Popular Post Seger Posted March 3, 2008 Popular Post Posted March 3, 2008 Här lägger vi in bilder på våra jaktpolare som gillar att stå för fågel Först ut är gubben Niro som tar igen sig under en jaktdag. 3 Quote
Seger Posted March 3, 2008 Author Posted March 3, 2008 Sedan har vi Qipper som här apporterar en tj-höna efter ett fint jobb 2 Quote
jimbolo Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Min Bretonhane Zingo stolt uppvisande av första tjäderdubbleèn Quote
Ella Posted March 4, 2008 Posted March 4, 2008 Detta är min Bretontik Ella som blir 8år till sommaren och numera är pensionär från allt vad prov heter dvs. numera enbart är "kötthund". Quote
Guest GG Posted March 5, 2008 Posted March 5, 2008 MIna tvcå Bretoner Taiga S/V til & Mirre 11årig veteran. ;D Quote
FIN Posted March 18, 2008 Posted March 18, 2008 Eftersom det verkar vara Vorsteh eller Breton! Så visar jag en härlig bild på samarbete. Ove med Mira. Och min Zakke som vill jaga istället för fika! Quote
Guest Ursus 3006 Posted March 25, 2008 Posted March 25, 2008 Provar att lägga upp en bild på Ackers Xax (Diablo) Får se om det funkar... Quote
JohanMedË Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Har två fågelhundar, en tioårig trofast god vän från Italien, Spinone som heter Mysko och en tronföljare från Frankrike (ensam i Sverige ännu...), tio månader på bilden - av rasen Braque Français, han heter TATI (på bilden Mysko, TATI och lillebror Gucci som är en Belgisk knähund... Petit Brabancon) 1 Quote
KungCocos Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 # bilder på mig & min kille, bilderna tagna sen träffen utanför storuman. Quote
Guest enbom Posted August 18, 2008 Posted August 18, 2008 Här är en på mig och min Pointervalp från helgens kurs i boden Quote
jonaswande Posted August 19, 2008 Posted August 19, 2008 Här är en på mig och min Pointervalp från helgens kurs i boden jävvlar enbom! han har blivit lite större ser det ut som=) hoppas det gick bra på kursen//wande Quote
Patjanen Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Varifrån kommer pointern. Sjukt lik min som kommer från Patjanens. MVH Quote
Guest enbom Posted August 20, 2008 Posted August 20, 2008 Varifrån kommer pointern. Sjukt lik min som kommer från Patjanens.MVH Den är inte från någon kennel.. Det är en bekant som har parat sin tik, Ridarsporrens Glöd med ÖB´s Sokrates Quote
JohanMedË Posted August 21, 2008 Posted August 21, 2008 Får man lägga upp fler bilder på sin (a) hund(ar)? Var i "svamp"skogen i veckan och det ångade från min Braque Francais; TATI - samtidigt som solen glimtade in från ovan, nästan himmelsk känsla infann sig /Johan Quote
JohanMedË Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 Trevlig bild! Tragiskt nog var det sista bilden på honom - egentligen ironiskt då jag tyckte bilden var som om himlen öppnade sig över honom... Men ödet ville annorlunda: Minneslunden: Min käre TATI Har satt ihop ett bildgalleri på tiden med honom; TATI in memorian /J Quote
jansson67 Posted September 4, 2008 Posted September 4, 2008 För jävla fina bilder på en mycket fin hund! Det är utan tvivel så att den hunden kommer aldrig bli glömd, det märks när man ser detta galleri som man blir både glad och sorgsen av att se! Mvh: Jansson! Quote
angler Posted September 11, 2008 Posted September 11, 2008 Här kommer två vinter-bilder på mina Gordon Settrar. Emmi är brun av födsel och ohejdad vana, dvs hon föddes felfärgad men är icke desto mindre en Gordon Setter. Om man skulle beskriva dom så är Emmi bra på det mesta (utom apport), väldigt fokuserad och med få dåliga dagar sett över ett år. Tuffa å' andra sidan har en del bra dagar (när hon inte går vilse i sin egen hjärna). Skämt å' sido, hon är, en bra dag, duktig på skogsfågel, men en dålig dag kan hon mest beskrivas som en hund med hyvelspån mellan öronen. Till Tuffas fördel kan man nämna att hon är en mycket älskvärd liten varelse som inte gör alltför mycket väsen av sig. Omtyckt av alla. Emmi är dock min favorit, till skillnad från resterande familjens, då hon presterar om och om igen. Kunde aldrig drömma om att få en så bra jakthund, och vet inte tillräckligt om träning för att göra henne rättvisa. Som slumpen gett, så är hon även en mycket bra eftersökshund (även där utan alltför mycket träning). Någon i min bekantskapskrets sade att man ser hur intelligent hon är genom att hon alltid uppmärksammar vad som händer och alltid verkar fundera över vad som ska hända härnäst. Mitt närmaste mål blir att försöka få henne att apportera. Quote
lsjonsson Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 Den äldre (Katty) far fram över stock sten i full galopp igenom blåbärsriset! Quote
jonaswande Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 liten rast i en av alla de skogskojor som finns=) och en bild full av fart=) Quote
Recommended Posts