Hoppa till innehåll

Jakt på Åland å lite till...


Zolli

Recommended Posts

aha såg inte att det fanns :) Har ni ofta skytteträffar osv eller håller alla på var för sig?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Då måste vi på ABA ha gjort ett dåligt jobb i vår marknadsföring, ABA ( Alandia Bowhunting ass ) har funnits

sen 2003 :)

Vi ganska få just nu (knappt 20) så många träffar per år blir det inte, sista större grejen va Baltic Arrow/Alandia 3D shoot i fjol våras på Eckerö, där vi hade ca 40 skyttar från Sve,Nor,Åland och riket.

Du är mycket välkommen in i förenening om du så önskar, bara att slå mig eller Anders Gestberg en signal

Vi har även fått mark i Jomala för våran egen jaktbana och skjutbana

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Roger!

Synd på inställningarna kring vissa privata marker.

Har ingen aning hur det juridiska funkar men med tanke på att jaktlag bestämmer tilldelning, avskjutning m.m. i Sverige så kan nog en majoritet säga nej till en viss typ av jakt. Sen om dom väljer att förbjuda jakt med bössa så är det deras val...

Gör som jag gjort. Hade ganska skeptiska herrar i mitt jaktlag så jag bjöd in dom till en info/uppvisningsträff. Det tog skruv. Så fort dom fick prova en båge och lyckades träffa något så när efter några försök förstod dom att det är ett fullgott vapen.

Och som vanligt i debatten är det ju alltid samma konsensus...

En god jägare och skytt är det som krävs. Sen kvittar vapen...

Kul att komma till åland och jaga. Skulle du kunna vara behjälplig att kolla upp lite?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gör som jag gjort. Hade ganska skeptiska herrar i mitt jaktlag så jag bjöd in dom till en info/uppvisningsträff. Det tog skruv. Så fort dom fick prova en båge och lyckades träffa något så när efter några försök förstod dom att det är ett fullgott vapen.

Kul att komma till åland och jaga. Skulle du kunna vara behjälplig att kolla upp lite?

Jodå det gör vi från bågjägarförbundet, vi har de senaste 4 åren varit på den årliga jakt dagen

på Ålands jakt och fiske museum, där vi brukar ha provskjutning, vidare åker vi runt ganska ofta

och visar upp bågjakt när vi blir tillfrågade, men det finns alltid tjurgubbar som är aviga till allt och alla

dessa personer skulle inte ens ta i en båge. troligen rädda för att göra bort sig och dyligt, men under åren märker

vi att vi blir mer och med accepterade här blad Trad jägare vilket jag tycker är otroligt roligt.

Vad behöver du veta ? som sagt tidigare i tråden finns 3 som säljer bågjakt här, jag är en av dem, vi har ett 400ha

område avsatt ENBART för bågjakt, samt alla oss som är guider är bågjägare, där är vi något unika.

Ingen krutvapen jakt eller hundjakt är tillåtet hos oss, och vår stamm har växt till sig riktigt bra.

Mårdhun och räv kostar gratis, under förutsättning att man är där för att jaga rådjur. Vill man bara komma och

jaga räv eller mårdhund kostar det en slant, se det mera som en bonus under Rådjurs jakten. :)

min epost adress finns i min profil om du vill kontakta mig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

jaha, lyfter tråden lite nu då.. Hur ser svenskarnas planer ut för hösten med Ålandsresorna? Börjar ju bli aktuellt med jakt snart :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vi är några som planerar komma över i höst!... troligen okt..... å de lär bli mot slutet!.. eftersom älgjakten börjar då!..

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...