Hoppa till innehåll

Vilken följetång...


novacula

Recommended Posts

Ja.. nu har handlaren varit här på jobbet och hämtat knallpåken.. Håll nu tummarna med mig att han inte kommer tillbaka och påstår att den fungerar som den ska.. då kreverar jag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 98
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • novacula

    43

  • PREP

    13

  • Mad Mike

    7

  • Lars

    6

Top Posters In This Topic

Sinnessjukt! Lider med dig och håller givetvis tummarna idag. Nu jävlar! :)

Vi har en Boxer här som är "praktikant" på jobbet.. hon äter ALLT! Även gamla skinntorra vapenhandlare.. =) Om det inte skulle gå vägen..

Rapport kommer efter hans skytte.

(I övrigt sa han en gång, och jag citerar: "Jag är ju en så jäkla bra skytt asså så jag vet att när jag skjuter så kan det bara vara ammon det är fel på om det blir tokigt, och det är inget skryt asså, det är ren fakta!").. Litet sidospår, men ursäka mig då - im f-word furious!!!;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska vi hoppas att han är- eller inte är flitig gäst här på Jaktsnack? :)

Enligt egen utsago besöker han endast porsches webbsida.... suck..

Men OM han skulle vara frekvent gäst här så är det väl bara att hoppas att han gör sätt för sig för att rädda lite anseende (och kunder) i branchen...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

En mycket nedstämd och besviken vapenhandlare ringde mig precis och säger:

"Mjaa.. mjoo... liiiiiite konstigt beter den sig, på slutet fick jag den att skjuta som den skulle men.. ja.. jooo.. nååågot konstigt är det ju faktiskt med den..."

Så jag var välkommen in på lunchen för att hämta bössan och mina pengar som jag får tillbaka!

Ord är inte tillräckligt att beskriva lyckan jag nu känner över att vara fri från hans bojor!!!!

Nu ska jag ringa runt till de (två) vapenhandlarna som jag vet har bra rykte om sig här i närheten och ordna till den här jäkla bössan så jag kan börja jaga på allvar sen!

UUUUUUUh så GÖTT!!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Nu kommer du få så många goda råd om vilket sikte du bara MÅSTE köpa att du blir helt kollrig :)

Men det är ju ett angenämt problem ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis!

Nu kommer du få så många goda råd om vilket sikte du bara MÅSTE köpa att du blir helt kollrig :wacko:

Men det är ju ett angenämt problem :wub:

Förvisso, men nu är det brottom! Måste ha tag på ett FORT! Så jag hinner skjuta ett par ggr med det innan jakten! =)

Man vill ju kunna lite på grejerna som sagt.

Lutar åt bofab i eftermiddag om han har det jag vill ha hemma.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

En mycket nedstämd och besviken vapenhandlare ringde mig precis och säger:

"Mjaa.. mjoo... liiiiiite konstigt beter den sig, på slutet fick jag den att skjuta som den skulle men.. ja.. jooo.. nååågot konstigt är det ju faktiskt med den..."

Så jag var välkommen in på lunchen för att hämta bössan och mina pengar som jag får tillbaka!

Ord är inte tillräckligt att beskriva lyckan jag nu känner över att vara fri från hans bojor!!!!

Nu ska jag ringa runt till de (två) vapenhandlarna som jag vet har bra rykte om sig här i närheten och ordna till den här jäkla bössan så jag kan börja jaga på allvar sen!

UUUUUUUh så GÖTT!!!

Grattis! :wacko:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt då kan jag sluta hålla tummarna nu då. Började bli lite stel i den högra tummen faktiskt... Grattis!

Hade du loggat in oftare hade du sluppit :D Tack =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

Grattis.. hoppas att du får tag på en handlare och ett sikte som ger dig det du vill ha.

Har inga bra råd att ge. mer en att du ska välja ett sikte av ett kvalitets märke, sen kvittar ju det om fästena är skit.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis.. hoppas att du får tag på en handlare och ett sikte som ger dig det du vill ha.

Har inga bra råd att ge. mer en att du ska välja ett sikte av ett kvalitets märke, sen kvittar ju det om fästena är skit.

Upsidupsi, men nu vill jag nog smiska Skurebo på fingrarna med att det kvittar inte alls om fästena e skit för dom är av stor betydelse dom med, så det så. B):lol:

Mvh, Schmitterschmätter Robban

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Upsidupsi, men nu vill jag nog smiska Skurebo på fingrarna med att det kvittar inte alls om fästena e skit för dom är av stor betydelse dom med, så det så. :D:lol:

Mvh, Schmitterschmätter Robban

Du har så rätt skrev nog lite snabbt där, vad jag menade var att man ska köpa ett bra kikarsikte och att man inte ska köpa skitfästen.

Vad jag skulle ha skrivit är ju givetvis, att det kvittar hur fint sikte man har om fästena är skit.

Du har så rätt Robban

B):P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev en Nikon Fieldmaster 3-9x50 efter lite undersökningar. Pacco bekräftade att det inte var ett dåligt köp, och jag har fått för mig att han vet vad han pratar om =) Läst en hel massa positiva recensioner på amerikanske sidor och forum om Nikon Bushmaster. Ringde sedan till Nikonstore och fick bekräftat att Fieldmaster är det svenska namnet på Bushmaster.

Till detta blev det ett par Millett Angel-Loc sidojusterande stålfästen, de jag bad den andra handlaren plocka fram.

Fick detta omsorgsfullt monterat av Claes på BOFAB.

En snabb tur till banan in nan skjutljuset var slut kunde jag konstater att kikaren svarar bra och rätt på skruvarna, och jag drog på ett par sierra 220grains kulor med gott resultat <_< Skottfast än så länge, och har icke flyttat sig i ringarna =)

Såg precis nu att korset inte är helt exakt rakt.. inte mycket snett, men förmodligen tillräckligt för att ett klick i sidled även ska förändra lite lite på höjden. Ska köpa ett par minivattenpass och justera det under veckan.

Så nu har följetången äntligen fått en upplösning =) Tack så hemskt mycket alla som har bidragit med information, tips, idéer och bara ren tröst :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blev en Nikon Fieldmaster 3-9x50 efter lite undersökningar. Pacco bekräftade att det inte var ett dåligt köp, och jag har fått för mig att han vet vad han pratar om =) Läst en hel massa positiva recensioner på amerikanske sidor och forum om Nikon Bushmaster. Ringde sedan till Nikonstore och fick bekräftat att Fieldmaster är det svenska namnet på Bushmaster.

Till detta blev det ett par Millett Angel-Loc sidojusterande stålfästen, de jag bad den andra handlaren plocka fram.

Fick detta omsorgsfullt monterat av Claes på BOFAB.

En snabb tur till banan in nan skjutljuset var slut kunde jag konstater att kikaren svarar bra och rätt på skruvarna, och jag drog på ett par sierra 220grains kulor med gott resultat :angry: Skottfast än så länge, och har icke flyttat sig i ringarna =)

Såg precis nu att korset inte är helt exakt rakt.. inte mycket snett, men förmodligen tillräckligt för att ett klick i sidled även ska förändra lite lite på höjden. Ska köpa ett par minivattenpass och justera det under veckan.

Så nu har följetången äntligen fått en upplösning =) Tack så hemskt mycket alla som har bidragit med information, tips, idéer och bara ren tröst -_-

Det var ju för väl det. Nu kan du inrikta dig på att skjuta en del och ladda inför premieren.

Hittade ett sikte som jag tyckte kunde passat.

Funderar på att köpa själv,, byte bort zeissen <_<

http://www.blocket.se/vi/18353549.htm?ca=17_s

Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he.. vilken resa, vilken häftig tråd!

Grymt kul att det löste sig, tycker nog att handlaren åtminstonde en smula återställde ett riktigt skamfilat rykte till det bättre..

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he.. vilken resa, vilken häftig tråd!

Grymt kul att det löste sig, tycker nog att handlaren åtminstonde en smula återställde ett riktigt skamfilat rykte till det bättre..

Mvh!

Jodå, men han var nog trött på mig.. för tydligen hade han måååånga veckors leveranstid på en ny leupold att byta mot mitt meopta, hehe.. :P

Men jag är helt klart tacksam att han var ärlig efter provskyttet och ersatte mig. =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, det blev en häftig tråd.. lite utdragen kanske :P Men såhär i efterhand kan man ju bara konstatera att den är full av tips och info om kikarmontage, optik med mera =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det var ju för väl det. Nu kan du inrikta dig på att skjuta en del och ladda inför premieren.

Hittade ett sikte som jag tyckte kunde passat.

Funderar på att köpa själv,, byte bort zeissen :P

http://www.blocket.se/vi/18353549.htm?ca=17_s

Lasse

Jag undrar om Elit 4200 m lyse inte är ett bra sikte för svensk normaljakt. Hänger väl inte med de värsta när det blir mörkt men priset är å andra sidan runt en 1/3. Har själv en Swarre PV-1 1,5-6X42 på väg som är tänkt för älgpangen (9,3an). Ska bli roligt att testa en Swarre när man har eller har haft alla andra "stora" märke.

Du får köpa och rapportera hur Eliten är.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Elit 4200 m lyse inte är ett bra sikte för svensk normaljakt. Hänger väl inte med de värsta när det blir mörkt men priset är å andra sidan runt en 1/3. Har själv en Swarre PV-1 1,5-6X42 på väg som är tänkt för älgpangen (9,3an). Ska bli roligt att testa en Swarre när man har eller har haft alla andra "stora" märke.

Du får köpa och rapportera hur Eliten är.

Det blev ett Nikon Fieldmaster. Bara kikat och skjutit med det en gång.. i ganska dåligt ljus iofs, och det gick bra =)

Det blir detta nu om det håller som "allround"-siktet.. Sen blir det en långhålls/toppfågel-bössa med ett zeiss 6-24 tror jag =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om Elit 4200 m lyse inte är ett bra sikte för svensk normaljakt. Hänger väl inte med de värsta när det blir mörkt men priset är å andra sidan runt en 1/3. Har själv en Swarre PV-1 1,5-6X42 på väg som är tänkt för älgpangen (9,3an). Ska bli roligt att testa en Swarre när man har eller har haft alla andra "stora" märke.

Du får köpa och rapportera hur Eliten är.

Håller nog nere jaktkostnaderna lite just nu.

Ska försöka mig på att handladda i vinter så jag lägger nog en massa penar där istället.

jag har ju en Elit 4200 6-24X40 o den är helt ok i optiken så jag antar att även denna är det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...