Hoppa till innehåll

Cabelas


J S

Recommended Posts

Extrapris på ammunition. Här hemma får man passera dubbla id-kontroller och sen ledas in i nån vapenkasun liknande cell där man i bästa fall själv får titta på vad de har för skott hemma.

Fiskeavdelningen gick inte heller av för hackor!

post-1478-1223583980_thumb.jpg

post-1478-1223583990_thumb.jpg

post-1478-1223583999_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • J S

    32

  • ASAT_Pro

    8

  • ThomasMamre

    3

  • ka_swe

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nothern diorama kallades utställningen med annat vilt än amerikanskt.

Någon som är sugen på soffor i camofärgat?

Skoavdelningen var välsorterad och ett par fina goretex hikers köpte jag för 60 dollar. Otroligt bra service. Man slog ner häcken och vips var där en tjej och undrade om jag behövde hjälp.

post-1478-1223584481_thumb.jpg

post-1478-1223584489_thumb.jpg

post-1478-1223584497_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vy uppifrån restaurangen på halvplanet med utsikt över en del av butiken.

Du får en uppfattning om storleken på berget genom att titta på personerna nere till höger på bilden.

post-1478-1223584656_thumb.jpg

post-1478-1223584666_thumb.jpg

post-1478-1223584681_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

En bäverhydda fanns i bäcken och sen en bild på ett fält med kanadagås. Det fanns 2 fält till i anslutning med lika mycket fågel. Men fick inte plats med allt på ett foto. Detta fält är på vägen ut mot det område där vi jagade vitsvanshjort.

post-1478-1223584805_thumb.jpg

post-1478-1223584813_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

sjukt mycket fågel!..... ser nästan ut så där på vissa fällt här hemma!.. synd man bara e totalt ointreserad av den jakten!.. B)

MVh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle shoppa mig till döds på ett sånt ställe :lol: Kommer ihåg när jag var på Mall of America, sjukt stort köpcenter med 105 butiker och ett nöjescenter i mitten med pariserhjul o berg o dalbana o grejer B) Det var där dom spelade in filmen klappjakten med Arnold, där ser man vilken perverst stor byggnad det är. Ändå var det då bara tredje största i världen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tror jag skulle shoppa mig till döds på ett sånt ställe B) Kommer ihåg när jag var på Mall of America, sjukt stort köpcenter med 105 butiker och ett nöjescenter i mitten med pariserhjul o berg o dalbana o grejer :ph34r: Det var där dom spelade in filmen klappjakten med Arnold, där ser man vilken perverst stor byggnad det är. Ändå var det då bara tredje största i världen.

Jo, deras köpcentra är stora. Vi besökte J.C Penneys i Kalamazoo och redan den var gigantisk. Då är inte Kalamazoo någon jättestad precis. (238 000 invånare).

Jag var imponerad över att där fanns en affär som enbart sålde kepsar. Skulle jag öppna en keps affär i t.ex Göteborg så tror jag inte att den skulle gå runt så jag fick en lön.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Herregud.. Den här tråden är ju snäppet häftigare än Mamres afrikaresa för mej som är mer intresserad av prylar än främmande vilt :ph34r:

Inget snack om saken, någon gång SKA jag spendera tid på ett Cabelasvaruhus!! Anar att det som kommer att svida mest är konstaterandet att man inte kan handla plugg där, kan tänka mej att man kan köpa en hel del skojiga prylar där billigt som skulle bli snordyra att frakta hem..

Frun och jag har aldrig varit på bröloppsresa, detta kan helt klart vara ett alternativ!

Edit: JS, tack för en sjukt bra tråd!!!!

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Herregud.. Den här tråden är ju snäppet häftigare än Mamres afrikaresa för mej som är mer intresserad av prylar än främmande vilt :ph34r:

Inget snack om saken, någon gång SKA jag spendera tid på ett Cabelasvaruhus!! Anar att det som kommer att svida mest är konstaterandet att man inte kan handla plugg där, kan tänka mej att man kan köpa en hel del skojiga prylar där billigt som skulle bli snordyra att frakta hem..

Frun och jag har aldrig varit på bröloppsresa, detta kan helt klart vara ett alternativ!

Edit: JS, tack för en sjukt bra tråd!!!!

Mvh!

Det är egentligen ganska okomplicerat att ta sig till Cabelas i Dundee.

Flyg Stockholm-Detroit. Sen hyrbil eller varför inte en taxi från flyplatsen till Dundee.

Det tar ca 45 minuter från flygplatsen tills du parkerar utanför Cabelas. I Dundee finns en hel del motell och andra logi möjligheter.

Directions to Dundee, MI Retail Store

110 Cabela Blvd. East

Dundee, MI 48131

Telephone: 734-529-4700

GPS Coordinates:

N 41° 57.850'

W 83° 40.500'

U.S. Hwy. 23 (From the North):

From U.S. Hwy. 23, exit at mile marker #17, Dundee/Hwy. M-50.

From off-ramp turn right (west) onto Hwy. M-50.

Go to next stop light and turn right (north) onto Cabela Dr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok.. Har kompisar i New Hampshire så jag lurar isf på att försöka sy ihop något med dem och jag tror man flög till Boston för att ta sig dit men jag minns inte. Tror inte det där ska vara ngr problem bara man fixar en budget för det. Just nu går det iaf inte med stigande räntor och skit men någon gång...

Mvh!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Värför flyga till Michigan. Du kan ju flyga till chicago och du har en 15 minuter bort. Plus att du har all shoping i och runt chicago. Plus att det tar inte lång stund att komma upp till västra Wisconsin som har USA s erkänt bästa trofe vitsvans vilt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Värför flyga till Michigan. Du kan ju flyga till chicago och du har en 15 minuter bort. Plus att du har all shoping i och runt chicago. Plus att det tar inte lång stund att komma upp till västra Wisconsin som har USA s erkänt bästa trofe vitsvans vilt.

Så kan man också göra. Men jag gjorde nog mer en personlig färdplan eftersom jag sen åker vidare till south haven för att jaga. Då är det bättre för mig att landa i detroit än chicago.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Extrapris på ammunition.

$7.99 för 525 st. 22-patroner - otroligt!

I sure miss the good 'ol US of A. It's truly the land of plenty <_<

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

$7.99 för 525 st. 22-patroner - otroligt!

I sure miss the good 'ol US of A. It's truly the land of plenty :wacko:

Mmmmmm shop till you drop!

När åker vi B) problemet för hemresan lär vara att vi behöver chartra ett fraktplan <_<

/Micke

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilket Cabelas tänker ni besöka?

Dom ska besöka den ett år gamla mega butiken utanför Milwaukee. Helt sjuk affär. Man kan köpa allt från en total deckad fiskebåt med 250hp med en cheva 250 4x4 superduty som drag bil till knappar med hjortmotiv som man kan sy på skjortorna. Dom är ju helt ap sjuka affärerna. Vapen disken där inne är ju förfan 50 meter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker att denhär tråden var fullständigt onödig ;):P

Så jävla onödig tråd, usch! :D

*suck* Vi behöver nog ett Cabelas i Sverige oxå, eller??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tycker att denhär tråden var fullständigt onödig ;):lol:

Så jävla onödig tråd, usch! ;)

*suck* Vi behöver nog ett Cabelas i Sverige oxå, eller??

;):lol::lol:

Ja, men tänk så underbart att få gå omkring där och shoppa tills man blir medvetslös. Med den prisnivån känner man sig ju rik med sin svenska löning på kontot.

Äntligen får man nåt för sina förvärvade slantar.

Jag plockade en kundvagn full med godis och förväntade mig ett saftigt pris. 700 dollar kostade rubbet och jag var tvungen att handla mer på vägen hem innan flyget.

Fick sitta på resväskorna för att få igen dom.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst, Cabelas och liknande affärer är grymt häftiga att besöka det säger jag inget om!

Jag har själv stått ett flertal gånger som ett fån med vidöppen mun och undrat om jag drömmer..

Men..

Ni handlar på er grejer för (tio)tusentals kronor när ni åker över.

Samtidigt som ni KRÄVER att de svenska (båg)handlarna ska ge er 100%-ig service och ha allt hemma när ni beställer av dem.

Betyder inte den personliga servicen, kunnigheten och att grejerna finns i Sverige (eller kan tas hem inom rimlig tid) någonting?

Vissa har funnits strax över 25 år i branchen och har hunnit skaffa sig ovärdeliga kontakter inom båg-, pryl- och viss klädesindustri.

Är det något ni saknar så kan de fixa det mesta relativt snabbt, mellan 4 - 30 dagar, beroende på vad det är.

Skulle det ni beställt av en handlare här i Sverige gå sönder så får ni det fixat på några dar, utan större krångel!

Vad mer begär ni?

Är det någon som kan förklara hur ni tänker?

P.S

Åker ni själva över och handlar:

Är det sammanlagda värdet över 1700:- ska det betalas moms (25%) och tull (3.5%) på hela summan..

Det spelar ingen roll om prylarna är begagnade eller nya eller om ni tagit bort prislappar och kvitton.

Ni blir bara ståendes längre i Tullen med ett gäng dåliga ursäkter som de hört 1000-tals gånger tidigare..!

D.S

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Visst, Cabelas och liknande affärer är grymt häftiga att besöka det säger jag inget om!

Jag har själv stått ett flertal gånger som ett fån med vidöppen mun och undrat om jag drömmer..

Men..

Ni handlar på er grejer för (tio)tusentals kronor när ni åker över.

Samtidigt som ni KRÄVER att de svenska (båg)handlarna ska ge er 100%-ig service och ha allt hemma när ni beställer av dem.

Betyder inte den personliga servicen, kunnigheten och att grejerna finns i Sverige (eller kan tas hem inom rimlig tid) någonting?

Vissa har funnits strax över 25 år i branchen och har hunnit skaffa sig ovärdeliga kontakter inom båg-, pryl- och viss klädesindustri.

Är det något ni saknar så kan de fixa det mesta relativt snabbt, mellan 4 - 30 dagar, beroende på vad det är.

Skulle det ni beställt av en handlare här i Sverige gå sönder så får ni det fixat på några dar, utan större krångel!

Vad mer begär ni?

Är det någon som kan förklara hur ni tänker?

P.S

Åker ni själva över och handlar:

Är det sammanlagda värdet över 1700:- ska det betalas moms (25%) och tull (3.5%) på hela summan..

Det spelar ingen roll om prylarna är begagnade eller nya eller om ni tagit bort prislappar och kvitton.

Ni blir bara ståendes längre i Tullen med ett gäng dåliga ursäkter som de hört 1000-tals gånger tidigare..!

D.S

Nu gnäller du igen! ^_^

Klart man handlar när man ändå åker över! Vad gäller tullen så tror jag de har annat att göra än att kolla om folk handlar med sig för mycket. Jag har aldrig stått och förklarat nåt i tullen. Bara gått rätt ut till bilen och sen hem för att ha lite julafton.

Det där med garantiärenden funkar också skitbra. Jag köpte en Muzzyhylla som plastarmen sprack på. Drog iväg ett mail till tillverkaren och 10 dagar senare låg 3 nya armar, 3 kepsar och ett gäng dekaler i brevlådan. Samma sak när Mamres bågpress havererade. Ett mail till tillverkaren och 14 dagar senare låg en ny kabel i brevlådan och ett ursäktande brev om att vi kunde alltid återkomma om clipsen på vajern skulle lossna igen. I USA verkar man kunna det där med kundvård och garantiärendena har avhandlats snabbt och utan problem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu gnäller du igen! ^_^

Klart man handlar när man ändå åker över! Vad gäller tullen så tror jag de har annat att göra än att kolla om folk handlar med sig för mycket. Jag har aldrig stått och förklarat nåt i tullen. Bara gått rätt ut till bilen och sen hem för att ha lite julafton.

Det där med garantiärenden funkar också skitbra. Jag köpte en Muzzyhylla som plastarmen sprack på. Drog iväg ett mail till tillverkaren och 10 dagar senare låg 3 nya armar, 3 kepsar och ett gäng dekaler i brevlådan. Samma sak när Mamres bågpress havererade. Ett mail till tillverkaren och 14 dagar senare låg en ny kabel i brevlådan och ett ursäktande brev om att vi kunde alltid återkomma om clipsen på vajern skulle lossna igen. I USA verkar man kunna det där med kundvård och garantiärendena har avhandlats snabbt och utan problem.

Nja, gnäller vet jag inte..

Men jag är rädd om de handlare här hemma (i alla fall en av dem) som "sliter röven" av sig för att försöka hålla ett bra utbud av grejer till ett rimligt pris!

För övrigt ÄR det tullens jobb att kolla om folk har handlat för mycket eller inte..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja, gnäller vet jag inte..

Men jag är rädd om de handlare här hemma (i alla fall en av dem) som "sliter röven" av sig för att försöka hålla ett bra utbud av grejer till ett rimligt pris!

För övrigt ÄR det tullens jobb att kolla om folk har handlat för mycket eller inte..

Ja, den handlaren känner jag och har haft en hel del handel med genom åren.

Så inte har han gått lottlös bara för att jag tokhandlar när jag väl kommer över till USA.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja, den handlaren känner jag och har haft en hel del handel med genom åren.

Så inte har han gått lottlös bara för att jag tokhandlar när jag väl kommer över till USA.

Fast ni gör det ju inte lättare genom att tokhandla när ni är över, eller kör postorder på grejer han lika gärna hade kunnat ta hem till hyfsade priser!

I många fall till lika bra priser eller ibland till och med bättre än vad postorderföretagen kan sälja dem för (frakt, moms och tull inräknat).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vilken äfär ^_^ .. vill dit vill dit :D^_^ .. tänk att få ta ett lån på ett par 20000kr o sen flyga dit :D kommer ju att vara helt slut när man ska åke hem sen :D^_^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.









×
×
  • Skapa ny...