Jump to content

Dagens jakt.

Herr Mattsson
 Share

Recommended Posts

Svenskarna(Lasse, Risto, Liselott, Erland, Juoku, och Henri) har idag inte fått annat än en mårdhund fick jag veta för en stund sedan. Juoku sköt mårdhunden.

Lasse drog bågen på ett djur men det smet innan han hann släppa. Surt surt. Verkar som att dom fått en del djurobs iallafall!

Var ute ikväll med nya bågen o antivittringsmedlet. Verkar funka bra! Fick aldrig djuren inom håll tyvärr. Dom höll sig på stadiga 50 meter o bortåt hela kvällen. Hade 1get med 1 killing ute samt 1 get med 2 killingar. Dom stack in i skogen o kom ut igen när skjutljuset egentligen försvunnit men försökte smyga ändå. Då mitt i allt så vrålade en bock bakom mig som hade fått korn på mig. Vrålet gjorde att alla djur försvann från åkern så jag for hem.. Ska försöka kämpa lite med att få någon av domdär killingarna.

tackar för tipset! ska försöka med det. borde inte vara omöjligt att få dessa då dom har begränsat område att gå ut ifrån. är en större skogsholme det handlar om. Springer killingar där så det räcker o blir över. och någon bör göra ett misstag så småningom!

tackar för tipset! ska försöka med det. borde inte vara omöjligt att få dessa då dom har begränsat område att gå ut ifrån. är en större skogsholme det handlar om. Springer killingar där så det räcker o blir över. och någon bör göra ett misstag så småningom!

Om det är ett sådant ställe där de gå tillbaka in där de kom ifrån, dvs att de inte forstsätter vidare ut på andra

sidan, så kan man lägga sig i bakhåll, det har funkan bra för min del. för 9 fall av 10 går de inn igen på samma stig.

om du alltid får/ser dem på 60 meter så tror jag du ska försöka ta dig närmare bara. Jag har noterat att om djuren

kommer/går på samma ställe (innom 20 meter) men när man går och passar kommer de helt plötsligt 40-60 meter

bortom den platsen så tror jag det beror på att de noterat något, vittring eller sett något röra sig. De blir direkt försiktiga

prova att hitta en ny dold väg till passet, även om det innebär en viss omväg för dig. Mycket viktigt att man inte korsar deras stig

har man gummistövlar KAN det gå,(Många tror att den vittring man lämnar på marken försvinner på några timar, men det tror inte jag

vi vet att hundar kan följa spår som är flera dagar gammalt och även genom vatten.) men har sett flera gånger nu hur de stannar vid spåren jag lämmnat för att svänga om

och gå tillbaka inn igen. Till sist, var ute i GOD tid, jag vet att de kommer den sista halvtimmen innan ljuset och att det känns

lite onödigt att sitta o glo 3 timmar före, men det är mödan värt.

Ps/ Vindarna har de senaste veckorna varit väldigt opålitliga, SV är inte stadig utan kastar mellan sunnan och västan, med inslag

av korta stötar från norr, detta gör det eländigt för det behövs bara en pust från norr på 6 s/m i några sekunder för att de ska få

vittring av en, så det kan vara det som gör det hela svårt just nu med.

ja igår vände vindhelvetet o jag gick miste om en bock.. Kan ha berott på att jag vred på huvudet och han stod 6-7 meter bakom mig också :/

Men denna sydväst som varit en vecka vände fan till nordväst igår.... Stod på en åker så jag hade utsikt över vindmöllorna i knutsboda ;)

Skam den som ger sej!..... skit jakt på dej!.. snart så fixar du det!...

Mvh Mamre!..

jag ger inte upp :)