Hoppa till innehåll

.


Flex

Recommended Posts

om jag förstått saken rätt är det det där projektet som håller dig borta från forumet? :lol: eller är du inne i någon värsting-träningsperiod?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trevligt grabbar att några är intreserade :P

schaman nej jag sätter upp olika del mål för olika saker som jag ska genom föra här i livet o när det kommer till jakten så har jag redan nått dom målen jag satte upp för det här året :) så nu väntar jag bara på snön :)

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Först o främst vill jag tacka Henrik för hjälpen för att han hjälpt mig o få hem stocken ;)

Syftet med det här bygget är att bygga en 6mm xc när pipan är slut o tanken med o bygga en bössa har jag haft sen 2år till baka så det ska bli riktigt kul när den är klar :P

Dom sakerna som fattas nu är Bössan väntar på den men dom ringer från torsbo när den kommer.

Det som ska göras när alla delar är hemma är.

1) Bädda en gång till ? tror jag får se vad crister tycker.

2) Slipa in ringarna till kikaren.

3) Svarva slutstycket.

Sen när det kommer till stocken Fy Faan vad nöjd jag är den är klockren sitter som gjuten vid anläggning jämför man med en H-S stock är Mannner stocken en klass för sig en enligt mig har känt på en flera stycken H-S stockar.

Mvh.

Jag kan bara önska Dig lycka till och att Du blir en riktig rävdräpare med den knallpåken även om stcken ser ut att passa till en leksaksbössa. :)<_<:lol:

En fråga. Varför måste Ni slipa in ringar? Finns det inte färdiga att köpa så att siktet sitter perfekt? Jag har då sluppit att göra det och jag såg ingen utav polarna på Husqvarna vapen göra det heller under tiden när jobbade på Husqvarna. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förut Flex och jag säger det igen. Bäva månde rävarna! :lol:

Tack mickel vi får hoppas på det så kanske jag kommer upp i din kaliber om några år :P

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kan bara önska Dig lycka till och att Du blir en riktig rävdräpare med den knallpåken även om stcken ser ut att passa till en leksaksbössa. :wub::P:lol:

En fråga. Varför måste Ni slipa in ringar? Finns det inte färdiga att köpa så att siktet sitter perfekt? Jag har då sluppit att göra det och jag såg ingen utav polarna på Husqvarna vapen göra det heller under tiden när jobbade på Husqvarna. :huh:

He he vist är den vacker leksaks stocken gubbe ;):huh:

Jag har aldrig behövt det heller förut men det är bara för att jag ska vara helt säker på att det inte finns några spänningar i tuben :huh:

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

He he vist är den vacker leksaks stocken gubbe ;):)

Jag har aldrig behövt det heller förut men det är bara för att jag ska vara helt säker på att det inte finns några spänningar i tuben ;)

Mvh.

Gubbe? Vad menar Du med det??? :P Ung och vacker som jag är! :mad::D Jag har provskjutit en bössa med syntetstock (10 skott) men jag hittade aldrig någon känlsa i den när jag gjorde anläggningen el. när jag höll om den. Remingtonen har varit med sedan -85 i alla jäkla skitväder och i sträng kyla under flera timmar men inte en tillstymmelse till att den har ändrat sig i något av de olika väderleken. Jag menar då ösregn, snöstorm och älgjakt - 20 C. Den jakten vara i ca. 3,5 tim. Det var kallt! Brrrrrrrrr! :D Tur att man kan klä sig efter väderlek! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där kommer bli giftig, lämnar man ingenting åt slumpen så bör det bli perfekt, valet av stock har du säkert gjort utifrån dina önskemål och behov och det är ju din bössa och inte min eller någon annans du bygger, så kan ämnet om valet av material vara avklarat även i den här tråden.

Hälsningar Per

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Flex,

jag har full förståelse för att vapenintresset går i vågor och att man ibland inte vill eller orkar engagera sig i sina projekt.

Av erfarenhet vet jag att lusten så småningom kommer tillbaka.

Under tiden kan jag bara säga att jag lider med dig samtidigt som jag och många andra ser fram emot att du kommer tillbaka i gammalt gott slag.

Lev väl och skjut rakt,

Henrik

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där kommer bli giftig, lämnar man ingenting åt slumpen så bör det bli perfekt, valet av stock har du säkert gjort utifrån dina önskemål och behov och det är ju din bössa och inte min eller någon annans du bygger, så kan ämnet om valet av material vara avklarat även i den här tråden.

Hälsningar Per

Tack Per blir alltid glad när du svarar på mina inlägg många kloka o stöttande ord har det blivit.

Mvh.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...