MaxW Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Verkar finnas två olika kameror att välja på nu... Ingen på cam 1 men ett gäng nassar å cam 2.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ausch Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Varför ser det inte ut så här när jag jagar gris...... /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxW Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Varför ser det inte ut så här när jag jagar gris....../Lasse Var exakt min tanke efter att ha lyckats få barnvakt och kom ut en liten runda.... :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ausch Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Var exakt min tanke efter att ha lyckats få barnvakt och kom ut en liten runda.... :/ Bara en sak att göra, vi flyttar till Estland o skjuter grisar på webcam /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 15-20 st framme nu och smaskar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therazz Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 http://www.looduskalender.ee/en/node/2166 finns en del på denna med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Jag har kikat på de estniska kamerorna i flera veckor nu, man blir helt beroende! Oftast kikar jag på 2'an. Nyss såg jag en ensam hare och jag har även sett rådjur. Ja, och en jäkla massa grisar så klart! I förra veckan så var det ganska många grisar framme på eftermiddagen och helt plötsligt kommer det en hund farande, vilt skällandes! Jaha, tänkte jag, nu är det kört när alla hundar försvann i blixtens fart. Men döm om min förvåning när det bara några minuter senare kommer fram. Efter ett litet tag kommer det en traktor och grejar, sedan hund igen osv. Det är nog inte några grisar som jagas så hårt "antar" jag. Fast idag togs nog priset. En gubbe sitter mitt på åtelplatsen och alla grisar är framme! Laddar upp bilder som jag tog på skärmen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dovjägarn Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Detta måste vell vara i ett hängn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Idag är de riktigt nära gubben! Jäkligt häftigt vore det att få sitta där med honom. Fast jag hade nog haft en bössa...och ett spjut...och en kniv...stor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dunderklumpen Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Tycker det ser ganska tomt ut... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radium Posted March 14, 2010 Author Share Posted March 14, 2010 Tycker det ser ganska tomt ut... titta nu! nästan som att man skulle behöva en mg :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skåningen Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Ut för satan man. Det står 20 grisar på åtlen just nu kl 21.04 10 03 14 Härligt att se en sådan anordning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrikpettersson Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 27 grisar nu 18:29. är det i sverige eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therazz Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 27 grisar nu 18:29. är det i sverige eller? estland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paninder Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 nu kl 19.45 är det 13 grisar, fräckt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
almen1 Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 jag får inte igång någon av länkarna, vill så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted March 31, 2010 Share Posted March 31, 2010 Det måste varit ngt tillfälligt eller med dina inställningar. I går kväll och även nu fungerar "skogskamera 2" utan problem. Tyvärr har "ettan" tagits bort men det är 2'an som har haft flest grisar. Det är lite blött och lerigt nu när snön börjat smälta men det verkar inte beröra dem alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted December 25, 2010 Share Posted December 25, 2010 ÄÄÄÄÄÄÄäääääntligen har de "skogskamera 1" uppe igen! :D Tyvärr inga grisar just då jag kikade, mycket snö och inga spår än men det är alltid roligt att ha en livekamera att kika på emellanåt när man inte orkar läsa något. Det finns även ett litet fågelbordoch en havsörnsåtel. Sälkameran funkade inte just när jag kollade men har funkat innan - fast jag har aldrig sett en enda säl trott att jag kikat där säkert 100 ggr... PS. OJ! Nu är de framme och skottar bort snön från åteln! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 OJ! Nu är det 2 sälar på sälkameran. En var i vattnet och en ligger och gottar sig på snön/isen. Igår var det 2 mårdar på skogskameran och nyss en örn på örnåteln. Det börjar röra på sig lite på det estländska kamerorna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ausch Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Jag har undrat var de tog vägen. // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre´ Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 2 st mårdhundar framme nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts