Christian N Posted March 8, 2009 Share Posted March 8, 2009 Undertecknad var på banan, en sväng idag, att notera att ha bansällskapet sittandes i bilen tutandes om att det är dags att åka är inte konduktivt för bra skytte, två bommar till vinden och en var vind och avfyrningsfel. Sako varmint/Ziess 6-24x56/Lapua hylsor/fed 210/ Norma 202/ 155 scenar/ Redman tac pillows /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Mitt mars bidrag: Remington VSSF 6mm.br Scenar90/ SMK70 Swarovski 6-18x50 10träff Vädret var riktigt besvärligt idag med växlande vindar 2-5m/s då det snöade så såg man på snön hur vinden växlade men bevisligen läste jag inte så bra på det Hade bara 6st Scenar sköt en i fyrkanten sedan är resterande skott SMK 70gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Toz Posted March 10, 2009 Share Posted March 10, 2009 Mitt mars bidrag:Remington VSSF 6mm.br Scenar90/ SMK70 Swarovski 6-18x50 10träff Vädret var riktigt besvärligt idag med växlande vindar 2-5m/s då det snöade så såg man på snön hur vinden växlade men bevisligen läste jag inte så bra på det Hade bara 6st Scenar sköt en i fyrkanten sedan är resterande skott SMK 70gr. Nog e där 11? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypherpunks01 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Sako .22lr Lapua 22 Long Rifle Championship (man hör på namnet att jag inte förtjänar dom) Jaktia 3-9 4(5) träff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_85 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Här är mitt bidrag, första gången jag är med i en webtävling överhuvudtaget. Jag måste erkänna att inte var det som att skjuta på vilken tavla som helst utan en viss nervositet smög sig in på första 3-4 skotten. Jag sköt med min Tikka T3 Super Varmint i kaliber .308 Winchester på denna sitter ett Nikon Monarch X 4-16x50. Kulorna är Lapua Scenar 155gr laddade till 794m/s med Vv N-140. 10 träff mäktade jag med och måste säga att jag är ganska nöjd med detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Mitt första officiella framtrådande i just denna tävling, plusgrader idag och då vaknar flugorna igen. Hoppas att det finns utrymme för en hundjagar slusk här bland alla riflemen Sköt faktiskt samma tävling redan i Februari men hade ingen kamera med mig och egentligen var det heller inget att skryta om då jag iofs fick 7 träff, men helt utan logik i bommarna mer än att jag frös om fingrarna och var byltigt klädd, kändes som om det lika görna kunde varit 3 träff. Idag sköt jag i fleece jacka och man kunde verka utan handskar. Det jag också gjort är att justera ned trycket till 0,8 kg mot tidigare 1,0 vilket jag har på mina andra studsare. Har man en trippel så måste man ju dra fördelarna av det. Jag har också grundligt korrigerat min teknik vid liggande skytte efter Henriks råd, tillsammans blir det två ganska stora ingrepp från en session till en annan. Det var otroligt roligt att skjuta idag, ammunitionen för dagen var Norma jaktmatch 6,5g Men faktum är att just jaktmatchen går väldigt bra i detta vapen, så why overdo things? Sköt 3x5 skott med ett kort break mellan varje laddning, miragen från en rejält fet sporterpipa blir aldrig ohanterbar i plusgrader. Hade genomgående vänsterträffar varför en justering med ett knäpp hade gett mig ett bättre resultat. Vänsterläget bekräftades också då jag avslutade med en 5 skottare på en gammal månadscupstavla. 5 skott med 17mm C/C åstakommer jag inte dagligen, speciellt inte utanför en bänk. Mitt mål har varit att nå 10 träff under säsongen, det gjorde jag direkt idag med bud på¨mer, egentligen bara 3 skott som sticker ut lite. Mycket nöjd således, skyttet kändes mycket avslappnat i min nya liggställning. Vapen: Heym SR20 Sporter 6,5x55 Optik: Zeiss Conquest 6,5-20x50 Ammo: Norma jaktmatch 6,5g, V0 800m/s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_85 Posted April 11, 2009 Share Posted April 11, 2009 Här kommer april månads bidrag från mig. Vapen: Tikka T3 Super Varmint i .308 Winchester Kikarsikte: Nikon Monarch X 4-16x50 Kula: Sierra Matchking 168grs Krut: Vv N-140 Resultatet blev 9st träff. Bortförklaringar finns i diskussionstråden. MVH / Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa75 Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Jag var på banan igår och skulle skjuta in en gammal bössa så jag passade på att packa ner min nya 453 varmint. När inskjutningen var klar hade det börjat både blåsa och snöa... hmm Det var lite knepigt att sikta lite bredvid målen och det syns ju på mina resultat. Jag tycker i alla fall att det var kul och ser fram emot att testa i bättre väder och ev med 308án eller 222án.. Här är min tavla: och jag sköt med Brno varmint (Banner 4-12) och cci minimag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Sköt träffen idag med TRG:n (fortfarande för lågt kindstöd och för kort kolv) och de sista Berger 168:orna. Det gick... bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novacula Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Sköt träffen igår, 100m Brno CZ 453 Varmint 22lr. Svag sned sido-/medvind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Blev inspirerad av tråden så jag laddade 20st skott och åkte till banan Remington VSSF II Zeiss 6-24x56 65gr. FB laddad med N135 En tveksam träff men linjen är bruten så det blir 15 Sköt två skott för att skjuta in med lite överslag sedan höll jag struket i underkant på tassarna och sköt i två omgångar. Stilade med dem tre skott blev kvar genom att förinta den lilla fyrkanten Det märks faktiskt lite skillnad i rekyl att skjuta 65gr. kulor mot 90 så riktigt finlir på korthåll är det nog ett bra val. Dessa kulor sköts med mina Norma hylsor som inte gått lika många varv som Lapua hylsorna men ändå måste kasseras nu för hattarna går nästan att trycka i med tummen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Posted May 4, 2009 Author Share Posted May 4, 2009 Efter att April månad försvann i ett sammelsurium av arbete, sjuka föräldrar och barn som krävde operation bestämde jag mig efter en helg där jag var tvungen att åka till jobbet att skolka lite idag på eftermiddagen och ta med mig en thermos svart kaffe och 6x45:an till skjutbanan för lite själslig rekreation. Efter diverse 300meters övningar tog jag mig en kopp kaffe i gräset och bara njöt I detta tillstånd av yttersta välbefinnande inledde jag mitt skytte på 100m vallen, efter fem skott kändes det riktigt bra och den känslan behöll jag hela vägen in i mål den här gången. Ibland handlar det bara om att "Go with the flow" och just denna känsla hade jag idag under den avslutande skjutningen (det måste varit kaffet) Om jag inte tolkar Lars alldeles galet så torde det stå Sako 2 - Remington 2 nu?? Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_85 Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Här kommer maj månads bidrag. Detta är tredje gången jag skjutit månadsträffen och det har gått sämre för varje gång det är ju nästan en bedrift. 7 träff vart det och jag vet inte vad jag pysslade med men ingenting stämde idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dancar Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 Var till skjutbanan idag och sköt mitt bidrag till månadsträffen för första gången. Trg 21 Z6 2,5-15 Match king 168 14 träff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_85 Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Var och sköt juni bidraget igår och här är resultatet. 9st träff blev det, skyttet kändes bra så jag är nöjd. 2st är extremt nära träff men de har inte brutit linjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted June 9, 2009 Share Posted June 9, 2009 Första bidraget på länge. 8 träff, 7 bom varav 5 flyers. Otroligt att det känns så tydligt när inte avfyrningen blir rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
9.3x62 Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 Då lämnar jag in mitt bidrag från en regnig dag på skjutbanan. Hade kanske blivet full pott om jag inte behövt avbryta två gånger för att söka skydd mot skurarna. Blir att undersöka om bommen beror på att jag plockade isär dämparen för att den skulle svalna snabbare eller om det var jag som helt enkelt gjorde en extremt dålig avfyrning(troligast då jag inte märkt någon skillnad tidigare). Lite tur också, har ju några stolpe in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apersson69 Posted June 11, 2009 Share Posted June 11, 2009 Sköt månadsträffen häromdagen. 10 träff, bortförklaringar i diskussionstråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vakjägaren. Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Jag är ingen precisionsskytt som många av er andra. Är uppfödd med att sätta tre skott i en snusdosa då är det ok . Det jag undrar lite över är vad kan man förvänta sig för precision ur en standard studsare och köpt övnings ammo. Har en Antonio Zoli 1900 i 6,5 och har Normas hålspets (övnings skott) , hand laddar ej. I väntan på att sambon skulle bli klar med maten härrom dagen. Stoppade jag i 5 övnings skott i 6,5an satt på benstöden ut med tavlan på 80m. Stödde med v-handen under kolven sköt 5 skott mot pricken. Insåg åter igen att jag inte har det tålamod som krävs för precisionsskytte , har liksom inte ro att vänta på att korset ska bli still. Jag trycker så fort jag kommer i läge. Tips till en rastlös skytt. (här är träffbilden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan_85 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Har skjutit juli omgången idag och det gick ju inte bra. 7st träff blev resultatet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Posted August 12, 2009 Share Posted August 12, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted September 2, 2010 Share Posted September 2, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Münsterlove Posted September 20, 2010 Share Posted September 20, 2010 Åhej, med en hand över kanten på förnedringsträsket levererar jag min första katastrof. Utrustning: Tikka M65 6.5x284 + Zeiss 6-24x56 + 139gr Scenar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts