Robban M Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Snyggt Lars! Hoppas Robban mår bättre idag och fit for fight. Tyvärr visar flaggorna utanför fönstret redan typ 3 m/s men alla kan ju inte skjuta inomhus Känner mig som en smiskad säl men jag biter inte i gräset för det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Hehe, nä, men en Hydro bensinstation [mäter] 201 meter från köksfönstret Jaha, okej....fast jag hade inte blivit förvånad om du hade haft egna faktiskt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Han har nog vindflaggor i röven. Då får de vara byggda för orkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Tyvärr visar flaggorna utanför fönstret redan typ 3 m/s Korrigering: snarare 5 m/s. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Bra jobbat Exabit !! (Och tack för du visat oss andra att vi kan spara in på ammon genom att skita i att skjuta den här tävlingen numera.... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Bra jobbat Exabit !! (Och tack för du visat oss andra att vi kan spara in på ammon genom att skita i att skjuta den här tävlingen numera.... ) Tack. Jag tror man får hålla isär begreppen lite grann. Det är klart att det är lättare att skjuta Månadsträffen med en 7,5 kilos bössa med 20x sikte än med en jaktbössa med typ 9x. Möjligen blir det så att jag skjuter träffen med nån av de andra bössorna framöver - vi får se. Men det är klart att det skulle vara kul att skjuta fullt nån gång oxå Ser inte detta som en tävling mot andra, utan snarare som ett utmärkt sätt att komma ut och skjuta, samt att få läsa om andras intryck och idéer, och att kunna bolla funderingar med varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Exabit, din förb****de typ Du får det ju att se ut som om det skulle vara LÄTT att träffa de där löjligt små målen på 80 meter Nääää, jag är faktiskt impad Gott jobbat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Du får det ju att se ut som om det skulle vara LÄTT att träffa de där löjligt små målen på 80 meter Vi skjuter på 100-meterstavlan på 100 meter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Tack.Jag tror man får hålla isär begreppen lite grann. Det är klart att det är lättare att skjuta Månadsträffen med en 7,5 kilos bössa med 20x sikte än med en jaktbössa med typ 9x. Möjligen blir det så att jag skjuter träffen med nån av de andra bössorna framöver - vi får se. Men det är klart att det skulle vara kul att skjuta fullt nån gång oxå Ser inte detta som en tävling mot andra, utan snarare som ett utmärkt sätt att komma ut och skjuta, samt att få läsa om andras intryck och idéer, och att kunna bolla funderingar med varandra. Jo du har helt rätt, jag bara skojade. Jag ser det här som ett väldigt roligt sätt att träna mitt skytte, och att som du säger, få diskutera resultaten och de ev fel man gör med andra. Och jag är totalt befriad från allt vad tävlingsinstinkt heter också dessutom.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 11 bidrag i träffen så här långt-skitkul 22lr skyttarna förtjänar dessutom extrapoäng! /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 22lr skyttarna förtjänar dessutom extrapoäng!/Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novacula Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 På söndag är det min tur att skämma ut mig, förhoppningsvis kan jag dra med mig Markus i mitt fördärv dock så jag slipper stå i skamvrån helt ensam Då blir det första passet på banan med winchestern! =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Vi skjuter på 100-meterstavlan på 100 meter jamendåså 20mm på 100 meter är ju JÄTTESTORT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 På söndag är det min tur att skämma ut mig, förhoppningsvis kan jag dra med mig Markus i mitt fördärv dock så jag slipper stå i skamvrån helt ensam Då blir det första passet på banan med winchestern! =) Det är hela vitsen med dessa "tävlingar" att man INTE behöver vara orolig att skämma ut sig! Här lever dem olympiska idealen högt det viktiga är inte att "vinna" utan att deltaga!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ausch Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Vi vanliga dödliga slåss om jumbo platsen, den är nog så svår att komma åt /Lasse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novacula Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Vi vanliga dödliga slåss om jumbo platsen, den är nog så svår att komma åt /Lasse Då har du möt din överman här skurebo Men en tanke slog mig.. detta sättet att skjuta och träna var ju just för att släppa fokus lite på täta grupper, eller hur? Men om en sådan där cirkel är 16-18mm och man inte klarar att skjuta en tätare grupp än 30mm när man skjuter mot en och samma punkt så kommer man ju förmodligen inte sätta en pärla i varje prick? Alltså borde detta bli samma sak som att skjuta täta grupper, fast på ett annat sätt? Eller är jag helt ute och cyklar i mina tankebanor nu igen? =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novacula Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Det är hela vitsen med dessa "tävlingar" att man INTE behöver vara orolig att skämma ut sig! Här lever dem olympiska idealen högt det viktiga är inte att "vinna" utan att deltaga!! Helt klart, det ska bli kul att vara med =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Då har du möt din överman här skurebo Men en tanke slog mig.. detta sättet att skjuta och träna var ju just för att släppa fokus lite på täta grupper, eller hur? Men om en sådan där cirkel är 16-18mm och man inte klarar att skjuta en tätare grupp än 30mm när man skjuter mot en och samma punkt så kommer man ju förmodligen inte sätta en pärla i varje prick? Alltså borde detta bli samma sak som att skjuta täta grupper, fast på ett annat sätt? Eller är jag helt ute och cyklar i mina tankebanor nu igen? =) Denna diskussionen har varit uppe lite tidigare i tråden, visst är det väl så. Men fokus ligger i det jaktliga att första skottet gäller, här är det 15 förstaskott Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Toz Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Exabit, Mina gratulationer till ditt skytte. Djävulskt imponerande att se att samtliga av träffarna i stort sett sitter mitt i. Själv var jag nöjd när jag bröt linjen. mvh G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apersson69 Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Vilka runda, fina och välkalibrerade hål du hade på tavlan Janne Bollnäsdoping? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Bollnäsdoping? Yes, he was doping the wind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Vilka runda, fina och välkalibrerade hål du hade på tavlan Janne Bollnäsdoping? Japp, varenda skott ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crowfear Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Yes, he was doping the wind Nänä, det var häxkonst...lite brännade av kycklingben och örter över offerelden, nynnandes en urgammal ramsa om att stilla väder....gör inte alla det innan dom skjuter ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novacula Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Der drar ihop sig mot söndag när jag får lämna mitt lilla bidrag i tävlingen.. ska bli grymt kul att se hur det går. =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Der drar ihop sig mot söndag när jag får lämna mitt lilla bidrag i tävlingen.. ska bli grymt kul att se hur det går. =) Om du skjuter imorgon OCH på söndag så kan du få in bidrag för både februari och mars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts