Jump to content

Recommended Posts

Posted
Fasen va avundsjuk jag blev nu då! ^_^

Blir riktigt till mig då man har ca11 000 ha att jaga på :rolleyes:

Posted
Blir riktigt till mig då man har ca11 000 ha att jaga på :wub:

Helt sjukt! :o

Mvh

Posted

Då åker men upp till Lidköping imorn för att locka lite. :ph34r:

Posted

Låt grabbarna hållas kul att dom skriver lite :rolleyes: Flex är full som en kastrull var väll 3-4 år sedan snurrar i bollen fint som faan :rolleyes:

Hej o hopp slicke pott

Mvh.

Posted

*ASG*

Ok.. ta´t lugnt tills Flex är nykter :D:D:D

Mvh!

Posted

På jaktmarken finns en ca ½-1ha stor öppen glänta (mossig stubbåker) i skogen. Hela gläntan ligger i en sluttning ner mot en bäck. Ska man sitta högt eller lågt om man skall locka räv? Finns ett par stigar som går in och igenom gläntan, är det mest troligt att den kommer på ngn av dem?

Posted

http://maps.google.se/maps?f=q&source=...mp;t=h&z=16

japp de där är en rolig länk till marken där jag tänkte sitta o locka på nu när jag får hem nya siktet som ska va rätt bra och månljuset är tillräckligt starkt!

mitten av den kartan finns det en "mörk" fläck där de på bilden är plöjt vilket de inte är nu. hoppas du iaf förstår vad jag menar flex eller någon annan förståsigpåare av de här. vinden ligger. ja åt alla möjliga jävla håll så när man försöker sätta sig med vinden i ryggen så har man den helt plötsligt i ansiktet. finns mycket räv där i krokarna så vet ju att dom finns!

här kommer en paintbild som ska tänkas hjälpa o förklara vart jag menar eller iaf vilket fält.

Fintvrre.jpg

sen hur LYCKAS ni med syco tweety? jag får de till o låta skit typ.

ursäkta mina jobbiga frågor men vill lyckas ta första lockräven jag vet kommer på locket! <_<

Ps är bättre på o skjuta än att rita i paint :angry:

Posted
http://maps.google.se/maps?f=q&source=...mp;t=h&z=16

japp de där är en rolig länk till marken där jag tänkte sitta o locka på nu när jag får hem nya siktet som ska va rätt bra och månljuset är tillräckligt starkt!

mitten av den kartan finns det en "mörk" fläck där de på bilden är plöjt vilket de inte är nu. hoppas du iaf förstår vad jag menar flex eller någon annan förståsigpåare av de här. vinden ligger. ja åt alla möjliga jävla håll så när man försöker sätta sig med vinden i ryggen så har man den helt plötsligt i ansiktet. finns mycket räv där i krokarna så vet ju att dom finns!

här kommer en paintbild som ska tänkas hjälpa o förklara vart jag menar eller iaf vilket fält.

Fintvrre.jpg

sen hur LYCKAS ni med syco tweety? jag får de till o låta skit typ.

ursäkta mina jobbiga frågor men vill lyckas ta första lockräven jag vet kommer på locket! :angry:

Ps är bättre på o skjuta än att rita i paint :(

Jag hade inte satt mig mitt på åkern, för då har räven större chans att upptäcka dig innan du sen den själv.

jag tycker att du ska invänta på en stadig vind som du har i ryggen och att du sätter dig i någon utav kanterna på åkern.

Sen att blåsa i tweetyn har Flex gjort en film som är kanon. Flex med syco tweety

Posted

haha nja sån optimist är jag inte så jag tänkte sitta mitt i åkern :lol: hade bara skrivit i det för att visa vilket fält som va det aktuella.

finns ingen stadig vind på det fältet. har varit där ett 40 tal ggr under hösten som varit utan att få ett tillfälle som vinden går åt samma håll under 1 minut :rolleyes: (går även förbi där när man går längre promenad med hunden)

så stadig vind kan jag glömma :lol: .

nu försöker jag bara lära mig att låta någelunda bra med psycon

Posted
haha nja sån optimist är jag inte så jag tänkte sitta mitt i åkern B) hade bara skrivit i det för att visa vilket fält som va det aktuella.

finns ingen stadig vind på det fältet. har varit där ett 40 tal ggr under hösten som varit utan att få ett tillfälle som vinden går åt samma håll under 1 minut :excl: (går även förbi där när man går längre promenad med hunden)

så stadig vind kan jag glömma B) .

nu försöker jag bara lära mig att låta någelunda bra med psycon

Men sätt dig på dom andra fälten och locka in mot skogen. för där ute kastar väl inte vinden? ;)

Posted

jo då den kastar allt lite som den själv vill :o fälten är i slutet av en dal o vinden slår runt mest hela tiden tycker jag.

men men någon gång ska man ju lyckas sitta rätt o göra rätt o skjuta bra :huh:

Posted

Om du vet vilken sida av det gröna fältet räven håller till mest på annars får du kolla det när det är snö så du ser vart daglegor är där räven är mest aktiv så sätt dig mot den motsatta sidan för hoppnings vis så fins det en räv som har förtroende o komma på ljudet men locka bara när det är optimala förhållande då stället är litet o o risken är att du blåser sunder stället.

Mvh.

Posted

tackar flex. har ganska så bra koll på vart räven går. dock inte vilka tider. svårt ställe det där. jag tar det lugnt med lockandet ett tag och har en del olika pipor så de finns variation iaf. har rävåtel 370m bort så får hoppas dom kommer dit istället någon natt :D

• 2 weeks later...
Posted
Lock räv ;)

post-906-1261302370_thumb.jpg

Mvh.

Grattis gubbe! :P:P Du börjar bli en kändis nu Flex! :o:(

Posted
Grattis gubbe! :P:P Du börjar bli en kändis nu Flex! :lol::P

tackar gamle pöjk :D

Mvh.

Posted
tackar gamle pöjk :)

Mvh.

Varsågod! ^_^

• 5 weeks later...
Posted

Ni som är intresserade av lockjakt på räv kan även gå in på www.redfoxhunting.se o läsa om mina lockbravader o annat smått o gått :huh:

Mvh.