zorox Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Vilken kula är bäst för tex jakt på räv? HP kulor eller? Och vilken internetaffär har bäst utbud av ammuntion? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfie Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Halvmantlat som slår tätt, så enkelt är det. 22WM rätt placerad med en halvmantlad kula släcker ner räven inom 100m utan större bekymmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Jag sköt med Winchesters halvmantel, testade även RWS men av någon anledning så var just RWS GALET dyr att handla här i byn. Winchester funkade utmärkt vill jag minnas. Sköt även grävling med CCI hålspets och det bet bra det med.. Sen var det ngt riktigt skumt med just de här RWS... När man höll en sån patron i handen så kändes den så galet potent, så rysligt tung! Den ingav respekt på något sätt.. Men priset gjorde att man undvek dem och de sköt heller inte speciellt bra i min bössa. Testade även CCI TNT men den sköt precis hur kass som helst. Mvh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zorox Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 jo.det blir nog att man köper nå hålspets. Dom är inte så fasligt dyr heller. tror winschesters hålspets ligger på drygt 50st/100 kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts