Jump to content

Vem är mangethejägare?

mangethejägare
 Share

Recommended Posts

mangethejägare

Hej!

Är 13år, bor i skåne och hänger allt som oftast med farsan och jagar. Är även en mycket aktiv tävlingsskytt så jag har stor vana av vapen och skytte. Har precis klarat teroriprovet av jägarexamen och väntar nu på att få börja med skyttedelen. Jakt och speciellt skytte utgör det mesta av min tid vilket gör att man ibland inte får så mycket tid över till annat som t.ex. kompisar. Längtar till den dagen jag blir femton och kan vara med och uppsiktsjaga lite ;) "bara" 14 månader kvar nu tills dess ;)

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• mangethejägare

26

• Adde

22

• lsjonsson

2

• MichaelaFridell

2

Hej och välkommen hit.

Lycka till med uppsiktsjakten när det blir dags.

// Jägare utan gränser ;)

Välkommen till Sveriges bästa jaktforum!

Du kanske t.om. är intresserad av att gå sportskyttegymnasiet här uppe i Strömsund när du blir äldre?.. :rolleyes::wub:

mangethejägare
Välkommen till Sveriges bästa jaktforum!

Du kanske t.om. är intresserad av att gå sportskyttegymnasiet här uppe i Strömsund när du blir äldre?.. ;);)

Jo jag har faktiskt funderat på att göra det. Känner en kille som går där uppe plus lite ytligt bekantskap med några andra därifrån.

Välkommen välkommen :unsure:

ja fyller 16 i sommar så jag har hunnit jagat lite me bössa i hand!

Det e mycke mer intresantare då tycker jag!

P.S. Lycka till med examen ska själv göra den i sommar

mangethejägare
Välkommen välkommen :wub:

ja fyller 16 i sommar så jag har hunnit jagat lite me bössa i hand!

Det e mycke mer intresantare då tycker jag!

P.S. Lycka till med examen ska själv göra den i sommar

Jo det blir garanterat mycket intressantare för mig med när jag själv får hålla bössan;) Lycka till själv föresten:)

Jo det blir garanterat mycket intressantare för mig med när jag själv får hålla bössan;) Lycka till själv föresten:)

Tackar ;)

Men nu längtar man till bockjakten i vår!!! ;)

mangethejägare
Tackar :P

Men nu längtar man till bockjakten i vår!!! :D

Jo det gör du säkert, själv får man vackert gå eller sitta brevid farsan ^_^ Såg att din signatur var att sommar=skytte, om man bara hade haft det så, hela året är ju skytte för mig med sommaren som den tid när jag tränar minst då vi bara tränar två gånger i veckan plus tävling på helgen. Men denna sommaren har jag ju jägarexamensskyttet också så denna sommaren lär bli mest på banan vilket e lite tråkigt eftersom man har en hel del inplanerat med en speciell person :D

Ttrevligt! :lol:

Hela vintrarna blir det luftgevär i Arbrå skf. men de e inte nå jakt över det skyttet!

sommrarna e bra för skytte men iår så ska jag sommar jobba om dom jag pratat med håller vad dom lovat :D

mangethejägare
Ttrevligt! :D

Hela vintrarna blir det luftgevär i Arbrå skf. men de e inte nå jakt över det skyttet!

sommrarna e bra för skytte men iår så ska jag sommar jobba om dom jag pratat med håller vad dom lovat ;)

Coolt :lol: Jag själv tycker jag skjuter mest hela tiden :lol: Nä det skyttet är inte alls som jaktskytte.

Nä det skyttet är inte alls som jaktskytte.

men det blir roligare till hösten det med! Då läre man stå å skjuta :P det e "lite" svårare med dom bösserna än jaktbössorna :lol:

mangethejägare
men det blir roligare till hösten det med! Då läre man stå å skjuta B) det e "lite" svårare med dom bösserna än jaktbössorna ;)

Nä det är ganska svårt, fast inte jätte :D Har du prövat att stå alls eller? Skjuter ganska stadigt i stående nu med luftgevär och brukar kunna hamna på cirka 375-380 på 40skott :lol: