Fredrik N Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Här är bilderna som efter frågades i tråden jag startade i handladdning och amo. Geväret är av årsmodel-1948 och har ägts av min fars farbror som bodde och verkade i alaska,man kan ju bara fantisera om hur många älgar och björnar som har skjutits med detta muskedunder. Med tanke på allt snack idag om treläges säkring så fanns det redan 1948. Kikaren är en Lyman ALASKA med 2 1/2 gångers förstorningoch en pipländ på 66cm Finns det någon annan som har en 300 Holland&Holland?? Kom gärna med komentarer och åsikter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian N Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Damn, jag får ryslingar längs hela ryggraden, när den där var ny var den Top Of The Line, nu är det bara så underbart vackert att se ett fint vapen jagas med igen.. Gott mannen där har du pangen som barnbarnen skall få ta emot från dig.. /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken1969 Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Mmmmmmmmm Vilken patron Vill ha. Den är rent ut sagt vacker. Och bössan är inte dum den heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted April 22, 2009 Share Posted April 22, 2009 Synd att inte bilderna blev bättre Jag tar på mig det Trevlig pang är det i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted April 22, 2009 Author Share Posted April 22, 2009 Inget att be om ursäkt för Markus,det duger.Jag har ju själva modelen,orginalet så att säga Efterlyser mer uppgifter på kulalternativ och laddata? TACK för hjälpen med bilderna Markus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted November 19, 2009 Author Share Posted November 19, 2009 En liten ljusglimt så här i november mörkret, Winchester var med på älgjakten,och på tisdagens morgon blev det en tjur skjuten med ett välriktat skott. Det som var extra roligt var att äldsta grabben var med,andra året på raken för honom.kulan satt på motsatt sida i skinet,en oryx 11,7g. Sen blev det leverantörsjakt med Stora,ytterligare en tjur,dock blev det två skott, men oj vad snabbt det gick, Så här långt en femtaggare och en sjutaggare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mannlicherman Posted November 23, 2009 Share Posted November 23, 2009 Vad är det för fäste på den? Har sett något liknande från Griffin & Howe tidigare... Härlig pang! Var rädd om den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Vad är det för fäste på den? Har sett något liknande från Griffin & Howe tidigare...Härlig pang! Var rädd om den Du har så rätt så,det är ett Griffin & Howe. Lite kuriosa,patenten är från 1932. Jag har lite funderingar på att gör nya ringar som passar på snabb fästet, men dom skall vara 30mm, dock utan att fördärva orginal fästet på något viss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niklasson Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Damn, jag får ryslingar längs hela ryggraden, när den där var ny var den Top Of The Line, nu är det bara så underbart vackert att se ett fint vapen jagas med igen.. Gott mannen där har du pangen som barnbarnen skall få ta emot från dig.. /C Den ska inga barn barn ha innan jag har brukat den väl! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjalle-man Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Den ska inga barn barn ha innan jag har brukat den väl! Simon gissar jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Ja, det blir nog så. Men nu har han redan börjat låna den. Det gick fortare än jag hade anat. Men det är samtidigt kul att han tycker att det är lite häftigt att andvända en sån gamling. Hm, tänkte inte på mig själv där.HIHI Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post HerrBerg Posted January 21, 2013 Popular Post Share Posted January 21, 2013 Gängat för ljuddämpare än, kortat, taktisk knopp och en picatinnyskena? Lite duracoat och en riktig plaststock så blir det fint...? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Hm, det där var en hemsk tanke. Jag har ordnat med nya ringar till kikaren och satt på en S&B 1,5-6x42. Men jag har inte förstört något så att det inte går att få den tilbaka till orginal skick. Men tack för förslaget. Det var ta mig tusan det tokigaste jag har hört!!!!!! :yucky: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Lyssna nu på farbror Berg, han kan detta med att taktfullt och estetiskt modda bössor, har du riktig tur kanske han kan hjälpa dig med en mercedeskeps, eltejp är du väl själv mästare på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HerrBerg Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Helvete, SJÄLVKLART måste bössan få en mercedeskeps att fylla ut pistolgreppet med. Hur kunde jag glömma det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post HerrBerg Posted January 21, 2013 Popular Post Share Posted January 21, 2013 Skulle jag kunna få låna bössan en helg? Jag KANSKE gör ett par småfixar som gör bössan lite mer praktisk och på det hela taget bättre att ha i skogen, det gör jag helt gratis. Jag har sett folk gråta av tacksamhet för detta, andra har varit helt förstummade, en del har rusiga av lycka skrattat på ett sätt som gränsar mot hysteriskt vansinne. Skall inte du prova också? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik N Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 Kan inte förstå, men jag fick helt plötsligt en konstig fad smak i munnen av ÄCKEL OCH AVSKY. Jag har sett vad du kan göra med en gång en fin keps när nöden så begär. kommer också i håg att vi var flera stycken, som med förundrade miner och stor för väntan tittade på när du vek ihop kepsen och tejpade . Men min bössa är ingen sketen mercedes keps. Men ett stort tack för ditt omättliga intresse för min bössa. Behåll dina snuskiga tankar för dig själv. DET ÄR MIN BÖSSA, BARA MIN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HerrBerg Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Jag kan slakta en amerikansk keps för de nödvändiga kolvmodifieringarna? Kanske en fordkeps? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts