Guest skogstrollet Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 många rosor till hemsidan jaktsnack.se. är ny medlem men har besökt sidan många gånger. skulle vilja ha nån tråd med tips o råd om hur man bygger älgtorn enkelt, det är dags nu under sommaruppehållet att smycka dom nya hyggena. kanske nån tråd om stötande fågelhundar. kan vara så att jag missat tråden. ännu en gång en väldigt bra sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlow Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Bygg...m.aspx?id=43369 Där har du ett torn med ritning och allt. Annars så brukar det lösa sig när man valt plats och tagit fram virket och bara snickra ihop nåt stadigt torn lycka till. mvh d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Looben Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Det här älgtornet byggde jag förra sommaren uppe i min jaktstuga. Vi har ett markpass alldeles utmed min ladugårdsknut och jag tyckte att den som ska sitta på pass där borde få sig en aningen "uppsatt" position. Därmed så får man båttre kulfång också eftersom man skjuter neråt... har dock inga bra tips på andra byggen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts