Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ingen dum tanke.

Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. :sweat:

Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar.

Posted

Nej, det är det väl inte men sedan är ju frågan hur mycket skog har ni kvar där nere efter Gudrun o Per. :sweat:

Bönderna är nog rädda om den lilla skogen dom har kvar efter dessa härjningar.

Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner.

Lasse

Posted

Ligger lite i det med det finns bäver i närheten bla i dina gamla hemtrakter så det är inte så långt att simma ner.

Lasse

OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte.

Posted

OK! Menar du åt Huskvarna el. Aneby? Jag har ju bott på bägge platserna. Nej, det är det ju inte.

Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram.

Posted

Det har observerat bäver i Munksjön. Och på höglandet så den är på spridning söderut . Så den tuggar sig fram.

Se där ja, men den fanns då inte i Munksjön medan jag bodde i Huskvarna. Jag var med på metartävlingar där inne några gånger. Har den simmat in genom Vättern o kanalen där emellan?

Det är ju svårt att ta sig fram till Munksjön annars med all trafik i omr.

Där kan jag mycket väl tänka mig att den finns på Höglandet. Nu är väl inte bönderna glada i trakten med fördämningar lite här o där och nu avverkning precis som att Gudrun o Per inte ställde till det för många i trakten.

• 7 years later...
Posted

Läcker inte körtlarna ut i spriten.
Jag menar, det är ju som strimlat och pressat papper i körteln och ett stort hål blir det ju per automatik när man skär bort den.
Jag har kastat körtlarna på alla bävrar jag skjutit men den senaste från igår har jag sparat.

Ska man lägga dem direkt i sprit eller torka dem innan?

Mvh John

Posted

beror på om du ska dricka eller inte. 
Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar.
Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det...

Posted
17 minutes ago lindgren sa:

beror på om du ska dricka eller inte. 
Jag har smakat, så nu använder jag det mest som lockmedel för andra bävrar.
Jefla efektivt att spraya på ett träd, så kommer någon och vilja markera över det...

Blandar du fortfarande med sprit??

Posted
2 minutes ago, Ijahman said:

Blandar du fortfarande med sprit??

yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå)

Posted
4 minutes ago lindgren sa:

yes, för att den inte ska härskna. (luktar nog jefla illa ändå)

Smart

Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel.

Perfekt! 

• Like 1
Posted
2 minutes ago, Ijahman said:

Smart

Då blandar jag essensen som sedan används till att både späda till hojd och ren som lockmedel.

Perfekt! 

Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år)
"allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet.

Posted
37 minutes ago lindgren sa:

Jag har haft (den gav tillslut upp) en liten blomspruta (rymde kanske 1.5dl typ) som jag haft som aplicerare. (några år)
"allt" var alltid i den, och jag bara plockade fram den när det skulle användas... nu måste jag nog skjuta mig en extra för att få nya körtlar. pga att plast inte håller i evighet.

Nästa gång kör du med glasflaska med utbytbar pump/kork. :)

https://www.organicmakers.se/shop/hem/flaskor-och-burkar/glasflaskor/glasflaska-brun-250-ml/

• 2 weeks later...
Posted

Sådär nu är gället i glasburk med renat brännvin. Hinner man få sin hojt till midsommar?

Posted

Jag tog med en liten Flaska till Tyskland på en Jägarträff. Än idag är Gänget övertygad om att jag tänkte förgifta dom.:whistling: