Roger_P Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 http://www.mosquitorepellent.com/olive-appliance.asp Jag har hår bra om dessa såhär långt, och min vän Jouni T här ska ha testat den i sin ankdam, så vi får väl höra vad han tycker om den, men om någon annan här har testat dessa myggdödare kan ni väl skriva lite här ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAT_Pro Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Dessa är grymt bra, köpte en sån på ICA MAXI i Göteborg! Efter 10 minuter i gömslet så var det HELT myggfritt. De vände i skjutgluggen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Underbart, blev just återförsäljare för dessa och Mosquito Magnet system på Åland !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yellowhouse63 Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Dom luktar........ Men dom håller myggen på avstånd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Dom luktar........ Men dom håller myggen på avstånd... jo men lite får man leva med,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yellowhouse63 Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Helt rätt!! Nu blir det kaffe i solen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasMamre Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 man kanske kunde hänga en på ryggen när man lockar räv!.. MVh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 man kanske kunde hänga en på ryggen när man lockar räv!.. MVh nja häng den på ett träd eller liknande,, kan brännas samt för 100% effektivitet ska den hänga lodrät Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 7, 2009 Author Share Posted August 7, 2009 Dessa är grymt bra, köpte en sån på ICA MAXI i Göteborg!Efter 10 minuter i gömslet så var det HELT myggfritt. De vände i skjutgluggen.. Hade du glömt borsta tänderna ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAT_Pro Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 man kanske kunde hänga en på ryggen när man lockar räv!.. MVh Enligt reklamen ska man ju kunna sitta näck på passet med en sån, utan att bli antastad av blodsugare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASAT_Pro Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Hade du glömt borsta tänderna ?? Nja, nu köper man ju inte dålig andedräkt på ICA.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J S Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Enligt reklamen ska man ju kunna sitta näck på passet med en sån, utan att bli antastad av blodsugare! Var iväg till Gävle igår och shoppade som en tjej. Ny högtryckstvätt och lite annat godis på Jula och sen en sväng till Ica maxi. Jag har nu köpt en Theromocell apparat och testade den igår kväll ute. De få myggor som vi hade runt oss höll sig på behörigt avstånd. Verkar funka ok. Ska ta med den i helgen till Åland och testa den under riktig jakt. Hoppas att det blir vindstilla. Priset var 369 kronor för maskinen. Då ingick en gasbehållare och 3 mattor som avger något gift. Refillsatserna går på 99 kr stycke och då får du 3 mattor och en gasbehållare. Varje matta ska avge myggmedel under 4 timmar och en patron räcker i 12 timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radium Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 hurudan påverkan har dessa på människor ? njursvikt om några år ? eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J S Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 hurudan påverkan har dessa på människor ? njursvikt om några år ? eller ? Tillverkad och framtagen i USA. Med tanke på att de vågar släppa den på USAmarknaden och deras förkärlek för att stämma företag så tror jag inte att de skulle våga släppa en hälsovådlig produkt i första taget. Men man vet ju inte! Man får väl ta lite njursvikt om man får bra jakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grekpeter Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Dessa är grymt bra, köpte en sån på ICA MAXI i Göteborg!Efter 10 minuter i gömslet så var det HELT myggfritt. De vände i skjutgluggen.. Vad kosta den? Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J S Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 Vad kosta den?Mvh Priset var 369 kronor för maskinen. Då ingick en gasbehållare och 3 mattor som avger något gift. Refillsatserna går på 99 kr stycke och då får du 3 mattor och en gasbehållare. Varje matta ska avge myggmedel under 4 timmar och en patron räcker i 12 timmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 hurudan påverkan har dessa på människor ? njursvikt om några år ? eller ? Bara lite senilitet! titta på JS bara Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 8, 2009 Author Share Posted August 8, 2009 Jag kommer att låna ut dessa till alla mina gäster här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radium Posted August 8, 2009 Share Posted August 8, 2009 varifrån kan man köpa dessa i finland ? tajm fur das googles Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 9, 2009 Author Share Posted August 9, 2009 varifrån kan man köpa dessa i finland ? tajm fur das googles http://www.hyttyskarkotin.com/?sivu=jalleenmyyjat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 10, 2009 Author Share Posted August 10, 2009 http://www.hyttyskarkotin.com/?sivu=jalleenmyyjat. Jar har redan sålt 4 stycken idag bara på att prata om dem!! ( detta är inte en annons då jag endå inte säljer i sverige ) Senaste nytt från Finland är att de funkar bra !! ( Jouni T här på forumet ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J S Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Jar har redan sålt 4 stycken idag bara på att prata om dem!!( detta är inte en annons då jag endå inte säljer i sverige ) Senaste nytt från Finland är att de funkar bra !! ( Jouni T här på forumet ) Testade min thermocell igår kväll. Vi satt utomhus och grillade. Knäppte på maskinen och det tog ca 20 minuter innan en svag rök började stiga upp ur thermocellen. Ganska omgående försvann myggen runt om oss. Det var vindstilla vid tillfället. Funkar utmärkt med andra ord! Rekommenderas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger_P Posted August 18, 2009 Author Share Posted August 18, 2009 Sista ord om denna, nu har jag själv testat i mitt treestand och polaren som satt 90 meter bort var svårt myggbiten, såg ut som en jordgubbe,, jag som hade denna trevliga manick hade inte 1 enda mygga, fel, ett par medan jag böt kemmattan, helt underbart att sitta en absolut vindstilla sensommar kväll utan dessa förbannade pest kryp som ska in i näsan och öron !! Get ONE !!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Mattsson Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Kommer efter min imorgon efter 17:00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herr Mattsson Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts