Hoppa till innehåll

MC


waxin

Recommended Posts

Tjoho.

Min fru har gett mig tillstånd att äntligen ta MC kort, har en jätte bra lärare som skall hjälpa mig med tekninken och en bekant som jag ska ut och glida landsväg med..

Finns bara ett problem jag måste hitta en MC att köra med , hoppas det löser sig

Och planerna på hund får nog vänta lite.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu jävlar.

Har hittat en perfekt hoj som jag får hyra tills kortet är klart för en billig penning.....LYCKA

Tur att Farsan jobbar på en trafikskola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nåååå vad blev det då,

från en som är för räddhågsen för att köra själv och inte bara så lite avis.

Hoppas att det är en lagom båge, själv är jag svag för Triumph Tiger, en sweet deal.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Härligt saknar min hoj varenda dag, tur att jakten är så billig att det blir pengar över hela tiden till en ny hoj, har allt kvar utom hojen om jag skulle få ett infall igen och det är nära om jag sett roadracing på tv, kommer jag över en Aprilia mille så förköper jag mig säkert ;);)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här blir grymt sugen på att köpa hoj igen när jag ser alla glida runt eller vrålköra, lika kul bägge delar.

Men det blir nog till att låta saken bero tills pensionen

/Lasse

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo Christian,

Det blir en Kawasaki ER-5 (googla)

Lagom liten mellan klass hoj för övningskörning, sedan blir det en stor glidarhoj med fransar på packväskorna när kortet är bärgat.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Samma här blir grymt sugen på att köpa hoj igen när jag ser alla glida runt eller vrålköra, lika kul bägge delar.

Men det blir nog till att låta saken bero tills pensionen

/Lasse

Började inse att livet tickade tickade på i oanad fart då jag hade lite problem att köra normalt :D kändes som en tidsfråga innnan man skulle bli en notis i tidningen, flera kompisar som körde bättre än mig försvann.

Jo Christian,

Det blir en Kawasaki ER-5 (googla)

Lagom liten mellan klass hoj för övningskörning, sedan blir det en stor glidarhoj med fransar på packväskorna när kortet är bärgat.

Perfekt övningsobjekt, men hur tänker du sen :rolleyes: en sån där överlassad skottkärra att brottas med i trafiken ;):D

:wub: :wub: :wub: :wub:

Man måste kunna köra hur fort som helst i en kurva med en sån hoj, tyckte jag öste på bra på Kinnekulle då kom det en mille på insidan och körde om hur najs kurvmaskin som helst. Bra hojsmak Radium ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo Christian,

Det blir en Kawasaki ER-5 (googla)

Lagom liten mellan klass hoj för övningskörning, sedan blir det en stor glidarhoj med fransar på packväskorna när kortet är bärgat.

Bra att börja med!

För precis ALLA andra MC är roligare att köra med. Så du kan bara byta upp dig alltså!

Själv ligger jag och sprätter grus med en cykel farligt nära tråkträsket Yamaha XT 660

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man måste kunna köra hur fort som helst i en kurva med en sån hoj, tyckte jag öste på bra på Kinnekulle då kom det en mille på insidan och körde om hur najs kurvmaskin som helst. Bra hojsmak Radium :D

finns det nå bättre motorcycklar än aprilia ? finns det nå bättre motorer än rotax ?! nej :P synd bara att mille inte görs längre :(

hade starka funderingar att råna en bank då dom släppte dom 300 special edition cyklarna , hade då en liten aprilia RS 125 oooh världens snyggaste 2 takts 125cc ljud nånsin :lol:

post-2515-1251482415_thumb.jpg

post-2515-1251482438_thumb.jpg

post-2515-1251482474_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Pertan.

Tanken är att packa en picknik korg med frugan och glida runt.

Humle.

Jag får låna den gratis av en trafikskola till jag klarat kortet, och ja den är så lättkörd att det nästan blir tråkigt.

Men den är snygg.

Radium.

Som yrkes chaufför har jag lite svårt för plastraketerna, de flesta kör som man ska, men ganska ofta ser man folk som försöker slå hastighets rekord på allmäna vägar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen roll vad du har mellan benen, du kan ha lika kul ändå :D

ER5an är rätt osexig men säkert helt rätt att börja med.

Själv är jag helt torsk på BMW. Grymt sköna hojar med helt osannolikt flack momentkurva, jag gillar deras tänk när det gäller motorkaraktär.

Hyrde HD en långhelg och puttrade runt Lofoten-Vesterålen för en del år sedan, jag blev INTE kompis med den gaffelvinkeln :D

Har inte kört MC på snart 7 år nu, skinnstället hänger på vinden och torkar :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

R- var skulle du få plats med den? Det är nästan ingen plats kvar mellan Aprillian och sängen som det är nu,

jag menar du kan ju inte gärna ha bågen i sängen, eller?

Waxin- ljusbruna sadelväskor med fransar är "the shit" jag har gillat sådana enda sedan jag såg "Machahans" som mycket liten.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

R- var skulle du få plats med den? Det är nästan ingen plats kvar mellan Aprillian och sängen som det är nu,

jag menar du kan ju inte gärna ha bågen i sängen, eller?

/Christian

och vad har du emot interracial relationships?! DET ÄR JUST FOLK SOM DU SOM GÖR LIVET FÖR OSS ÄLKSARE SVÅRT!

inte ens kan vi gå ut på stan mera utan att folk börjar glo på oss, :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

R- vad du eller någon annan gör privat, det lider inte jag av men att vara polyamorös med två motorcyklar tror jag kan leda till en del elakartade klämskador och ev brännskador på ett sätt som jag är helt säker på att du vill bespara dig själv,

mitt råd blir således en båge i taget inne i rummet.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Ännu ett trådlyft.

Hur går det med mc-kortet?

Er-5:an är en bra hoj, men går inte att köra upp på va?

Själv har jag ägt, i rätt ordning.

Suzuki gsx400e -82, första hojjen som faktiskt va riktigt skön touringhoj. ångrar lite att den såldes.

Honda CBR 1100xx Superblackbird -98, whhhoooooaaAAAAM!!!!

Triumph Speedtriple -05, överlag den roligaste bakhjulshojjen jag kört. stoppies funkar bra också.

NU: Honda xr 600r motardkittat -90. har inte fått igång den ännu. men billig är den. :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jo tackar som frågar,

Börjar bli dags för uppkörning.

Och nej ER-5an var för liten , så frugan köpte en gammal Honda CB 750 K2 åt mig, en fin gammal Touringhoj som går jäkligt bra.

Jag fattar inte varför jag inte tagit kortet tidigare, för det är ju hur kul som helst.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul är det, men det är rätt socialt och bygger lite på att kompisar åker också, i mitt gamla moppe/mc-gäng har alla ungar 0-10 år nu varför det är stiltje ett tag.

Min första var en Suzuki Bandit 600, blev Suzuki Bandit 1200, blev CBR 1100 BB två stycken på raken. Idag har jag en Transalp 600 - billig! :D Autobahn på en Blackbird är nåt som varje människa borde få uppleva innan dom dör, tyvärr är det just det sista dom gör en del.

Tänker mig i en framtid en BMW sporttourer av nått slag, men dit är det nog ett tag till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var på Sulas igår i spöregnet och kollade på Vicktory , snacka om kärlek vid första ögonkastet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var på Sulas igår i spöregnet och kollade på Vicktory , snacka om kärlek vid första ögonkastet.

Victory! ;)

Är inte spec förtjust. men det är förmodligen en jätte fin maskin.

Vilken modell föll i smaken?(baken). :P

Autobahn på en Blackbird är nåt som varje människa borde få uppleva innan dom dör

Vad är det för fel på E18? :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Victory! :wacko:

Är inte spec förtjust. men det är förmodligen en jätte fin maskin.

Vilken modell föll i smaken?(baken). :D

Vad är det för fel på E18? B)

Ness Jackpott tror jag den hette, vilken hoj fantastiskt vacker

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

E4 norr om Söderhamn inbjuder till :wacko::angry: snittade 23mil i timmen hem, en tom helg!

Faktiskt åkt där med birden.

Och ja, den inbjuder. även med bil ska dock tilläggas. :lol:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...