Jump to content

American Foxhound

Oskar88

Recommended Posts

Ingen flere synspunkter i denne tråden :P

Efter min önskan om bara genialiska inlägg blev det lugnare ..inte ens jag skriver nåt nästan :D

Däremot är ju du alltid klok(måste ju säga så ifall jag ska få komma å jaga hos dig senare) :D

• Replies 123
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Slaktar

45

• Foxhound

13

• jaktgalen

13

• kettukiller

10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi er nok ikke så veldig uenig du og jeg Kettukiller , i det meste iallefall :rolleyes:

Søkte litt på denne Ben Hardaway , skulle visst være veldig kjent der borte.

http://www.madmousergraphics.com/writings/benhardaway.html

http://neveryetmelted.com/2009/06/26/foxho...ts-fallow-deer/

http://www.foxhuntva.com/web/index.php?opt...1&Itemid=27

det gick inte bra!hunden sökt hela 240minut och gick med en rävspår cirka 15km utan uptag.30p idag.vinnaren var min tikens far med 91.5p det var ändast 3hund som fick up räven och rästen had ändast lang nattspåre arbete.

det gick inte bra!hunden sökt hela 240minut och gick med en rävspår cirka 15km utan uptag.30p idag.vinnaren var min tikens far med 91.5p det var ändast 3hund som fick up räven och rästen had ändast lang nattspåre arbete.

Ok :blush:

Ska du starta på mer prov framöver?

91,5 poäng är inte illa!

Hur var föret där ni var ? I Yttermark där jag var så var det ca 2 cm gammal torr snö + blåsigt (ca 15 m/s)....svårt och veta hur gammla spåren var då det var lite drivsnö i dom alla. :lol:

där var jag had provrytan var det ungefär lika 2cm snö hård vind och 7-8 grader kalt och ungefär 200rävspår där synsta 5 dag gamla spårer.jag släpt bara lös hunden och hon fick välja själv spåren det gick inte se vilken var ny och vilken var gamla.

• 11 months later...
Bästa jag sett på länge :lol: ..det är bara skallet som är borta för att helt veta vad som händer/har hänt. Tracker är ju för superbra . ;)

Jo, där har du helt rätt.. Jag har kollat doggsens drev på det där.. Skitkul! Snart behöver man inte ens fara ut i skogen! :D

Det der var skikkelig kult , veldig interessant å følge med. Ser hundene følger veier over store strekninger , går revene ofte langs veiene ?

Ser flere av hundene er oppe i godt over 40km/t over kortere strekninger.

Det der var skikkelig kult , veldig interessant å følge med. Ser hundene følger veier over store strekninger , går revene ofte langs veiene ?

Ser flere av hundene er oppe i godt over 40km/t over kortere strekninger.

Vi i sverige kallar detta fenomen bilkörning ;)

Vi i sverige kallar detta fenomen bilkörning ^_^

Nja det er vel ikke helt riktig for å såfall er jeg veldig imponert over bilkjøringen da den til tider gikk ut i skogen for å si det slik , for så å komme opp på veien igjen B)

Nja det er vel ikke helt riktig for å såfall er jeg veldig imponert over bilkjøringen da den til tider gikk ut i skogen for å si det slik , for så å komme opp på veien igjen :blink:

Finnarna har väl aldrig varit direkt kända för att vara nykterister ;)

• 2 weeks later...