Kopovhunter16 Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Vad tror ni om blandningen Slovensk kopov och Tysk jakt terrier?? Har en kompis som funderar på att para detta på sin kopovtik!Och jag känner mig lite sugen på en sådan!! Vore kul att höra era åsikter!! Quote
Xillo Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 Vad vill han uppnå som inte går att få av en renrasig? Quote
Holländarn Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 låter som bäddad för katastrof. stövaregenskaper som långa drev och gå på äldre slag lär inte bli bättre enda tanke som jag kan se är om man vill ha längre drev och äldre slag på en terrier. för rådjur anser jag den helt olämplig försök att få den rådjursren skulle inte jag vilja ge mig på. sammanfattningsvis är min åsikt (förutom rådjursbiten) att man försämrar stövaregenskaper och tar bort hela vitsen med terrier. men men alla tycker sitt Quote
lindberg Posted January 24, 2010 Posted January 24, 2010 låter som bäddad för katastrof.stövaregenskaper som långa drev och gå på äldre slag lär inte bli bättre enda tanke som jag kan se är om man vill ha längre drev och äldre slag på en terrier. för rådjur anser jag den helt olämplig försök att få den rådjursren skulle inte jag vilja ge mig på. sammanfattningsvis är min åsikt (förutom rådjursbiten) att man försämrar stövaregenskaper och tar bort hela vitsen med terrier. men men alla tycker sitt +1 Quote
boarhunter123 Posted June 4, 2011 Posted June 4, 2011 Eller så är det så att dom vill ha upp storleken lite så dom inte går i gryt, har en god vän som gjorde så och det blev helt perfekt. Quote
Backe Posted June 5, 2011 Posted June 5, 2011 Vad vill han uppnå som inte går att få av en renrasig? Instämmer, jag förstår inte riktigt vad han vill åt? Quote
Håkan H Posted June 5, 2011 Posted June 5, 2011 Eller så är det så att dom vill ha upp storleken lite så dom inte går i gryt, har en god vän som gjorde så och det blev helt perfekt. Det är inte storleken som avgör det, det är viljan. Jag vet både Vorsteh och Wachtel som går i gryt när tillfälle ges.. /Håkan H Quote
boarhunter123 Posted June 5, 2011 Posted June 5, 2011 Men hur man än vrider och vänder frågan så är Tysken mer benägen och gå i gryt än tex en vorste Quote
Håkan H Posted June 5, 2011 Posted June 5, 2011 Men hur man än vrider och vänder frågan så är Tysken mer benägen och gå i gryt än tex en vorste Japp, men det kommer liksom med paketet om man inte vill ha det skall man inte ha rasen... /Håkan H Quote
boarhunter123 Posted April 15, 2012 Posted April 15, 2012 Eller så blandar man in en större ras så dom inte kommer i grytet Quote
Recommended Posts