amakulu Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Så sanT....Men mat frågan skulle lösas lätt! ;D bort med rovdjuren å sen är det biff... Aja Baja, så får man inte göra säger farbror staten. Ni måste tyvärr "odla hundar" till rovdjuren. Nej fy nu var jag stygg mot alla som har förlorat en hund till det packet. Sorry > > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Telgetok Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Vet vet vet vet vet skulle inte skrivit detta nåja....kan väl komma till pass nån gång,nu skall jag sova skall hacka sönder en älg kalv i morgon bitti,godnatt alla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amakulu Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Vet vet vet vet vet skulle inte skrivit detta nåja....kan väl komma till pass nån gång,nu skall jag sova skall hacka sönder en älg kalv i morgon bitti,godnatt alla Du kan ju alltid ringa till mig. Jag hackar inte sönder en kalv , jag styckar den på ett riktigt sätt. Har faktiskt lite utbildning i det. Så det så ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Tur att du skriver på svenska då,hade det varit på skånska skulle det varit obegripligt Touché! ;D ;D Och i tävlingen vem som pinkar längst så kan jag berätta att även om ni lägger ihop era skottlistor på råttor så kommer ni inte ens nästan i närheten av vad Ripjägarn och jag mulat på tippen ;D ;D ;D Vi är väl hyfsade skyttar och efter typ 300 trapskott så ligger där en rätt bra hög lik.. ;D ;D Mvh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hipshot Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Mycke nu.. dels måste denna tråd vara ngt slags rekord när det gäller att lämna ämnet! Jag har inga som helst problem med det iofs men är lite bekymrad, full av upplevelser efter dagens jakt men ingenstans att skriva :'( Sen, by the way, skulle vilja se den dagen då norrlänningarna säljer/ger bort skåne till danmark... inser ni vilka kostnader ni skulle få för all import av socker?? Ni skulle bli fullkomligt torrlagda där uppe ;D ;D Nu kom jag av mej.. Dock, 6 rådjur skjutna för wachtlarna idag på upplänsk mark där det finns ok med rådjur men inga stora mängder! Ruskigt rolig dag! Mvh! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@@Danne@@ Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Inte kan vi kapa av hakan på Ingvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storviltsjägaren Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 3 rådjur, 5 dovhjortar, 23 vildsvin, 2 älgar, 12 rävar, 10 grävlingar, + ca 200 fåglar mestadels gräsänder och ringduvor vart är det nånstans du jagar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orjant Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Haft mycket djur i pass men ofta fel sort eller fel kön så det har endast blivit 2 rådjur och 2 dovkalvar........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roben Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 I år har det faktiskt gått ganska bra när jag tänker efter, har inte jagat så mycket nu när jag är bosatt i västerås, få se då, Älg 1st Tjäder 2 st Orre 5 st järpe ca 15 st ripa 1 st knipa 5 st Gräsand 1 st Kråka,skata nötskrika och andra "skadefåglar" ca 10 st Kul att se att det är så många som skjuter räv och grävligt etc.. själv så lyckas jag inte så bra på den fronten :S men säsongen är ju inte över än! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
unnestad Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Om jag inte glömt något så är det 1 Dovhjort 1 råbock 2 rävar 1 grävling 6 harar 5 fasaner 2 ripor 1 orre några kajor 1 trut ett tiotal kaniner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erkon Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 1 älg, (Ko) och en bock, just de, en gräsand också ;D Ligger lite i lä med er övirga.... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 5 Råbockar 8 Dovhjortar 1 Älgkalv 1 Räv 4 Ringduvor 1 Kanadagås /Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefox Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Typ 12 eller 13 kråkor EDIT en kråka till skjuten idag 8) ;D 3 kajor ca 11 gräsänder 1 nötskrika ;D 1 trut 1 räv en handfull duvor Det är inte troféerna som gör jägaren, kom ihåg det : ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storviltsjägaren Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 2 kråkor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MA Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Hm.... Fyra bockar, två på lock två på drev, en grävling 41 knipor hitintills... Ingen älg Kan tillägga en tjädertupp från i söndags Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Telgetok Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 En kråka ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MA Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 en handfull duvor Hur många duvor får det plats i en hand? ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ullmenkott Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Ett rådjurskid igår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klyx Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 19 tjädrar 1 ripa (krävdes endast 9 skott med kaliber 12:an) > 1 st Älg i isvak samt 1 st PET-flaska fylld med is :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonnegone Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Ett riktigt skit år 2006! Först bröt jag av andra halskotan i juli ock blev inte kry förrens i slutet av oktober..gissa om man mådde dåligt då jakten började :'( :'( men de blev iaf 5 Grävlingar (1 i fälla :-X ) 3 Rävar + en skabbräv, hämtade 5 renar igår så vårjakten blir nog fin. 5 Tjädertuppar 4 Orrtuppar allt kan ju bara blir bättre nu när nacken är rak och fin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde_piteå Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Tjaaa...får säga att jag är jävligt nöjd med årets jakt (fastän den inte är slut än på långa vägar).... hittils har jag: Skjutit: 2st Råbockar 2st Dovhjortar 1st Älg 2st Duvor 5st Gräsänder 1st Kricka 1st Tjäder 26st kråkor 5st kajor 12st trutar /Fredde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbbohman Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 6 dov 6 rådjur 6 rävar 1 kronhjort 12 taggar plus X antal gråfåglar/duvor som man aldrig räknar... //Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tövabo Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 1 älg 1 råbock 11 orrar ca 160 skräpfågel kråka,trut osv. ca 20 kanadagäss Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddog Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 6 dov6 rådjur 6 rävar 1 kronhjort 12 taggar plus X antal gråfåglar/duvor som man aldrig räknar... //Micke här i norr räknar vi gråfågel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest balder Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 ja nu när det så smått börjar bli dags att summera säsongen, så säger jag som ungarna mina. DET SUGER! Antalet jaktdagar är fler än någonsin förr, med jaktresa till Gällivare och lite annat, men det har inte velat sig riktigt. En älg och en tjäder, på hela säsongen!! ??? Rådjuren ville inte visa sig i höstas och getterna kom inte ut med kiden på fälten där de brukade. Alldeles för mycket räv i farten. Om det inte var fem mil till pyrschmarkerna så blev det en åtel på marken. Mvh/ Håkan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts