Jump to content

Vad har ni skjutit i år ?????

daniel-nilsson

Recommended Posts

Så sanT....

Men mat frågan skulle lösas lätt! ;D

bort med rovdjuren å sen är det biff...

Aja Baja, så får man inte göra säger farbror staten. Ni måste tyvärr "odla hundar" till rovdjuren. Nej fy nu var jag stygg mot alla som har förlorat en hund till det packet. Sorry >:( >:(

• Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• amakulu

19

• Linus

5

• Roggman66

5

• peben

4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Telgetok

Vet vet vet vet vet skulle inte skrivit detta nåja....kan väl komma till pass nån gång,nu skall jag sova skall hacka sönder en älg kalv i morgon bitti,godnatt alla :D

Vet vet vet vet vet skulle inte skrivit detta nåja....kan väl komma till pass nån gång,nu skall jag sova skall hacka sönder en älg kalv i morgon bitti,godnatt alla :D
Du kan ju alltid ringa till mig. Jag hackar inte sönder en kalv , jag styckar den på ett riktigt sätt. Har faktiskt lite utbildning i det. Så det så ;D

Tur att du skriver på svenska då,hade det varit på skånska skulle det varit obegripligt

Touché!

;D ;D

Och i tävlingen vem som pinkar längst så kan jag berätta att även om ni lägger ihop era skottlistor på råttor så kommer ni inte ens nästan i närheten av vad Ripjägarn och jag mulat på tippen  ;D ;D ;D

Vi är väl hyfsade skyttar och efter typ 300 trapskott så ligger där en rätt bra hög lik..  ;D ;D

Mvh!

Mycke nu.. dels måste denna tråd vara ngt slags rekord när det gäller att lämna ämnet! Jag har inga som helst problem med det iofs men är lite bekymrad, full av upplevelser efter dagens jakt men ingenstans att skriva  :'(

Sen, by the way, skulle vilja se den dagen då norrlänningarna säljer/ger bort skåne till danmark... inser ni vilka kostnader ni skulle få för all import av socker?? Ni skulle bli fullkomligt torrlagda där uppe  ;D ;D

Nu kom jag av mej..

Dock, 6 rådjur skjutna för wachtlarna idag på upplänsk mark där det finns ok med rådjur men inga stora mängder! Ruskigt rolig dag!

Mvh!

3 rådjur, 5 dovhjortar, 23 vildsvin, 2 älgar, 12 rävar, 10 grävlingar, + ca 200 fåglar mestadels gräsänder och ringduvor

vart är det nånstans du jagar

Haft mycket djur i pass men ofta fel sort eller fel kön så det har endast blivit 2 rådjur och 2 dovkalvar...........

I år har det faktiskt gått ganska bra när jag tänker efter, har inte jagat så mycket nu när jag är bosatt i västerås,

få se då,

Älg 1st

Tjäder 2 st

Orre 5 st

järpe ca 15 st

ripa 1 st

knipa 5 st

Gräsand 1 st

Kråka,skata nötskrika och andra "skadefåglar" ca 10 st

Kul att se att det är så många som skjuter räv och grävligt etc.. själv så lyckas jag inte så bra på den fronten :S men säsongen är ju inte över än!

Om jag inte glömt något så är det

1 Dovhjort

1 råbock

2 rävar

1 grävling

6 harar

5 fasaner

2 ripor

1 orre

några kajor

1 trut

ett tiotal kaniner

Typ 12 eller 13 kråkor EDIT en kråka till skjuten idag 8) ;D

3 kajor

ca 11 gräsänder

1 nötskrika :o ;D

1 trut

1 räv

en handfull duvor

Det är inte troféerna som gör jägaren, kom ihåg det ::) ;D

Hm....

Fyra bockar, två på lock två på drev, en grävling 41 knipor hitintills...

Ingen älg  :(

Kan tillägga en tjädertupp från i söndags :)

Ett riktigt skit år 2006!

Först bröt jag av andra halskotan i juli ock blev inte kry förrens i slutet av oktober..gissa om man mådde dåligt då jakten började :'( :'(

men de blev iaf

5 Grävlingar (1 i fälla :-X )

3 Rävar + en skabbräv, hämtade 5 renar igår så vårjakten blir nog fin.

5 Tjädertuppar

4 Orrtuppar

allt kan ju bara blir bättre nu när nacken är rak och fin :D

Tjaaa...får säga att jag är jävligt nöjd med årets jakt (fastän den inte är slut än på långa vägar)....

hittils har jag:

Skjutit:

2st Råbockar

2st Dovhjortar

1st Älg

2st Duvor

5st Gräsänder

1st Kricka

1st Tjäder

26st kråkor

5st kajor

12st trutar

/Fredde

• 2 weeks later...

ja nu när det så smått börjar bli dags att summera säsongen, så säger jag som ungarna mina. DET SUGER! :(

Antalet jaktdagar är fler än någonsin förr, med jaktresa till Gällivare och lite annat, men det har inte velat sig riktigt. En älg och en tjäder, på hela säsongen!! ???

Rådjuren ville inte visa sig i höstas och getterna kom inte ut med kiden på fälten där de brukade. Alldeles för mycket räv i farten.

Om det inte var fem mil till pyrschmarkerna så blev det en åtel på marken.

Mvh/ Håkan