sealhunter Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 Ok, är väl lika efter hela kuststräckan då. Funderade på att åka ut till Långvind och kika imorn men det ligger väl kvar där med :/ Blir till att jakta bäver istället då. Ta gärna en tur till Lånvind och rapportera, min båt står på vagn och jag är redo att åka om det är öppet vatten. Bäver jagar man på annan tid än säl så du hinner nog med bådeoch, om du nu skött dina sysslor hemma och blir ivägsläppt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ehnebom Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Skulle tro att det ligger i Långvind också. Det jag är lite nyfiken på är Hölick och Kuggörarna , där såg det lovande ut i söndags när jag var där. Isåntfall kan man i alla fall åka ut å spana av iskanten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Ta gärna en tur till Lånvind och rapportera, min båt står på vagn och jag är redo att åka om det är öppet vatten.Bäver jagar man på annan tid än säl så du hinner nog med bådeoch, om du nu skött dina sysslor hemma och blir ivägsläppt Ska höra under dan om nån vart ner dit. Inga problem att smita iväg. Tror jag iaf Skulle tro att det ligger i Långvind också. Det jag är lite nyfiken på är Hölick och Kuggörarna , där såg det lovande ut i söndags när jag var där. Isåntfall kan man i alla fall åka ut å spana av iskanten Ska höra med Bladin om han åker ut och kikar nåt idag, han bor ju ute där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sealhunter Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Jag har varit ner här hemma och nu finns det öppet vatten och båten är hämtat så i morgon blir det havet (om inte vinden vänder och trycker in isen igen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Jag har varit ner här hemma och nu finns det öppet vatten och båten är hämtat så i morgon blir det havet (om inte vinden vänder och trycker in isen igen) Kul Pratade med Robert nyss, var bra med is ute vid kuggörarna och inget öppet vatten att få i nån båt i. Såg ut som det skulle blåsa inifrån land hela helgen på Yr.no iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fränö Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 I Enånger utanför räveln är det öppet nu. /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ehnebom Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Sådär ja, då har man varit ut å spanat lite i Iggesunds skärgård. Ligger en hel del is kvar i vikarna, i Hudiksvallsfjärden är det helt stängt. Sedan ligger det ett tjockt band mellan Agön å Hölick. Sälarna verkade dock hålla till nån annanstans dessvärre. Förhopningsvis i Stocka, för där ska vi reka imorrn förmiddag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sealhunter Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 Några bilder från dagens jakt. Endast en säl synlig men massor av is. Fler bilder finns här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Några bilder från dagens jakt.Endast en säl synlig men massor av is. Fler bilder finns här Superhärliga bilder och OJOJOJ vad fräckt det vore att vara ute på säljakt! Jag är inte alls ingenting på intet sätt på något sätt kunnig i detta med säljakt. Finns det något bra att läsa här på nätet eller på någon annat ställe? Jag läste att man får jaga säl ned till Mönsterås och det innebär ju även Stockholms skärgård? Har ju rötter i norra Roslagen och där måste det gå att jaga...frågan är om det är besvärligt att få tillstånd osv om man nu över huvud taget får? Någon som sitter på lite kunskap? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fränö Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Är det korvgrundet? /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fränö Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Har Nicklas på sig klätter utrustningen för vindflöjarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sealhunter Posted April 17, 2010 Author Share Posted April 17, 2010 Vi är nog en 2-3 km från någon ö. Du ser jättholmarna i kanten på denna bild. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fränö Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Ok Det verkar som ni måste söka er tll Enånger där är det öppet. P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Bladin och jag drar nog till Långvind och åker ut och kikar imorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ehnebom Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Fint, nu måste vi bara se till att gå förbi Stockholmarna illa kvickt som tydligen skjöt fyra stycken i fredags Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Fint, nu måste vi bara se till att gå förbi Stockholmarna illa kvickt som tydligen skjöt fyra stycken i fredags Ja jag hörde det, Anders var väl ner och lärde upp dom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ehnebom Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Nytt nummer till telefonsvararen föresten 0611-335575 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Inte en sälskalle man såg idag, blåste väl lite väl. Undrar om dom är kvar ute på isen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ehnebom Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Vet inte riktigt, vi såg en iallafall när vi var ut på lördan. Men det är inte helt omöjligt att dom ligger kvar ute, vi spekulerade i det också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddog Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 två sälar synliga iaf i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sealhunter Posted April 29, 2010 Author Share Posted April 29, 2010 Kustjägarn och jag var ut en sväng i kväll. Det är fortfarande en hel del is. Mitt i detta isstråk så fanns dessa två. Vi hittade ett lämpligt isflak ca 150m. ifrån dom. Tyvärr fick vi bara bra läge på en säl och otur för kustjägarn så var det jag som sköt. Nu är årets "nolla" spräckt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CrilleMatsson Posted April 29, 2010 Share Posted April 29, 2010 Grattis till sälen! Ja, eller till säljägaren kanske! Fina och väldigt inspirerande bilder som vanligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Grattis! Fina foton! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teffek Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Får också lov att gratulera. Måste va grymt kul att jaga säl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted April 30, 2010 Share Posted April 30, 2010 Grattis Härligt, kankse börjar på lossna snart då, vart var ni då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts