Hoppa till innehåll

Förbättring på prov


first_clas

Recommended Posts

Är väl inge nytt iofs att det blir en till domare vid sidan av i rävprov,som i Finland... Ganska bra med tanke på hur svårt det är ibland hitta domare som fysikt skulle klara göra ett rävprov,själv skulle man få åka 20-50 mil för gå ett prov!! för få den ärligt bedömt...

Hoppas det blir längre och längre ifrån harproven som är idag så slipper man satsa på åka till Finland för göra prov...

Vad tycker ni?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är väl inge nytt iofs att det blir en till domare vid sidan av i rävprov,som i Finland... Ganska bra med tanke på hur svårt det är ibland hitta domare som fysikt skulle klara göra ett rävprov,själv skulle man få åka 20-50 mil för gå ett prov!! för få den ärligt bedömt...

Hoppas det blir längre och längre ifrån harproven som är idag så slipper man satsa på åka till Finland för göra prov...

Vad tycker ni?

Håller med om regeländring men vet ej hur.

Tror dock att man ska försöka få att alla stövardomare på rävproven också eftersom det annars kommer att bli ÄNNU mer glest mellan dom som kan dömma... Jag skulle gissa på kanske 3 norrbottningar som kan dömma rävprov om man gör omskolningen för avancerad. Då räknar jag mig själv, Leif B och så kanske det är läge att FC och Ari skaffar sig domarkortet?? :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Ja nu läser jag starten av tråden på ett nytt sätt.. Är vad jag hört inget nytt på kartan än så länge i alla fall. Jag läste det som att nya regler skulle vara önskvärt. Men att det ska vara 2 domare vet jag inte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fått en ny domare i bygden läste jag senaste nummret av harstövaren tidskrift! Blir jaktprov sedan säkert med Affe även längre fram i vinter!

Någon mer som tänkt följa med ner på ungstövar jägar träffen?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har fått en ny domare i bygden läste jag senaste nummret av harstövaren tidskrift! Blir jaktprov sedan säkert med Affe även längre fram i vinter!

Någon mer som tänkt följa med ner på ungstövar jägar träffen?

Jag är inte godkänd å välkommen där...jag är ju gammal... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är inte godkänd å välkommen där...jag är ju gammal... :wub:

hehe du måste juh kvala in som 1år i det förgångna då :wub:

Funderar faktiskt på fara ner dit,inte för träna men för lyssna vad som sägs plus visa Norrbotten öfre finest ;) Nej men rätt intressant med hitta folk som gillar stövare och inte bara få ner rävar snabbt ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är väl åxå för gammal antar jag? Men du kan väl hålla norrfanan högt... Du har ju inte varit med så länge men jagat mycket med stövarn så det kan vara bra för både dig å de andra ynglingarna :o:D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är väl åxå för gammal antar jag? Men du kan väl hålla norrfanan högt... Du har ju inte varit med så länge men jagat mycket med stövarn så det kan vara bra för både dig å de andra ynglingarna ;):)

man kompenserar med kvantitet istället för kvalitet :D

alla under 30 verkar det som..ja man lär skratta när man haft några stövare själv hur klantar sig nu!

Skrev även på rävsektionen´s sida att plats i bilen har jag om det finns intresse...troligen är jag på väg från vilda södern och en flak med grävlingar men ej något bestämt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

man kompenserar med kvantitet istället för kvalitet :blush:

alla under 30 verkar det som..ja man lär skratta när man haft några stövare själv hur klantar sig nu!

Skrev även på rävsektionen´s sida att plats i bilen har jag om det finns intresse...troligen är jag på väg från vilda södern och en flak med grävlingar men ej något bestämt

Jasså, så pass.. Då platsar man ju ett tag till i alla fall... :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...