Robster Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Hej. enligt beräkningarna ska jag bli klar med jägarexamen inom en snar framtid Har en fråga angånde "övninsbössa". Ska som sagt använda den till mängdövning och skjuta lite skata och kråka. Vilken av dessa två lämpar sig bäst till detta endamål? Hur stor är prisskillnaden på dessa gevärs ammunition om man INTE laddar själv? Mvh Robster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddog Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 dessa två kalibrar går inte att ladda själv och det är 22 lr du ska ha, skotten är mycket billigare än 22 wmr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robster Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Ok. tackar för infon Hur stor är skillnaden på skotthållen på dessa två vapen då? Btw är jag riktigt okunnig på dessa saker så förlåt om frågorna upplevs som dumma Mvh Robster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddog Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Ok. tackar för infon Hur stor är skillnaden på skotthållen på dessa två vapen då?Btw är jag riktigt okunnig på dessa saker så förlåt om frågorna upplevs som dumma Mvh Robster ganska mycket tycker jag nära på dubbelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robster Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Ok. Men en kråka på 50-80m med en 22Lr är fullt möjligt? Mvh Robster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maddog Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Ok. Men en kråka på 50-80m med en 22Lr är fullt möjligt?Mvh Robster ja men 80 m är inte helt lätt speciellt inte om det blåser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robster Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Nej det är klart . Tack så mycker för svaren iaf Känns nog som att det lutar åt en 22Lr iaf Mvh Robster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
little__georges Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 22lr är väl de enda vettiga om du tänkt skjuta mkt, ska du bara skjuta övervägande jaktskott är väl 22wmr vettigare. Min åsikt iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flex Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 En 22lr är ett måste på början av din jakt karriär då du kan mängd träna träna avfyringsteknik lägga grunden för ditt skytte öva med vapnet på olika avstånd o se vilka håll du bemästrar med vapnet sen kan du börja plocka ner skräpfågel på avstånd som du vet att du klarar o det fina med det hela är ju att det kostar inget o är ruskigt roligt Mvh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts