fredriksigge Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Kusinen hadde ställt sej på kö hos en tik ägare men hon gik tyvärr tom. Är det någon som vet om några valpar som ska födas eller är födda? Ras spelar inte så stor roll viktigast är räv (och katt) intresse men det ska va renrasigt. MVH Sigge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grytjägaren Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Kusinen hadde ställt sej på kö hos en tik ägare men hon gik tyvärr tom. Är det någon som vet om några valpar som ska födas eller är födda? Ras spelar inte så stor roll viktigast är räv (och katt) intresse men det ska va renrasigt. MVH Sigge jag har parat en tik med min hane kim som jagar räv grävling lo och björn. tiken jagar endast räv. valparna väntas vara leverans klar i september. pm mig om ni är intreserad så får ni tel nr till tik ägaren. mvh stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rävafidde Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Kolla med ägarn till Elokarins Tarxan, han har en riktigt fin kull på gång Kan bli djävulskt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
first_clas Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Kolla med ägarn till Elokarins Tarxan, han har en riktigt fin kull på gång Kan bli djävulskt bra kettukiller på forumet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
partys Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 vår vän på seskarö fick väl ett återbud också....på tik sen har han väl en hane kvar också....hon driver både och och har parat med en rävlinje....... Leveransklara nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoltzen Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 jag har parat en tik med min hane kim som jagar räv grävling lo och björn. tiken jagar endast räv. valparna väntas vara leverans klar i september. pm mig om ni är intreserad så får ni tel nr till tik ägaren. mvh stefan Vad är det för tik ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredriksigge Posted June 8, 2010 Author Share Posted June 8, 2010 Det blev en Hamilton! Vet inte vad denna har för föräldrar men hoppas att det ska bli bra. MVH SIGGE..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettukiller Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Om inget förändrats de senaste dagarna finns det 2 hanvalpar efter SJ(räv)ch Finj8räv)ch Elokarin Tarxan och Caritha (1:a pris SR). Caritha är efter Finj(räv)ch Pomo och Maranvikens Sanna. Strort rävintresse och mkt bra jaktlust hos båda föräldrarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grytjägaren Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 9 valpar 6 hanar och 3 tikar efter min hane kim och biabys eka födda nu. hanen jagar räv lo grävling och björn tiken jagar räv. mvh stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyngan Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 9 valpar 6 hanar och 3 tikar efter min hane kim och biabys eka födda nu. hanen jagar räv lo grävling och björn tiken jagar räv. mvh stefan Har en valp efter Kim och Eka. Han har grytat 3 rävar men inte lyckats dräpt någon för honom än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxkiller Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Har en valp efter Kim och Eka. Han har grytat 3 rävar men inte lyckats dräpt någon för honom än. Var lugn det kommer bara och köra på hårt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprängarn Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Har en valp efter Kim och Eka. Han har grytat 3 rävar men inte lyckats dräpt någon för honom än. de va som fan.....har en ja med,men snön har satt stopp för henne.....så man får satsa på nästa år istället Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dyngan Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 de va som fan.....har en ja med,men snön har satt stopp för henne.....så man får satsa på nästa år istället Okej! Om det inte sjunker undan snart så är nog säsongen slut snart. Får inte komma många cm till! Pratade med polarn idag som har brorsan till min och han grytade 2 idag och 1 igår. Men sen har han kopiösa mängder med räv också! Lite smått avundsjuk på hans rävstam faktiskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kråkan Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Jo, passa ungstövarn i djup snö.. Risk att sabba leder, kors etc med unghundar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norrjägaren Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Polaren är ute efter en rävstövare, tänkte hjälpa han lite med letandet! Såå någon som vet om någon lovande kull på g eller födda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxkiller Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Polaren är ute efter en rävstövare, tänkte hjälpa han lite med letandet! Såå någon som vet om någon lovande kull på g eller födda? Vilken ras har han tänkt sig ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norrjägaren Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Vilken ras har han tänkt sig ? Han är mest inne på finne! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roggman66 Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen. Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer". Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar. Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare.... //Roggman66 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norrjägaren Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen. Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer". Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar. Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare.... //Roggman66 Har någon av föräldrarna meriter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kettukiller Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen. Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer". Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar. Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare.... //Roggman66 Med rätt linjer behöver du inte prägla, det finns där naturligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts