Hoppa till innehåll

Rävstövare


fredriksigge

Recommended Posts

Kusinen hadde ställt sej på kö hos en tik ägare men hon gik tyvärr tom. Är det någon som vet om några valpar som ska födas eller är födda? Ras spelar inte så stor roll viktigast är räv (och katt) intresse men det ska va renrasigt.

MVH Sigge

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kusinen hadde ställt sej på kö hos en tik ägare men hon gik tyvärr tom. Är det någon som vet om några valpar som ska födas eller är födda? Ras spelar inte så stor roll viktigast är räv (och katt) intresse men det ska va renrasigt.

MVH Sigge

jag har parat en tik med min hane kim som jagar räv grävling lo och björn. tiken jagar endast räv. valparna väntas vara leverans klar i september. pm mig om ni är intreserad så får ni tel nr till tik ägaren. mvh stefan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla med ägarn till Elokarins Tarxan, han har en riktigt fin kull på gång

Kan bli djävulskt bra

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kolla med ägarn till Elokarins Tarxan, han har en riktigt fin kull på gång

Kan bli djävulskt bra

kettukiller på forumet..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

vår vän på seskarö fick väl ett återbud också....på tik sen har han väl en hane kvar också....hon driver både och och har parat med en rävlinje.......

Leveransklara nu...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag har parat en tik med min hane kim som jagar räv grävling lo och björn. tiken jagar endast räv. valparna väntas vara leverans klar i september. pm mig om ni är intreserad så får ni tel nr till tik ägaren. mvh stefan

Vad är det för tik ?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om inget förändrats de senaste dagarna finns det 2 hanvalpar efter SJ(räv)ch Finj8räv)ch Elokarin Tarxan och Caritha (1:a pris SR). Caritha är efter Finj(räv)ch Pomo och Maranvikens Sanna. Strort rävintresse och mkt bra jaktlust hos båda föräldrarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

9 valpar 6 hanar och 3 tikar efter min hane kim och biabys eka födda nu. hanen jagar räv lo grävling och björn tiken jagar räv. mvh stefan

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

9 valpar 6 hanar och 3 tikar efter min hane kim och biabys eka födda nu. hanen jagar räv lo grävling och björn tiken jagar räv. mvh stefan

Har en valp efter Kim och Eka. Han har grytat 3 rävar men inte lyckats dräpt någon för honom än.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har en valp efter Kim och Eka. Han har grytat 3 rävar men inte lyckats dräpt någon för honom än.

de va som fan.....har en ja med,men snön har satt stopp för henne.....så man får satsa på nästa år istället

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

de va som fan.....har en ja med,men snön har satt stopp för henne.....så man får satsa på nästa år istället

Okej! Om det inte sjunker undan snart så är nog säsongen slut snart. Får inte komma många cm till!

Pratade med polarn idag som har brorsan till min och han grytade 2 idag och 1 igår. Men sen har han kopiösa mängder med räv också! Lite smått avundsjuk på hans rävstam faktiskt ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Polaren är ute efter en rävstövare, tänkte hjälpa han lite med letandet! Såå någon som vet om någon lovande kull på g eller födda? :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Polaren är ute efter en rävstövare, tänkte hjälpa han lite med letandet! Såå någon som vet om någon lovande kull på g eller födda? :D

Vilken ras har han tänkt sig ?
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen.

Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer".

Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar.

Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare....

//Roggman66

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen.

Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer".

Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar.

Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare....

//Roggman66

Har någon av föräldrarna meriter?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns 2 valpar kvar i Kalmar, visserligen Schiller men dock mycket goda rävämnen.

Sen tror ju jag mer på prägling än på "linjer".

Linjerna säger nog mer att det finns jakt och hur de jagar.

Min Schiller har mest hare i "blodet" men jagar enbart räv, aldrig hare....

//Roggman66

Med rätt linjer behöver du inte prägla, det finns där naturligt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...