TheFinn Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 behöver hjälp med att välja jakt bil, vet att det kanske inte hör hit men ni verkar ju ha bra erfarenheter av jakt bilar, jag har kollat in kort pajero/tlc lj70 och ford ranger/b2500 och jag undar vad ni kan rekomendera, positivt/negativt om bilarna tacksam för svar mvh Finnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mirva Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Somliga kör Volvo 850 på jakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daavviid Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Audi a4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr Krall Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Helt vanlig jävla V70 kör jag dagligdags. Tar mig dit jag behöver. Jag jagar till fots med hund. Inte med bil :-P ;-) Skickat från mobil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcgyver Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Har köpt mig en corolla 4wd i vintras, funkar bra men ä rlite väl låg för å vara en fyrhjulsdriven bil.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EmilL Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Ford Explorer med lilla motorn på 4.0L 4WD Tung och långsam men man åker som en kung! Gott om utrymme, särskilt skönt med rattväxel så man slipper mittkonsollen, fritt "knä-utrymme" Ingen miljöbil direkt, har fått ner den till runt 1,4 vid mycket snål körning, det är tur att bensinen är så billig nu... Har inga jakthundar, men 3 "vanliga" hundar trivs fint i bagageutrymmet! Hade en Jaguar XJ6 i massa år, men den passade inte riktigt mina ändamål, även om den var grymt cool. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Skruvar lite i min tänkta jaktbil, en Opel Monterey -95. Tyvärr lider den av elfel. Men jag hoppas på att få lite hjälp på den biten, och isf har jag nog en rätt ok skogsbil, som även går att fylla med folk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkjon Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 har grejat och fixat med jaktbilen så den närmar sig fulländad Det som återstår för tillfället är att renovera(går väldigt långsamt) färdigt dom fulldiffade axlarna jag köpte i höstas och sätta dom på bilen. En kompressor vore inte helt fel heller så man kunde reglera fjädringen i skogen(och pumpa ballonger när tillfälle ges) Hållare för pejlen på instrumentbrädan är på G med. Vore lite säkrare när man far iväg efter nån hund. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majja Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Volvo 745-89 med 35000 på mätaren Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norrlänningen Posted September 9, 2014 Share Posted September 9, 2014 En 99-a Volvo V70 AWD Automat. En jävligt bra bil till alla typer av transporter!. Bilen har rullat 25 500 mil, i det närmsta problemfritt, och har nu mer ett "akademiskt" penningvärde , vilket gör att man har råd att använda bilen till allt man kan tänkas behöva den till. Enda nackdelen med bilen är en något frisk aptit på bensin (1l/mil bl körning). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxin Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 V-40 -04 2,0t Skitdålig jaktbil faktiskt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majja Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Suzuki sx4 4x4 -07 Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Älgkalas82 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 En gammel 745 älskar den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larze Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Nissan Pathfinder -08:a. Slipper förhoppningsvis fler sönderkörda oljetråg.... /Lars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlzzon Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 det verkar som att vi i norr kör mera vanliga bilar än sörlänningarna,,samtidigt är det här dom behövs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urban Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Fast era vanliga bilar är ovanliga här i söder...! mvh/Urban Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nuke Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Audi A6 Allroad. /M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Mephisto Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Fiat Panda 4x4 B-) Skickat från min C6903 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexb Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Jaktbil och jaktbil.. Har en "bil" som såklart används vart jag än ska, volkswagen multivan :-) hittils har den tagit sig fram men trodde jag kört fast när jag skulle vända på en skogsväg, visade sig vara en stubbe jag missat som stod i vägen bakom mig [emoji15] Drömmen är dock en amarok [emoji7] telefonskrivet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danne_78 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Jeep cherokee 02 med ordentliga växellådan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seppo Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 XC70 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosven Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Audi A3 1,6 från -00 [emoji12] [emoji16] Skickas från min iPhone via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benke Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Audi A6 1.8t Quattro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredde_piteå Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Har ingen enkom jaktbil, men till förfogande finns en Audi A4 1,8T quattro och en VW Golf 1,9tdi. Blir för det mesta Golfen för min del! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daavviid Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Audi A4 2.0 tdi quattro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts