Jump to content

Vilken jakt/fiske bil har ni?

J.Ekholm

Recommended Posts

Nytt skit ja... ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

<_< Jag misstänker att du inte menade Its the shit!

Så du är väl fördomsfull ;)

Jag har ju kört Opel Astra Enjoy ett tag nu så allt byte är gott byte :lol:

Se där, en till! Har en Honda Civic Shuttle. Min andra av samma modell men är på G att köpa mig något nytt nu

Honda Hatchback kör jag med :) dock väldigt hal och ned i diket kommer man ibland

Blev trött på att köra sönder underrede och fjädring på vår Toyota Avensis. I söndags ringde jag på en annons på blocket och köpte en Ford Explorer -97 som gått 26.000 mil. Så nu slipper jag smyga fram i skogen :)

Kör en Audi s6´a till "vardags", tyckte den funkade gott att ta till skogen men sambon höll inte med, så för att spara lite på finbilen köpte han mig en Mazda B2600 :wub: en riktig gammal härk från -89, men lätt den bästa bil jag haft!!

Tar sig fram precis överallt och jag behöver aldrig bekymra mig för vad jag lastar i den eller vad som skrapar mot lacken..

Dock en aning törstig...

mazda.jpg

• Like 1

• 1 month later...

Jag har en Jeep Grand cherokie limied edition. Har höjt den 11cm och köpt till ett par 33tums däck :) En fet ljusramp och en 3,6tons vinch. Ser riktigt frän ut om jag får såga de själv ;)

Jag har en Jeep Grand cherokie limied edition. Har höjt den 11cm och köpt till ett par 33tums däck :) En fet ljusramp och en 3,6tons vinch. Ser riktigt frän ut om jag får såga de själv ;)

Bild! :) Älskar Jeep! Har själv en Cherokee limited edition 1994, rak 6a.. Dyrt att åka i när man är arbetslös:)
  • Like 1

Bild! :) Älskar Jeep! Har själv en Cherokee limited edition 1994, rak 6a.. Dyrt att åka i när man är arbetslös:)

jeep

Hade ingen bild när vinschen sitter på dock, Sant sant, dom är ganska törstiga, hehe

Hade ingen bild när vinschen sitter på dock, Sant sant, dom är ganska törstiga, hehe

Härligt, så en jeep ska se ut :D

Här är min, plogade väg åt Toyotan, dock fick vi skotta två spår åt däcken och sedan ta fart, 60 cm snö och skare längst ned så det gick trögt..

img1447s.jpg

• 4 weeks later...

Skänkte bort min gamla jaktbil häromdagen till en person som behövde den bättre.

Det var min gamla trotjänare som tog mig mellan England och Sverige så många resor samt på allehanda äventyr både på och av asfalten...

Hej då min gamla Jeep Cherokee -95, du var den bil som gav mig absolut minst problem här i världen! Har aldrig haft en bil som har hållt så bra trots att du har hoppats med över 30 meter i skogen och varit nersjunken i leran så att inte hjulen längre fick luft...

Du hade inte ens dragkrok för du spenderade dina 15 första år i London åt någon mamma som skulle skjutsa sitt barn till och från skolan och det var tur att jag hittade dig så du fick med dina nya offroad däck åka ute i skogen också!

Nu blir du nermonterad och skrotad men du kommer att leva vidare under en annan kaross eftersom mottagarbilen var i behov av organdtransplantation.

Trots att du endast hade fungerat som dörrstopp till storporten på ladan i 15 månader startade du på första försöket! Det är inte illa pinkat!!!

Du hade visserligen bara gått 18000 mil men det var dags att sluta köra högerstyrt för min del.

Jag har sparat dina regplåtar i garaget som minne!

Din ersättare Land Rover Discovery 2 gick i fem månader innan reparationerna började och de håller på än...

Rest in Pieces gamla XJ.

Porten står just nu och slår i vinden och du är saknad :(

Xc90 d5 funkar fint det :) Drar strax øver 0,8blandad kørning, ca 0,7 landsvæg och det ær bra før en så stor bil, ingen værldmæstare øver stock och sten men hur ofta kør man så på jakten då? :)

Besiktade jaktbilen igår. En Land Cruiser 90-97 manuell bensinare med snart 21000mil på mätare. Direkt jag hoppade ur bilen sa jag nått i stil att man får se om gamla bettan går igenom. Brukar inte vara problem med dessa sa besiktningsmannen. 7min senare var jag på väg därifrån utan problem. Klart snabbaste besiktning jag varit med om, men jag är nöjd iaf :)

Xc90 d5 funkar fint det Drar strax øver 0,8blandad kørning, ca 0,7 landsvæg och det ær bra før en så stor bil, ingen værldmæstare øver stock och sten men hur ofta kør man så på jakten då?
ganska ofta tycker jag :)

ganska ofta tycker jag :)

Ja det beror væl lite på hur det ser ut på marken det iofs, och vad man anvænder bilen till ;) Har sett de lag som drar fram ælg med bil å, då kommer inte xc`n långt :D

Ja det beror væl lite på hur det ser ut på marken det iofs, och vad man anvænder bilen till Har sett de lag som drar fram ælg med bil å, då kommer inte xc`n långt

Hehe. Nej det är sant :)

:excl:

Var handlar man ett sådant eminent klistermärke?????

kör golf 4 1.4 motor :)

• 4 months later...

Sålde min Mazda 3 MPS och köpte en Mitsubishi Outlander 2003 som bara gått 8100mil permanent 4wd ligger runt litern. Kör den dagligen så det är inte bara en renodlad "jaktbil". Kommer bli kul till vintern och se hur den fungerar på dåligt underlag.