Hoppa till innehåll

Vilken jakt/fiske bil har ni?


J.Ekholm

Recommended Posts

Nä, ingen särskild jaktbil, tycker det räcker väl med de utgifter man har för en bil! Min gamla trotjänare "negercykeln", Mondeo -96 fick en nätt arbetsorder av Svensk bilprovning förra veckan och med tanke på att mätarn just slagit om till 31.000 mil så var den utom räddning. Hittade då "det blå skåpet", en Kangoo med girafflucka å allt, väldigt praktisk tycks det för utkörning av grismat till skogen och hemkörning av matgris ur skogen, jag tror att man stänkenkelt också får in en älgkalv i den om det kniper. Tog en tur till Furuvik i helgen, körde strax över 20 mil och då ville Renaulten ha endast lite drygt 12 liter soppa... Det MÅSTE vara en våt dröm för alla med bensintörstiga storbilar!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Renault Kangoo 1,9 dci 4x4

Jag har varit lite sugen på en sådan, men tyvärr fick jag mina fiskar varma av en som ägt en sådan och de enligt honom var det endast reparationer......skit alltså.

Vad har du och säga om bilen.....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har varit lite sugen på en sådan, men tyvärr fick jag mina fiskar varma av en som ägt en sådan och de enligt honom var det endast reparationer......skit alltså.

Vad har du och säga om bilen.....

har inte så mycke att säga, hafft den bara i 4 dagar, men än är ja nöjd, och den har bara gått 16600mil

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kangoo 4x4 skulle ju vara den optimala jaktbilen för de flesta: hyfsad markfrigång, tillräckligt med plats för hundar och allt annat, billig i dricka m.m...

Men: jag råkade fråga en bekant på Volvo/Renaultverkstan vad han tyckte och hans omdöme lämpar sig inte för att oredigerat återges på ett publikt forum - det finns viss risk att det t.o.m. skulle vara åtalbart i delar eller sin helhet. Nyckelorden var i alla fall "nej", "för", "helvete", "din", "jävla" och "idiot".

Lycka till i alla fall, funkar den bara så är det kalas. B)

-- Mats

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bytte bil i vintras, den hade väl gjort sitt då karossen hade lite väl stora hål men funkade nästan jämt!

Mer utrymme behövdes och vi får väl se vad vi kan hitta på med den! 5 sitsig och ett lasturymme på 175cm långt 160cm brett och 130cm högt

post-356-0-20425700-1341761628_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bytte bil i vintras, den hade väl gjort sitt då karossen hade lite väl stora hål men funkade nästan jämt!

Mer utrymme behövdes och vi får väl se vad vi kan hitta på med den! 5 sitsig och ett lasturymme på 175cm långt 160cm brett och 130cm högt

fylla den med grisar... :woot:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Om jag skulle bytt min defender så hade det blivit en landcruiser pu eller den stora "FN"modellen, eller en NIVA,mest för att den är fräck(typ)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja kör med en piaggio ape 50 -95 än så länge. De e grejer de om man inte är 18 år fyllda ännu. lastvikt 200 kg. top fart 40 typ.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

fylla den med grisar... :woot:

Lastvikt på 790kg så det ska nog gå in några st, på jobbet fick den smeknamnet tysklands expressen :ohmy:

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Även jag kör Landcruiser HJ 60. en 87,a som har gått drygt 47 000 mil. spinner som en katt. Fem vinterklädda jägare och sex dovhjortar inslängda ibak var inga problem alls. Skulle oturen vara framme och man fastnar är det bara att börja dra ur vajer(70 meter). Total avsaknad av elektronik som kan krångla,är bara luftintaget över vattenytan och det finns bränsle så går skiten.

post-10445-0-17785900-1341772667_thumb.j

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

ja kör med en piaggio ape 50 -95 än så länge. De e grejer de om man inte är 18 år fyllda ännu. lastvikt 200 kg. top fart 40 typ.

Jajo, visst men flakmoped har man själv med väggar 50cm höga. Perfekt! ingen bild på datorn.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jajo, visst men flakmoped har man själv med väggar 50cm höga. Perfekt! ingen bild på datorn.

De duger gott än så länge. :thumbsup::smile:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör en Pajero idag men ska titta på en Hilux i morgon. Pajeron känns inte optimal när röjsågar, motorsågar och diverse bråte + en Jämte ska tryckas in.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kangoo 4x4 skulle ju vara den optimala jaktbilen för de flesta: hyfsad markfrigång, tillräckligt med plats för hundar och allt annat, billig i dricka m.m...

Men: jag råkade fråga en bekant på Volvo/Renaultverkstan vad han tyckte och hans omdöme lämpar sig inte för att oredigerat återges på ett publikt forum - det finns viss risk att det t.o.m. skulle vara åtalbart i delar eller sin helhet. Nyckelorden var i alla fall "nej", "för", "helvete", "din", "jävla" och "idiot".

Lycka till i alla fall, funkar den bara så är det kalas. B)

-- Mats

jo jag hörda samma av en jobbarkamrat i går han undrade tillomed om de var en bil :P

men än är ja nöjd o den dricker knappt nått, nu när ja ändå håller på att köpa nytt kanske ja bara har den 1 år sen sälje den o köper annat, blir kanske en Caddy eller Transporter då alltså en WV

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nissan king cab 86a diesel med kåpa köpte den av en kompis för 1500kr han var less på den då den stått på gården i 3 år utan att han använt den starta den i 25 minus visst med start hjälp men den hoppa i gång nästan direkt körde den till besiktningen för att få ett protokoll tänkte jag men gick i genom utan anm :) vill tillägga att bilen rullat 52000 mil och startar ta mej fan direkt!! svetsat dit en elvinch längst in i skåpet för att dra in älgarna samt en utdragbar ramp!! En kanon bil som har tagit mig dit jag vill!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kör en Freelander 2 och är väldigt nöjd. Kommer fram där man vill och har bränsleförbrukning runt 0,62-0,72 beroende på väg.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jajo, visst men flakmoped har man själv med väggar 50cm höga. Perfekt! ingen bild på datorn.

Men du blir blöt när de regnar. Det blir inte jag :wink: + att min drar 0,33 liter milen och har tio liters tank= 300 km innan tankning :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...