Jump to content

223.R?

salle_89

Recommended Posts

hejsan! är den nån/några som har nån erfarenhet/kunskap om den kalibern?

precision,rekyl mm? hade mest tänkt att ha den till toppfågel och bäver! med såklart ljuddämpare!

Tack på förhand!:lol:

hejsan! är den nån/några som har nån erfarenhet/kunskap om den kalibern?

precision,rekyl mm? hade mest tänkt att ha den till toppfågel och bäver! med såklart ljuddämpare!

Tack på förhand!:lol:

Har en 223 rem själv till just toppfågel och räv. Helmysig kaliber som har det lilla extra enligt mig.

I mina ögon är det inget snack om att 223 rem är en av de allra vettigaste klass 2 kalibrarna. Givetvis beror det lite grannpå vad du skall ha bössan till men en liten trevlig skapelse med god precision och mycket rimlig rekyl är det.

Det finns dessutom rätt mycket ammunition att köpa av olika sorter och rätt många olika vapen att välja mellan. Om du är handladdare och sugen på ett projekt så finns det så klart andra lika vassa alternativ men för egen del så skulle jag valt en 223 rem före både 22-250 och 243 win sju dagar i veckan om jag var ute efter en renodlad klass 2 studsare.

Henrik

Sitter men precis en sån "rigg" du önskar.

är helnöjd och använder den från räv, toppfågel till bocken.

skaffa en med minst 1-10 i räffelstigning för då kan du ha tyngre kulor med bättre bc. ex. scenar till toppjakten.

blir hål som en femkrona men jag har inte lämnat en enda fågel i skogen än.

det blir lite köttförstöring på nära håll men hittar du inte ågeln så är ju köttförstöringen 100%

mycket bra kaliber och finns i smidiga vapen. Personlig åsikt så är den betydligt bättre än 222an och värd att satsa på

mvh

Jimmy

Sitter men precis en sån "rigg" du önskar.

är helnöjd och använder den från räv, toppfågel till bocken.

skaffa en med minst 1-10 i räffelstigning för då kan du ha tyngre kulor med bättre bc. ex. scenar till toppjakten.

blir hål som en femkrona men jag har inte lämnat en enda fågel i skogen än.

det blir lite köttförstöring på nära håll men hittar du inte ågeln så är ju köttförstöringen 100%

mycket bra kaliber och finns i smidiga vapen. Personlig åsikt så är den betydligt bättre än 222an och värd att satsa på

mvh

Jimmy

Hål som en femkrona lät lite väl häftigt. Jag skjuter toppfågel med en helmantel från Lapua i min 223a och köttförstörigen är minimal. Ett fint hål rakt igenom bara. Hade jaktmatch förut man den skrota fågeln alldeles för mycket.

Hål som en femkrona lät lite väl häftigt. Jag skjuter toppfågel med en helmantel från Lapua i min 223a och köttförstörigen är minimal. Ett fint hål rakt igenom bara. Hade jaktmatch förut man den skrota fågeln alldeles för mycket.

Nja, Scenaren är ju hålspets å en jag sköt på ca 50m blev som en 5-krona.

nu pratar jag bara tjäder.

orre hinner den inte öppna så mycket i.

Det blir mycket mindre hål med hm men jag harvarit med om att fåglarna KAN (nånhar gjort det) glida iväg lite.

scenaren gör att dom blir på plats