Popular Post hs_merkel Posted February 6, 2022 Popular Post Share Posted February 6, 2022 Hemgjord Tattarpankaka med Rådjur och Bearnaisesås 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Nåt löst inspirerat av Kung Pao med nåt egenslaktat tuppaktigt kadaver 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Road kill? Tänkte när det var kadaver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted February 6, 2022 Share Posted February 6, 2022 Just now karelsk blandning sa: Road kill? Tänkte när det var kadaver. Kunde varit 😉 Nä det var bröstfile från ett par blandrastuppar svägerskan ville bli av med och jag tyckte det var synd att bara gräva ner när jag väl nackat dem. Men det är en del jobb kontra skral utdelning… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 Testade göra idag, mer salt behövdes än i receptet enligt mig. https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/recept/blodpannkaka-av-hans-i-koskullskulle-858/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Kokt ren kött å några älgtungor som blev frys fynd när jag sökte annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qvarnhill Posted February 21, 2022 Author Share Posted February 21, 2022 En bild på "dagens frukost", efterlängtat och genomfört tack vare en tur mot väster. Forats värmlänningar ser direkt vad det är förmodar jag för er andra kan jag berätta att det är Hackkôrv på frullemackorna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 21, 2022 Share Posted February 21, 2022 Tog upp 5st älgtungor ihår dom är satt i salt så dem blir rimmade, stoppade även ner en rostbiff i lagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted February 26, 2022 Share Posted February 26, 2022 Kokat blodpalt igår så blev det idag med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Test stekte en bog stek från ren som var i röken sist. Blev riktigt bra souvas så måste åka hämta resten som jag lämnade kvar i röken och ta upp mer och röka. Den gravade filen som blev lätt rökt var riktigt bra när den varit packad en stund och talades i att röka mer sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 Stekta spättafiléer, potatis, citron o mjölk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 43 minutes ago lsjonsson sa: Stekta spättafiléer, potatis, citron o mjölk. Bild tack? Du kan göra som vanligt: filma med VHS-kameran och spela upp på Salora 14-tummaren; sen tar du en bild på tv:n med din mobil och lägg in i tråden 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted March 9, 2022 Share Posted March 9, 2022 18 minutes ago exabit sa: Bild tack? Du kan göra som vanligt: filma med VHS-kameran och spela upp på Salora 14-tummaren; sen tar du en bild på tv:n med din mobil och lägg in i tråden Haha! Jag ska jag komma ner till och lära dig att laga mat??? Frun har bakat matbröd och bullar idag så jag tar hand om middagen. Kock i lumpen och Kock hemma! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted March 10, 2022 Share Posted March 10, 2022 Kokade fläsk lägg igår och idag hamnade dom kvar varande i ugnen på grill med glaze. Bättre hade vart snabbt kok och sen vanlig grill eller endast längre stund i ugnen men nu vart det lättaste lösningen. Har putsat och saltat runt 10kg kött som ska i röken igen, om allting fungerar så kanske redan söndag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecno Posted March 11, 2022 Share Posted March 11, 2022 Pancho cheeseburger's passar bra på en fredag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecno Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 Köttbullar på G till middag och till goa mackor 500gr Nötfärs + 2 ägg + 3msk vetekli (från egen kvarn) + skvätt grädde + lök salt och peppar 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted March 13, 2022 Share Posted March 13, 2022 Blev en pastasås på hemgjord ”spicy italian” vildsvinskorv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post tecno Posted April 5, 2022 Popular Post Share Posted April 5, 2022 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post PAS Posted April 11, 2022 Popular Post Share Posted April 11, 2022 Kryddig-krämig-vitkåls-färs-soppe-ish. I kylen låg ett halvt vitkålshuvud som behövde gå åt. Så, think outside the båx då då. Lösning: med färs går det å rädda det mesta. Ble bra mä en öl till. /P 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post karelsk blandning Posted April 14, 2022 Popular Post Share Posted April 14, 2022 Efter att glömt hälften av grejerna och maten med det marinerade köttet fick det bli suovas från röken. Fungerade det med. Entrecote från ren som är rökt ca 5 timmar igår, tyvärr vart det lite varmt i röken så det blev lite torr yta på köttet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Inte så traditionsenligt kanske men det blir helstekt gås mest för att jag hade två i frysen jag inte hunnit med att göra nåt med så då fick det bli bra med en idag 🤷♂️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 42 minutes ago TekDr sa: Inte så traditionsenligt kanske men det blir helstekt gås mest för att jag hade två i frysen jag inte hunnit med att göra nåt med så då fick det bli bra med en idag 🤷♂️ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Motionerade grillen. Bira å i princip vindstilla, fågelkvitter å en makalös måne. Man blir nästan religiös. Från grillen serverades potgrat å innanlår av förra veckans gris. /P 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted April 23, 2022 Share Posted April 23, 2022 Har man dragit i gång ett nytt saltstenaställe får man äta ute (sedan gammalt de). Taco-rulle i solen det blev. /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Dottern hemma över helgen. Skäl å fira. Grilla, självklart. Rårygg, grönt å annat. Rött till. Gott /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts