Popular Post TekDr Posted August 7, 2022 Popular Post Share Posted August 7, 2022 Från hage till bord på mindre än 24h 👌småbruk har sina fördelar 😎 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tecno Posted August 13, 2022 Share Posted August 13, 2022 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post PAS Posted August 13, 2022 Popular Post Share Posted August 13, 2022 Grillspett på benfri rev å karre’erna av veckans lille gris. /P 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted August 14, 2022 Author Popular Post Share Posted August 14, 2022 Måste ju göra ett besök i "min" tråd, blir inte så många inlägg här, allra minst denna tid på året, foderstaten domineras av säl och det är ju ingen kioskvältare precis, helt OK mat men just inte mer. Idag blev det middag hemma och tre fint, byxade abborrfiléer från Jämtlands fina vatten blev basen, dubbelpanerade och fint frasiga, serverade med kokt potatis och remoulade. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted August 29, 2022 Share Posted August 29, 2022 Kör på samma råvara som ovan. /P 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 Tidsbegrännsning, så potat,kåv å purjo fick det bli. /P 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post PAS Posted September 5, 2022 Popular Post Share Posted September 5, 2022 Blev Färs-Stroganoff-ish i solen i dag. /P 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 En bit rå landa på tallriken i stället för i frysen. /P 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted September 14, 2022 Share Posted September 14, 2022 Ungstekt sik, potatis, smör, tunnbröd o mjölk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PAS Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 Snabbt å enkelt. Curryfärs-ish med russin. /P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted September 17, 2022 Author Popular Post Share Posted September 17, 2022 Fick lite feeling denna dag, var irriterad på morgonen över höga elpriser och tingens ordning allmänt och tänkte... Fuck, jag går in i min egen bubbla och gör nå't bra av denna lördag! Rotade runt i frysen, har bara en igång av kostnadsskäl så det är liiiite jobbigt men hittade så småningom lite abborrfilé. Så, när klockan närmade sig 12 så "Floydade" jag på med lite supergod, tysk bira och lite nötter, tog en rom i stället för en "whiskychaser" och skred till verket. Dubbelpanerad abborrfilé, nyupptagen potatis och dillmajonnäs. I glaset bubblar en torr och fin spumante från 2019. Verkligheten ska fan inte få komma åt mig, det ska fan va' gôtt å leva! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Islänningen Posted September 25, 2022 Popular Post Share Posted September 25, 2022 Idag är det dags för ett experiment. Hemma på skäret, så är vi vana vid att köra lammlår eller sadel hel i ugn. Så ikväll blir det helstekt rådjurssadel med rödkål, potatis och gräddsås. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post nuke Posted September 25, 2022 Popular Post Share Posted September 25, 2022 Lagt in päron, lingon - cognac/citron/stjärnanis - saffran/vaniljstång/stjärnanis. Mer socker per centiliter än Red Bull... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post PAS Posted September 30, 2022 Popular Post Share Posted September 30, 2022 Dagens blev en gryta på VS-rygg, champinjon å haricoverts. /P 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted October 11, 2022 Author Popular Post Share Posted October 11, 2022 Tyckte jag hade lite tid idag att krångla till tisdagsmiddagen lite, benfri vildsvinskotlett, delad på längden och bankad fylldes med blåmögelost, bacon och lök och rullades och efter bryning fick den puttra i grädde tills färdig. Serverad med råstekt potatis och gröna ärtor. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post lsjonsson Posted October 13, 2022 Popular Post Share Posted October 13, 2022 Idag serveras ungsstekt fjällröding, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. Jag har fått den av kompisen som jag brukar vara hundvakt åt. Äkta vara från Kirunas fjällvärld. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 Orkade inte göra flera biffar så säg hej till Västsveriges största pannbiff Perfekt carnivore-mat på 500 gram nötfärs, två ägg, salt, peppar och en skvätt grädde så här efter gymmet. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 6 minutes ago exabit sa: Orkade inte göra flera biffar så säg hej till Västsveriges största pannbiff Perfekt carnivore-mat på 500 gram nötfärs, två ägg, salt, peppar och en skvätt grädde så här efter gymmet. Smart! En enda stor köttfärsbiff som alla tar o äter ifrån. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karelsk blandning Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 5 minutes ago lsjonsson sa: Smart! En enda stor köttfärsbiff som alla tar o äter ifrån. Bättre köttfärs nästa gång bara. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 14, 2022 Share Posted October 14, 2022 4 minutes ago karelsk blandning sa: Bättre köttfärs nästa gång bara. Jepp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post TekDr Posted October 15, 2022 Popular Post Share Posted October 15, 2022 Sprang på isterband till rätt pris 👌 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post qvarnhill Posted October 22, 2022 Author Popular Post Share Posted October 22, 2022 Galet gott idag! För prick två år sedan sköt jag en kronkalv och idag åt jag en av rostbiffarna, visste inte att det var "årsdag", bara nå't slags kusligt sammanträffade. Soviddade till 55 grader i 2½ timme och sedan fick den vila i ett gäng timmar innan den fick lite yta med mycket smör och bara salt och peppar och lite vila innan jag skar upp den. Till detta serverades en svinbra rödvinsreduktion med schalottenlök och timjan och en lätt syrabalans i form av ett par droppar mörk sirap, råstekt potatis och lite "al dente" morötter, slungade med smör och lite vitlök. Hela rasket sköljdes ner med... Säsongens första sockerfria julmust! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsjonsson Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Spagetti, köttfärssås, div grönsaker o mjölk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post hs_merkel Posted October 22, 2022 Popular Post Share Posted October 22, 2022 Bagge! Pära,grönt! Och rosépeppar sås! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Hittade en bit märkt älg -20 i frysen…. Såg ut som älgkalvsentrecote när den var töad 🤷♂️ Past-me skämta aprilo med present-me 😺 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts