qvarnhill Posted January 22, 2024 Author Posted January 22, 2024 17 hours ago tecno sa: Det där är gott på riktigt i all sin enkelhet, kungligt käk speciellt när det är vargavinter! 👍 1 Quote
Popular Post qvarnhill Posted January 22, 2024 Author Popular Post Posted January 22, 2024 Inte dagens dagens, lördagens dagens åt mig, ett gäng skyttar och hundförare som behövde utfodras i svinkylan på årets sista drevjakt... Först gången jag steker pytt i panna med tjocka vinterhandskar på! 8 Quote
Popular Post PAS Posted January 23, 2024 Popular Post Posted January 23, 2024 Min mellan gjutjärnsgryta har tydligen fått fötter så då fick de bli i en i lightmtrl. I frysen låg ett stycke rev utan ben från ett vildsvin, 2,5kg, som jag borde göra nått med. Pulled Pork ju. Pulled Rulle, smidigt. Smakmässigt, mycket. Värmer även kall. /P 5 Quote
Popular Post qvarnhill Posted January 25, 2024 Author Popular Post Posted January 25, 2024 Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉 4 Quote
Mad Mike Posted January 25, 2024 Posted January 25, 2024 1 hour ago qvarnhill sa: Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉 Nu snackar vi! 1 Quote
Ken1 Posted January 25, 2024 Posted January 25, 2024 1 hour ago qvarnhill sa: Det blev en "barnportion" fläsk å bönor idag... 😉 Man kan ta en portion till 🙄🙄 1 Quote
Mad Mike Posted January 25, 2024 Posted January 25, 2024 29 minutes ago Ken1 sa: Man kan ta en portion till 🙄🙄 Det gör man alltid när det vankas flärre böna! 1 Quote
qvarnhill Posted January 25, 2024 Author Posted January 25, 2024 50 minutes ago Ken1 sa: Man kan ta en portion till 🙄🙄 Å riskera att någon annan käkat upp dem!? Näe, man öser på tills det nästan rinner över! 🤣 2 Quote
qvarnhill Posted January 26, 2024 Author Posted January 26, 2024 1 hour ago karelsk blandning sa: Jag är en konstig figur, äter gärna kålpudding men har svårt för kåldolmar men dessa ser förbålt läckra ut så jag lyfter på hatten för arbetet du lagt ner! Quote
karelsk blandning Posted January 27, 2024 Posted January 27, 2024 15 hours ago qvarnhill sa: Jag är en konstig figur, äter gärna kålpudding men har svårt för kåldolmar men dessa ser förbålt läckra ut så jag lyfter på hatten för arbetet du lagt ner! Mest var det för att testa göra såna. Quote
Popular Post qvarnhill Posted January 27, 2024 Author Popular Post Posted January 27, 2024 Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar! 3 Quote
sidelock Posted January 27, 2024 Posted January 27, 2024 18 minutes ago qvarnhill sa: Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar! Den blir kanon stekt i skivor med.🥰 2 Quote
Popular Post Ken1 Posted January 27, 2024 Popular Post Posted January 27, 2024 4 hours ago qvarnhill sa: Sista julskinkan från affären, färdigkokt för under 20 spänn kilot, då KAN man inte låta bli att handla. Tjocka skivor uppvärmda i det medskickade skinkspadet serverat med rotmos och grov senap. Funkar, inte lika bra som redig fläsklägg eller rimmad nötbringa men helt OK mat för bara lite växelpengar! Kontrar med detta 😃 3 2 Quote
Popular Post qvarnhill Posted January 28, 2024 Author Popular Post Posted January 28, 2024 Pysslade lite med maten idag UTAN att åka till affären och komplettera med något... Det slutade med en tjock skiva julskinka, pankopanerad, serverad med mandelpotatismos pimpat med riven Västerbottenost. Den enda vegetabilien i huset var slätbladig persilja som fick hoppa med i moset, någon liten vuxenpoäng borde det ge! Hur som, löjligt gott blev det! 7 Quote
Mad Mike Posted January 28, 2024 Posted January 28, 2024 1 hour ago qvarnhill sa: Pysslade lite med maten idag UTAN att åka till affären och komplettera med något... Det slutade med en tjock skiva julskinka, pankopanerad, serverad med mandelpotatismos pimpat med riven Västerbottenost. Den enda vegetabilien i huset var slätbladig persilja som fick hoppa med i moset, någon liten vuxenpoäng borde det ge! Hur som, löjligt gott blev det! Jag lovar! Jag äter allt du lagar och det skulle aldrig bli något över 1 Quote
Popular Post MarkusR Posted January 28, 2024 Popular Post Posted January 28, 2024 Ensam hemma varje kväll denna helg. Då kan man rensa i frysen och gotta sig. Fredag kväll, potatis och rotfrukter i airfryern. Hemkokt reduktion fanns i kylen så jag slog ihop en cafe de Paris. (Bearnaisesås med tomatpure) rulle av rådjur som fått en runda i kolstålspannan med smör och timjan. Gräddstuvad pytt med råstekta potatistärningar lök och älghjärta. Skapligt bra en lördag kväll framför teven med ett glas Zinfandel. 7 Quote
Popular Post MarkusR Posted January 28, 2024 Popular Post Posted January 28, 2024 Söndag.... Potatis i airfryern, rödvinssås kokt med lök och selleri, strimlat brynt älghjärta. Rätt om som livets nödtorft🙄 6 Quote
Popular Post qvarnhill Posted February 9, 2024 Author Popular Post Posted February 9, 2024 Kan mycket väl vara de bästa färsbiffar jag ätit! Dovfärsbiffar, pimpade med ganska fett, rimmat stekfläsk i supertunna strimlor, serverat med råstekt potatis, smörfrästa kantareller, gröna ärtor, karamelliserad lök och syltlök... Perfekt balans mellan sötma och syra på tallriken! 4 Quote
Popular Post Ken1 Posted February 9, 2024 Popular Post Posted February 9, 2024 Fredag är grilldag 2 1 Quote
Popular Post Ken1 Posted February 9, 2024 Popular Post Posted February 9, 2024 Och ölen på kylning 😃 2 1 Quote
qvarnhill Posted February 9, 2024 Author Posted February 9, 2024 1 hour ago Ken1 sa: Fredag är grilldag Satan i gatan va me snö! 😵 Quote
Ken1 Posted February 9, 2024 Posted February 9, 2024 22 minutes ago qvarnhill sa: Satan i gatan va me snö! 😵 Japp 30cm på två dagar 🥴 Quote
Galne Posted February 9, 2024 Posted February 9, 2024 4 hours ago Ken1 sa: Japp 30cm på två dagar 🥴 Bara 15cm här i södern.. Quote
Popular Post qvarnhill Posted February 19, 2024 Author Popular Post Posted February 19, 2024 Snaskig mat idag... Dovköttbullar med alla nödvändiga tillbehör! 6 Quote
Recommended Posts