Dansken Posted February 19, 2024 Posted February 19, 2024 Dov är ett utmärkt djur för förtäring 👍 2 Quote
exabit Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 Fy f-n... fick en "snilleblixt" igår och skulle prova nödprovianten som middag. Tog en ansenlig mängd surkål (antagligen åt helvete för mycket) och en burk pressad skinka. Var nog nåt av det äckligaste jag ätit, men jag lyckades trycka ner alltihop. Nån timma senare började magen balla ur. Tror jag knäckte tarmarna för jag fick springa i skytteltrafik till toa hela kvällen Typ sju besök blev det... Imorse vaknade jag med smärtor i nedre buken. Aldrig mer surkål säger jag bara 2 1 Quote
tecno Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 48 minutes ago, exabit said: Fy f-n... fick en "snilleblixt" igår och skulle prova nödprovianten som middag. Tog en ansenlig mängd surkål (antagligen åt helvete för mycket) och en burk pressad skinka. Var nog nåt av det äckligaste jag ätit, men jag lyckades trycka ner alltihop. Nån timma senare började magen balla ur. Tror jag knäckte tarmarna för jag fick springa i skytteltrafik till toa hela kvällen Typ sju besök blev det... Imorse vaknade jag med smärtor i nedre buken. Aldrig mer surkål säger jag bara Aldrig mer === TUNNIS! 1 Quote
sidelock Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 2 hours ago exabit sa: Fy f-n... fick en "snilleblixt" igår och skulle prova nödprovianten som middag. Tog en ansenlig mängd surkål (antagligen åt helvete för mycket) och en burk pressad skinka. Var nog nåt av det äckligaste jag ätit, men jag lyckades trycka ner alltihop. Nån timma senare började magen balla ur. Tror jag knäckte tarmarna för jag fick springa i skytteltrafik till toa hela kvällen Typ sju besök blev det... Imorse vaknade jag med smärtor i nedre buken. Aldrig mer surkål säger jag bara Den ska stekas med lök, äpple och honung och sen ätas med stekt potatis och körv.😎 eller ägg och körv om man ligger åt det karnivora hållet.😊 1 Quote
exabit Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 32 minutes ago sidelock sa: Den ska stekas med lök, äpple och honung och sen ätas med stekt potatis och körv.😎 eller ägg och körv om man ligger åt det karnivora hållet.😊 Oops Jag åt den som den var rätt ur burken. Surt som f-n var det. Detta kanske förklara den tråkiga smaken av aceton och det faktum att jag nästan dog... 1 Quote
sidelock Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 1 hour ago exabit sa: Oops Jag åt den som den var rätt ur burken. Surt som f-n var det. Detta kanske förklara den tråkiga smaken av aceton och det faktum att jag nästan dog... Om du syrar din egen vitkål och kan ta den direkt när den är färdig så kan du äta den så.😊 Den du har där är rejält fermenterad och sen förmodligen pastöriserad. Fermentera runt 10-12 dagar och sen lagra kallt 3-4v så den får mogna är bra.👍🏻 1 Quote
exabit Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 21 minutes ago sidelock sa: Om du syrar din egen vitkål och kan ta den direkt när den är färdig så kan du äta den så.😊 Den du har där är rejält fermenterad och sen förmodligen pastöriserad. Fermentera runt 10-12 dagar och sen lagra kallt 3-4v så den får mogna är bra.👍🏻 Kollar recept på tuben nu. Schlachtplatte verkar intressant 1 Quote
Joacim Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 5 hours ago exabit sa: Aldrig mer surkål säger jag bara Har du många burkar kvar får vi hoppas inte ryssen står runt knuten, då blir det jobbigt - "Jag har mat men jag vägrar äta den" 😉😅 1 Quote
Dansken Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 Bjud ryssjävlarna på det när dom kommer. Deras matransoner dom hade med till Ukraina var 20 år över bäst före datumet... Dom äter det nog 😉 Quote
sidelock Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 3 hours ago exabit sa: Kollar recept på tuben nu. Schlachtplatte verkar intressant Kolla även schweinshaxe mit bratkartofler, sauerkraut und senf.😎 2 Quote
Popular Post qvarnhill Posted February 23, 2024 Author Popular Post Posted February 23, 2024 Dagens middag blev älgkotte, såviddad i 3 timmar 53 grader och snabbt nerkyld efter det. Senare samma dag kryddor på ytan och fick lite färg på utsidan. Glufsades i med frittar, en stekt tomat och Eriks (Lallerstedt) tryffelbea... Satt som en precis lagom stor keps! 5 Quote
exabit Posted February 25, 2024 Posted February 25, 2024 På 2024-02-23 at 15:09 Joacim sa: Har du många burkar kvar får vi hoppas inte ryssen står runt knuten, då blir det jobbigt - "Jag har mat men jag vägrar äta den" 😉😅 Jag stekte surkål samma dag och det var en helt annan grej, så den kommer att gå åt Mycket smärtsamt misstag dock. 2 Quote
Popular Post TekDr Posted February 28, 2024 Popular Post Posted February 28, 2024 Brunsås och idealmakaroner är la kanske inte en klassisk kombo men det duger för en enkel man och hans barn. 3 Quote
Dansken Posted February 28, 2024 Posted February 28, 2024 Pulvermos, köpeköttbullar och krösamos vart det igen i dag. Kom ihåg räksalladen- och en trocadero. Kult 👍 Quote
Popular Post Ken1 Posted February 28, 2024 Popular Post Posted February 28, 2024 Rå stekt potatis stekt ägg och prinskorv, fin malen senap. 3 Quote
Christian N Posted February 28, 2024 Posted February 28, 2024 Barbar- det skall ju vara Johnnys skånska senap. Underbart annars./C 1 1 Quote
Ken1 Posted February 28, 2024 Posted February 28, 2024 10 minutes ago Christian N sa: Barbar- det skall ju vara Johnnys skånska senap. Underbart annars./C Hade ingen 😫😫 1 Quote
Popular Post TekDr Posted March 9, 2024 Popular Post Posted March 9, 2024 Till skillnad från proffsen har min grill stått i vila ett tag men nu är den igång för året. Nu är det vår på riktigt 👌 3 Quote
karelsk blandning Posted March 9, 2024 Posted March 9, 2024 Tänt var det och ryker gör det med. 2 Quote
Popular Post tecno Posted March 19, 2024 Popular Post Posted March 19, 2024 Körvsuppe e mumsigt gott 6 Quote
Popular Post qvarnhill Posted March 19, 2024 Author Popular Post Posted March 19, 2024 Ser lite trist ut men smakar gudomligt... Pepparrotskött! 6 Quote
qvarnhill Posted March 20, 2024 Author Posted March 20, 2024 Hemkokt köttsoppa med lite misslyckad ostklimp idag... Klimpen blev lite för hård men för första gången använde jag riven Västerbottenost så smaken var det inget fel på i alla fall! 1 Quote
Recommended Posts