Jump to content

.22:or i vänster

Dard

Recommended Posts

Hej,

Behöver hjälp från de som är mer insatta än jag, vad finns det om man är vänsterskytt och vill ha en cylinderrepeter i .22lr eller .22wmr?? Är mest intresserad av en magnum men det verkar nästan omöjligt att hitta i vänster.... Kanske så att någon sitter på en bättre beggad rent av? Alla tips är mer än välkommet. Tackar på förhand!

mvh

Björn

savage säljer iallafall .22 long i vänster. Jag har en sån själv och det är väl långt ifrån världens bästa bössa men duger till plinking och lite jakt. Trycket är stenhårt och svårt att justera men iallafall rent och precisionen runt 2-3 cm på 50 meter som bäst.

Jag kollade för några år sedan med classic vapen om de tog hem ruger .22 or i vänster. Det gjorde de inte och hade inga tankar opå det heller. Vet inte om det finns nå fler importörer av ruger till sverige.

Det är just det trista med att vara vänsterskytt, även om tillverkarna har det i sortimentet så är det för liten marknad i sverige för att generalagenterna ska ta hem det..... Trist att det är lite sent påtänkt men annars skulle man skola om sig.... Kanske kan privatimportera?? Någon som har erfarenhet av det?

mvh

Björn

Jakt & Sportskytte

Telefon: 08-6469055

Oxhagsg. 3

12941 HÄGERSTEN

Det är en av generalagente så du kan ju ringa dit och se hur det ligger till med ruger i vänster.

Annars kan du ringa till vapendepån i Hortlax. Han gjorde en beställning till mig och jag skulle få med min bössa på nästa leverans i April.

Sundboms Technical Trading

Hortlaxvägen 141

944 31 Hortlax 

46-0911-304 40

070-618 58 19