Jump to content

22lr tips?

J,Bengts

Recommended Posts

Jag söker efter en 22lr för främst träningsskytte, har tittat på en husqvarna 622 och jag undrar om den är något att ha eller om den är helt värdelös?

//Joel

H06_22.jpg

Ett extremt enkelt 22 vapen,

svårt att montera optik på och ett tryck som inte med lätthet går att justera.

Frågan är vad du har fått för pris på det, vad du har för krav på det och om du tror att det skytte du kan företa med det geväret gagnar ditt övriga skytte.

Jag skulle aldrig betala mer än 3-500 kr för ett sådant.

Noteras kan att slutpriset på den auktionssajt där jag lånade bilden från var 500 kr, dvs klubbbpris.

Jag skulle helt klart rekommendera något annat vapen till dig, vilket som faktiskt.

/Christian

BRNO/CZ 453 är en ypperlig .22LR som dyker upp begagnade titt som tätt.

Är det jaktskytte (inte sportskytte) du skall träna så är detta en vettig lösning.

H06_22.jpg

Ett extremt enkelt 22 vapen,

svårt att montera optik på och ett tryck som inte med lätthet går att justera.

Frågan är vad du har fått för pris på det, vad du har för krav på det och om du tror att det skytte du kan företa med det geväret gagnar ditt övriga skytte.

Jag skulle aldrig betala mer än 3-500 kr för ett sådant.

Noteras kan att slutpriset på den auktionssajt där jag lånade bilden från var 500 kr, dvs klubbbpris.

Jag skulle helt klart rekommendera något annat vapen till dig, vilket som faktiskt.

/Christian

Okej..

Priset jag fått är 1200, optik finns inte på den och skicket är jag inte säker på...

hm... Men lakefield. . vet du något om det geväret?

BRNO/CZ 453 är en ypperlig .22LR som dyker upp begagnade titt som tätt.

Är det jaktskytte (inte sportskytte) du skall träna så är detta en vettig lösning.

Det är ju främst jaktskyttet som ska tränas.

Problemet är väl att min budget är lite tight just för detta vapen...

Men lakefield. . vet du något om det geväret?

Den modellen du tänker på är troligen en licenstillverkad kopia av Savage Mark 2. Har haft en Lakefield MArk 2. Trycket var inget vidare och är inte justerbart, så en smed måste anlitas. Kolven var av enklaste trä lackad för att se ut som nåt. Greppen givetvis inte nätskurna utan bara pressade (i någon smörgåsgrill liknande historia? B) ). Mekaniken funkade men inget under av precision. Sköt bättre med snabbare ammo. Winchester Laser och American Eagle hi speed, t.ex. Lite leksakskänsla då den är lite i minifirmat. Som en SAKO Finnfire fast helt tvärt om kan man säga.. :D

Det går att hitta billliga Annies från tid till annan,

jag har köpt en M54 med magasin för så lite som 1700 kr, iofs såg den ut som skräp men den sköt grymt bra.

Om du har lite is i magen kommer det att dyka upp bättre alternativ.

/Christian