Hoppa till innehåll

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport


ThereseIsaksson

Recommended Posts

Lärde mig just en ny term (fan så gammal man börjar vara...)
Har en fitbit, och lärde mig termen fipfap.
den kan ni googla om ni vill :)

I övrigt så trampar man vidare. Snittar under 15000/steg per dag nu.. men det reder sig snart när jakten går igång.
Testat att lägga mig till en ny vana, vilket funkar utmärkt, (än)... dvs gå och lägga sig i tid, för att orka med att ta sig upp tidigare, för att ta mig en promenad i gryningen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Slöat lite pga alla jefla skador man dragit på sig.
Kroppen börjar svara igen, så sakteliga får jag börja rulla igång igen.
Tappade lite motivationen ett tag, så jag har en liten startsträcka , men det gör inget.
Börjat med att gå igen, ja lite längre sträckor, och försöka passa på att njuta av dom ist för att bara jaga steg.
Golfarmbågen har blivit lite bättre, så snart vågar jag belasta armarna igen.
Helt ur form är jag inte, men inte i rätt form.

Blev utmanad på fitbit av två från den ingifta släkten, så nu ska dom få spö! Målet på 13500 steg per dag i snitt, borde jag fixa! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

28 minutes ago lindgren sa:

Slöat lite pga alla jefla skador man dragit på sig.
Kroppen börjar svara igen, så sakteliga får jag börja rulla igång igen.
Tappade lite motivationen ett tag, så jag har en liten startsträcka , men det gör inget.
Börjat med att gå igen, ja lite längre sträckor, och försöka passa på att njuta av dom ist för att bara jaga steg.
Golfarmbågen har blivit lite bättre, så snart vågar jag belasta armarna igen.
Helt ur form är jag inte, men inte i rätt form.

Blev utmanad på fitbit av två från den ingifta släkten, så nu ska dom få spö! Målet på 13500 steg per dag i snitt, borde jag fixa! 

Jag har hållit på seriöst med armbrytning och greppträning i ungefär 6 år. Haft golf och tennisarmbåge flera gånger.

Mina tre bästa sätt att läka ut dem är;

1. Det absolut mest givande, ta en lite tyngre hammare med lite längre skaft, en sopkvast eller liknande. Greppa den med det "tunga" uppåt, rak arm rakt ut framåt, och sen roterar du armen, pronerat/supinerat, fram och tillbaka till ändlägena 4-5 set med 10-30 repetitioner. Det gör att blod forsar in med syre och näring i det inflammerade området och läker. Många är vi i kretsarna kring armsporterna som haft enorm nytta av denna övning. Det ska inte vara tungt, bara ge ett litet motstånd så lite pump uppstår kring armbågen. Gör detta en till två ggr varje dag. Gör det ont så gör du för tungt, du får testa dig fram.

2. Måste nog vara diklofenak :D

3. Delad tvåaplats egentligen, är lätt massage av det smärtande området, som även det ger blodcirkulation.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Måndag är marklyftsdag. Inledde passet med några tunga singlar, och lyckades klämma in ett personbästa på 220 kg. Sen blev det 4 set med 10 rep på ca 150 kg, och efter det en rejäl omgång militärpress. Bra dag!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago Sparven sa:

Måndag är marklyftsdag. Inledde passet med några tunga singlar, och lyckades klämma in ett personbästa på 220 kg. Sen blev det 4 set med 10 rep på ca 150 kg, och efter det en rejäl omgång militärpress. Bra dag!

Det är bra kört :D

Snart slår du mitt rekord! 310kg :)

 

 

Skämt åsido, har 240 som PB. Gjort en 7a på 200.

Hur mkt tar du i bänk och böj? Där var jag sämre.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago 6.5x55SM sa:

Det är bra kört :D

Snart slår du mitt rekord! 310kg :)

 

 

Skämt åsido, har 240 som PB. Gjort en 7a på 200.

Hur mkt tar du i bänk och böj? Där var jag sämre.

:) Det är länge sen jag maxade, och nu är jag mitt i en träningscykel (ca 4-5 v från formtopp). Just nu reppar jag 2-3 st på mina tidigare maxlyft, 125 kg bänk och 180 kg knäböj. Nästa formtopp med mer "riktig" maxning blir spännande!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

10 hours ago Sparven sa:

:) Det är länge sen jag maxade, och nu är jag mitt i en träningscykel (ca 4-5 v från formtopp). Just nu reppar jag 2-3 st på mina tidigare maxlyft, 125 kg bänk och 180 kg knäböj. Nästa formtopp med mer "riktig" maxning blir spännande!

Starkt, spec i böjen! Kul med styrkelyft! Jag har gjort ett par djupa djupa tvåor på 170 i böj, 100kg sittande hantelpress och 145 i bänken. Chins och pullups är jag något fruktansvärt dålig på hahaha, fruktansvärt! Min äldsta dotter gör fler än mig!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vill du ha hjälp med bänkpressen rekommenderar jag starkt Josef rejsingbil Eriksson. Jag satt fast på 127,5 i 2 år (?) typ så jag började se mig omkring efter hjälp.

Började i november förra året, i maj i år kom 145 upp. Hans program är skräddarsytt åt varje person och funkar sjukt bra för hans kunder. Kostade 100kr i veckan. Du bänkar tre el fyra dagar per vecka.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra tips, ska kolla upp honom!

Chins har jag också lite problem med, pga en träningsskada för drygt 10 år sen då jag höll på mycket med isklättring och sånt...Jag får väldigt snabbt överansträngning i muskelfästena i armbågarna. Nu reppar jag iaf 4-5 chins med 32,5 kg vikter (och en kroppsvikt på 90 kg). Hela min kropp är lite trasig sen dumheter när jag var yngre, så jag får träna försiktigt... whiplash i nacken, diskbuktningar i ländryggen, armbågar som blir överansträngda och knän som ibland gör så ont att jag inte kan gå i trappor. Men träningen hjälper till att hålla allt i styr.

Mitt mål nu, förutom att hålla mig frisk, är att lyfta en total på 600 kg. Det borde bli fördelat på ungefär 240 i marklyft, 220 i knäböj och 140 i bänkpress.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 minutes ago Sparven sa:

Bra tips, ska kolla upp honom!

Chins har jag också lite problem med, pga en träningsskada för drygt 10 år sen då jag höll på mycket med isklättring och sånt...Jag får väldigt snabbt överansträngning i muskelfästena i armbågarna. Nu reppar jag iaf 4-5 chins med 32,5 kg vikter (och en kroppsvikt på 90 kg). Hela min kropp är lite trasig sen dumheter när jag var yngre, så jag får träna försiktigt... whiplash i nacken, diskbuktningar i ländryggen, armbågar som blir överansträngda och knän som ibland gör så ont att jag inte kan gå i trappor. Men träningen hjälper till att hålla allt i styr.

Mitt mål nu, förutom att hålla mig frisk, är att lyfta en total på 600 kg. Det borde bli fördelat på ungefär 240 i marklyft, 220 i knäböj och 140 i bänkpress.

Jag har också diskbuktningar och ett fullbordat diskbråck, vet hur det är! Det har satt stopp för mitt styrkelyftande så nu är det mer kroppsviktsträning med div assistansövningar som gäller. 140 i bänken kan du höja rejält tycker jag :D minst 160 med lite jävlaranamma hehe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

gått 2.2mil det känns bra...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

bra tråd! Vid denna tiden förra året var jag som starkast, men la om träningen för kondition och springer nu milen på runt timmen, bästa tiden på 52 lite kuperat. väger runt 110 pannor, valde att bättra på flåset för rugbyn. har dock blivit skrämmande mycket svagare men det går ju att träna upp. 

har lyft skrot bra länge och tävlat lite i strongman, men nu funderar jag på att inte ens förnya gymkortet... Löpning och lite självviktsträning kanske. Bra kämpat alla!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Gick först en mil när jag pissade hundarna, och sen for jag och simmade en kilometer..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Kört mitt livs första pass med kettlebells idag ute i trädgården med två 12-kilos och en 24-kilos. Gudars skymning vad tungt det var efter ett kort tag! Kroppen är van vid vanliga gymrörelser sen rätt många år men detta var något nytt och chockerande för min blekfeta lekamen :D Tror detta kommer kännas närmaste dagarna (hoppas det!) då det redan börjat mola som efter första gympasset någonsin.

Följde i allt väsentligt detta pass men drog ner lite på repsen efter ett tag och vissa övningar kunde jag inte göra alls. Den här snubben är i ruskigt bra kondition :ph34r:

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

30min handlande på maxi med två barn som inte var på rätt humör... genomsvett när man väl kom till bilen ?

  • Haha 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago TekDr sa:

30min handlande på maxi med två barn som inte var på rätt humör... genomsvett när man väl kom till bilen ?

Det där kan vara riktigt jobbigt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
20 minutes ago, exabit said:

Men jag inser mina begränsningar och framförallt nu när jag lever utan kolhydrater så är liksom turboaggregatet bortplockat ur kroppen. Man får köra på lägre varv som en lastbilsmotor istället

Testa att ta dig till keto, så kommer du inte att sakna kolhydrater..
Hade det varit enkelt att hålla sig där... så hade jag kämpat hårdare för att göra just det.
Det är som att ha boostmode hela tiden.. fast utan sockerdippar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

59 minutes ago lindgren sa:

Testa att ta dig till keto, så kommer du inte att sakna kolhydrater..
Hade det varit enkelt att hålla sig där... så hade jag kämpat hårdare för att göra just det.
Det är som att ha boostmode hela tiden.. fast utan sockerdippar...

Det är ju där jag är ;)  Jag saknar inte heller kolhydraterna alls faktiskt. Förutom vid högintensiv löpträning :ph34r:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...