Popular Post exabit Posted January 26 Popular Post Share Posted January 26 Blev ”en Win Mag” på lunchen också Nu dags för dagens första mål mat i form av 500 gram blandfärs med Himalayan salt, svartpeppar och vitlökspulver, stekt i Jureskog talg. Superenkelt och himmelskt gott 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mad Mike Posted January 26 Share Posted January 26 39 minutes ago exabit sa: Blev ”en Win Mag” på lunchen också Nu dags för dagens första mål mat i form av 500 gram blandfärs med Himalayan salt, svartpeppar och vitlökspulver, stekt i Jureskog talg. Superenkelt och himmelskt gott Och en Beretta 390 på kalorier! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted January 26 Share Posted January 26 1 minute ago Mad Mike sa: Och en Beretta 390 på kalorier! Såg det men nämnde det inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted January 26 Share Posted January 26 Många kalibrar i den hastigheten... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alias Posted January 26 Share Posted January 26 5 hours ago exabit sa: ...Den verkliga utmaningen med MAF är egentligen rent mental: det kan kännas slött och tråkigt att träna på så låg belastning. Och egot kan få sig en törn när man blir omsprungen av pensionärer och halta och lytta. Eller när man ser nån gamling på RunkePer som bara blåser på som om det inte fanns någon morgondag ... Låter ju tämligen logiskt att folk spurtar på upploppet. Ju äldre man blir desto högre sannolikhet att det inte finns någon morgondag att uppleva. 😉 Hört i skogs- & lantbrukarkretsar: "-Det finns två saker man aldrig kommer undan, det ena är skatten och det andra är döden - men båda ska skjutas så långt på framtiden som det bara går!" MVH Alias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alias Posted January 26 Share Posted January 26 Dubbelpost! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted January 27 Share Posted January 27 Blev dåligt med kalibrar på dagens lunchrunda… närmast var la en 270 🤔 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted January 27 Share Posted January 27 Sjukt fint idag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted January 27 Share Posted January 27 54 minutes ago TekDr sa: Blev dåligt med kalibrar på dagens lunchrunda… närmast var la en 270 🤔 Var ju sjukt nära en 470! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post lindgren Posted February 2 Popular Post Share Posted February 2 Inte riktigt träning... men om ni aldrig testat att fasta.. (vattenfasta).. så gör det. Min rygg är inte bra, så jag tvingas igen att börja ta itu med den. Så första steget är att försöka få ording på vikt,core,och magen.. Sista måltiden med fast mat, var i söndags kväll... måndag morgon tog jag kaffe med grädde. Sen dess har jag bara drucktit vatten och kaffe. från 98kg -> 93 idag, och jag planerar avbryta fastan imorgon. Jag är piggare, och klarare i huvet, dag 2 försvann hungern, så nu går det tom, rätt lätt. Mer energi överlag, och till och med lägre bt. Jösses, man kan lära sig saker efter 40.. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 2 Share Posted February 2 1 hour ago lindgren sa: Inte riktigt träning... men om ni aldrig testat att fasta.. (vattenfasta).. så gör det. Min rygg är inte bra, så jag tvingas igen att börja ta itu med den. Så första steget är att försöka få ording på vikt,core,och magen.. Sista måltiden med fast mat, var i söndags kväll... måndag morgon tog jag kaffe med grädde. Sen dess har jag bara drucktit vatten och kaffe. från 98kg -> 93 idag, och jag planerar avbryta fastan imorgon. Jag är piggare, och klarare i huvet, dag 2 försvann hungern, så nu går det tom, rätt lätt. Mer energi överlag, och till och med lägre bt. Jösses, man kan lära sig saker efter 40.. Jag har provat men orkade bara 36 timmar. Fick värk i nacken när jag gjorde det vilket är samma grej jag får när jag kör one meal a day och man på eftermiddagen kommer upp i runt 20 timmar utan nåt intag. Pigg och klar i huvudet tycker jag det blir enbart på keto/carnivore. Vore spännande att prova en fasta nån gång om man mäktar med det. Kör hårt och uppdatera här tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TekDr Posted February 2 Share Posted February 2 Äta bara kött eller vattenfasta är inget för mig. Jag kör den något svårare vägen att äta allt men begränsa portioner och undvika saker med vitt mjöl även om jag äter pasta/bröd mm ibland men inte lika ofta som innan. Har dragit ner på mängden kaffe till 2-3 koppar och då senast kopp till lunchen för bättre sömn. Dricker mer vatten istället och promenerar på lunchen/med hundarna på kvällen och tar nån löprunda då och då. Har inte ätit frukost på många år så nån typ av cyklisk fasta kan man väl tillskriva mig men jag följer inte det slaviskt på helger utan än lyssnar på kroppen om jag är hungrig. Unnar mig även ett gott glas vin eller en trevlig ale/stout om jag känner för det. Går jag ner i vikt? Fan vet för jag har inte släpat fram vågen på ett tag men jag blir inte fetare iallafall och ta i trä har inte varit småsjuk som man brukar vid denna tiden med barn i skolåldern 🤷♂️ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 3 Share Posted February 3 Trots att jag åt 1,1 kg picnicbog igår vägde jag ett kg mindre imorse än igår morse 😀 Keto och IF ftw 👍 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted February 3 Share Posted February 3 Avslutade imorse vattenfastan. vägde in på 92.5 Var inte svårt, utan bara förbereda sig på hur mkt man kommer försöka lura sig själv, och stå ut... tills ~36h, för sen rullar det på. Ingen större hunger att tala om.. Nu blir det 20/4 tills tisdag, ala keto.. blir det "bara" 20/4 ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 3 Share Posted February 3 Skottat kramsnö i en timma nu Dags för dagens enda mål mat: 800 gram stekt nötfärs 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 3 Share Posted February 3 36 minutes ago lindgren sa: Avslutade imorse vattenfastan. vägde in på 92.5 Var inte svårt, utan bara förbereda sig på hur mkt man kommer försöka lura sig själv, och stå ut... tills ~36h, för sen rullar det på. Ingen större hunger att tala om.. Nu blir det 20/4 tills tisdag, ala keto.. blir det "bara" 20/4 ... Hur många timmar blev det totalt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindgren Posted February 3 Share Posted February 3 3 minutes ago, exabit said: Hur många timmar blev det totalt? +-120h 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 13 Share Posted February 13 Dags att införa adekvat nackträning i livet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian N Posted February 13 Share Posted February 13 5 hours ago exabit sa: Dags att införa adekvat nackträning i livet Men du, är inte det där ”monstret” som släpar på allt möjligt o omöjligt tungt. /C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 13 Share Posted February 13 14 minutes ago Christian N sa: Men du, är inte det där ”monstret” som släpar på allt möjligt o omöjligt tungt. /C Japp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted February 13 Share Posted February 13 Jag äter och dricker allt jag tycker är gott, men kanske inte äter mig MER än mätt, dvs skippar andra portionen. Kolhydrater är världens bästa uppfinning ❤️ Mellis idag innan innebandyn var ett par nävar ostbågar 😉 Tränar nu sedan september 3ggr/vecka. Gått från 96 till 89 kg. Ett personligt etappmål uppnåddes i fredags, milen under timmen. I torsdags blev det Padel med kollegor och nu har jag precis kommit hem från 2 timmar innebandy, sabla kul att variera träningen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exabit Posted February 13 Share Posted February 13 1 hour ago MarkusR sa: Jag äter och dricker allt jag tycker är gott, men kanske inte äter mig MER än mätt, dvs skippar andra portionen. Kolhydrater är världens bästa uppfinning ❤️ Mellis idag innan innebandyn var ett par nävar ostbågar 😉 Tränar nu sedan september 3ggr/vecka. Gått från 96 till 89 kg. Ett personligt etappmål uppnåddes i fredags, milen under timmen. I torsdags blev det Padel med kollegor och nu har jag precis kommit hem från 2 timmar innebandy, sabla kul att variera träningen. Snyggt med milen under en timme - bra jobbat Har du lust att utveckla lite hur du äter? Har du någon frukostrutin etc? Blir det havregrynsgröt varje morgon á la Gunde exempelvis? Jag försöker tweaka mig fram till nåt som funkar för mig men är inte i mål än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alias Posted February 13 Share Posted February 13 14 hours ago exabit sa: Dags att införa adekvat nackträning i livet Jäkla halvmessyr! Han kunde väl ha valt ett jordbearbetningsredskap med en arbetsbredd som är avsedd för något större än en trädgårdtraktor... 😉 MVH Alias 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansken Posted February 13 Share Posted February 13 En gång i världen höll jag på och lyfta lite skrot. I samband med detta sprang och simmade jag en del, och cyklade till träningen. Det kunde Skunken inte förstå: ANTINGEN tränar man och blir stor och stark- ELLER så springer man. Det fanns ingen anledning att kunna båda tyckte han 😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarkusR Posted February 14 Share Posted February 14 7 hours ago exabit sa: Snyggt med milen under en timme - bra jobbat Har du lust att utveckla lite hur du äter? Har du någon frukostrutin etc? Blir det havregrynsgröt varje morgon á la Gunde exempelvis? Jag försöker tweaka mig fram till nåt som funkar för mig men är inte i mål än. Rutin och rutin, jag vet inte men det blir i stort sett alltid två kokta ägg och en ost&skinkmacka till frukost på jobbet tillsammans med 5-8 muggar surt automatkaffe. Jag använder både smör på mackan och starkmjölk i kaffet. Matlåda till lunch, sällan stora portioner. Vi har matkasse från ICA 3 middagar i veckan, det är vegokasse och det är ofta lite halvtrist mat och det får gärna bli matlåda över så det blir inget svullande då heller. Nackdelen med det är att det väldigt lätt slinker ner några nävar chips och en öl på kvällen då jag blir sugen. Utöver matkassen är det ofta viltkött från frysen och jag är inte alls rädd för stabilt ostiga pizzor, gräddiga såser, att slå en mayo eller bryna köttet i rejält med smör. Aldrig halvfabrikat dock, i princip allt görs från grunden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts