strävhår Posted May 26, 2012 Posted May 26, 2012 Då var det dags att sätta fart på kroppsaset igen efter vårvilan, man kan ju fråga sig varför man inte håller i efter säsongen istället för att vila sig i form :blink:frampå senvintern. Investerade i nya joggingkläder igår, sambon håna mig för tightsen men lustigt nog sluta hon med det när ev. sexstrejk kom på tal Första turen idag och med ett hundbajsstopp rann klockan iväg till 30min för halvmilen, en lagom start för kroppen kändes det som. Vägde in på 97pannor hos vetrinären igår, hungrig och nyskiten. "Ditt BMI är 30.6 vilket betyder att du har viktklassen Fetma. För att komma ner på normalvikt behöver du gå ner 17.8 kg." nja, vem uppfann detta ?? Senaste jag vägde det var vid mönstringen... Nu rullar vi på!! 1 Quote
Pertan Posted May 26, 2012 Posted May 26, 2012 Beach 2012 är på gång! Fläsket har dirigerat om sig till bättre saker, ska ändå ner några pannor till så det blir lite bättre, just nu är det rock n roll med det mesta, det är väl den där biceps som inte vill ge sig riktigt, men wtf! nu går vi över på funktion nu ska marklyft och känböj varvas med 5x400m, snart slut spelat på bänkpressen och det blir tummar mot pekfingrar and go go! Löpning är lika kul som förr, men nu kör vi! Quote
mcgyver Posted May 28, 2012 Posted May 28, 2012 Vårkänslorna svalla och äntligen har hjärnan ställt in sig på lite solskenslöpning, efter att vi fått barn har jag ju något gravid kilo jag vill bli av med......Och ja det kan man ha som kille!!! Inte många kanske men ändå 5kg för mycket. Med en tidigare vana att löpträna mellan 1,5-2 milspass så känndes de 8 km jag avlade idag som om jag va en flodhäst som klampade runt i skogen!! Men härligt är det iaf att komma igång igen. Quote
mcgyver Posted May 30, 2012 Posted May 30, 2012 Härligt pass idag på ca 12km, tog en liten omväg på den 8km vändan jag körde i förrgår. Kul att upptäcka nya stigar runt knuten då vi bara bott här ett år så det blir nog en sommar full av upptäcksfärder i skogen:-) Quote
MaxW Posted May 30, 2012 Posted May 30, 2012 Jag gjorde samma misstag som förr och pressade mig för hårt..Då sa knät ifrån.. Men efter att börjar om med riktigt korta pass i en månad så funkar iaf 5km tre gånger i veckan nu iaf. Nu ska jag skynda långsamt... Hoppas jag. Quote
mcgyver Posted May 31, 2012 Posted May 31, 2012 Jag gjorde samma misstag som förr och pressade mig för hårt..Då sa knät ifrån.. Men efter att börjar om med riktigt korta pass i en månad så funkar iaf 5km tre gånger i veckan nu iaf. Nu ska jag skynda långsamt... Hoppas jag. Bra tänkt, körde likadant jag med när jag va skadad. Funkade bra men det är trist att bygga upp efter gamla skador... Quote
mcgyver Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 Härligt skoggspass idag med inslag av 2km myr och 3 km obanad terräng på totalt 16km. Beronen fick också vara med. När vi kom hem och precis kom upp på trappan till huset började det spöregna..... tur ska man ha ibland Quote
Jämta Posted June 2, 2012 Posted June 2, 2012 Dras med en enveten förkylning som hållit i sig ca 1½ månad nu så tränar ingenting alls, men det blir ju 1-1½ mil hundprommis per dag och det är ju motion det med Quote
lars m. l. Posted June 4, 2012 Posted June 4, 2012 Cyklade runt Ringkøping Fjord i lørdags 10,5 mil. Det var vackart, men det var mycket vind ut mot kusten, men det gik bra och jag känner mig nu velförberedd inför VätternRundan om 1½ vecka. Totalt har det blivit ca 150 mil denna vår. vh Lars Quote
orjant Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Jag hade tänkt att köra Vätternrundan men pajade mitt knä under ett löppass förra tisdagen. En första prognos av den ortoped som jag träffade i fredags var att menisken hade gått sönder men det får kommande magnetröntgen visa. Jag frågade om eventuell start i Vätternrunda och fick som svar att cykling inte påverkar menisken alltför mycket men att cykla 300 km med ont i knät var ingenting som han rekommenderade. Quote
Ingemar Löfqvist Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 har kommit igång med lite jogging nu:lol: långt ifrån gamla tiders klipp i steget men jag har kommit ut så pass många ggr nu så det börjar kännas bättre och framför allt lättare. det blir ju rätt skönt a komma ut några ggr i veckan. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Quote
mcgyver Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 12km MTB i regnet ikväll kändes skönt. En aning blött i skogen bara:-) 1 Quote
lars m. l. Posted June 7, 2012 Posted June 7, 2012 Jag hade tänkt att köra Vätternrundan men pajade mitt knä under ett löppass förra tisdagen. En första prognos av den ortoped som jag träffade i fredags var att menisken hade gått sönder men det får kommande magnetröntgen visa. Jag frågade om eventuell start i Vätternrunda och fick som svar att cykling inte påverkar menisken alltför mycket men att cykla 300 km med ont i knät var ingenting som han rekommenderade. Vilken otur!! Hoppas att du hinnar bli frisk inför Vansbrosimningen. Crawl lär inte vära påfrestende för knäet. vh Lars Quote
MaxW Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Nackdelen med en massa barn: förkylningarna avlöser varamera.. Haft ett uppehåll med löpning en i e dryg vecka nu. Enda undantager är en cykelrunda på dryga 30km i stilla tempo.. Får se om jag provar några km i stilla tempo.. Täppt i hela näsa fortfarande.. :/ Quote
strävhår Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Har precis kommit tillbaks efter halvmilen i joggingskorna, har kutat var tredje dag nu och tiden har putsats med några minuter...och nu ska jag stoppa i mig lite av helgens godis med gott samvete. Go helg! 1 Quote
lars m. l. Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 I morgon är det avresa mot Motala och VätternRundan - Gissa om jag är spänd... vh Lars Quote
MaxW Posted June 13, 2012 Posted June 13, 2012 I morgon är det avresa mot Motala och VätternRundan - Gissa om jag är spänd... vh Lars Lycka till! Hälsa predikanten, om han står kvar? Quote
asm Posted June 14, 2012 Posted June 14, 2012 Var ute och sprang 3,3 km igår efter jobbet, sen in och käka middag för att sedan gå en 6,5 km promenad med hunden efter en sisådär 3 km släpper resåren på boxerkallingarna så de "korvar" upp sig vid jumskarna Nu har jag sådana skavsår att jag knappt kan sitta. AJ! Quote
lars m. l. Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Lycka till! Hälsa predikanten, om han står kvar? Vist fanns det en predikant, men jag hann inte prate så mycket med honom.... Hur gick det då? Under fredagen åt jag pasta och gröt tills jag höll på att kräks. Sen en toplur och då mer mat... Straks innan kl 23 var jag klar. Benen känndas bra och vädret var bra, men mycket kom att ändras under resans gång... Efter 14 mil kom regnet och när jeg kom til Hjo var jag blöt och trött. Lite mat och dryck kom precis lagom och energin ble bättre. Mellan 25 mil och 28 mil var det MYCET jobbigt, men lite gel och sportdryck ga lite ny energi och jag kom i mål. Mina ambitioner var: 1) att nå fram till Motala! 2) om möjligt att gå i mål på rundt 12 timmar. Min sluttid var straks under 11 timmar. Jag är mycket nöjd och har nu bara simningen kvar innan jag har fullförd en Svensk Klassiker! vh Lars Quote
kkjon Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Mina ambitioner var: 1) att nå fram till Motala! 2) om möjligt att gå i mål på rundt 12 timmar. Min sluttid var straks under 11 timmar. Jag är mycket nöjd och har nu bara simningen kvar innan jag har fullförd en Svensk Klassiker! vh Lars Grattis till genomfört lopp!! Om du hade hållt dig till din ambition och gått imål på ca 12 timmar kunde du fått lite bilder men jag hann nästan fram. Ni såg lite medtagna ut när vi skildes åt. Körde bara igenom en åskskur på vägen hem Urban Quote
strävhår Posted June 26, 2012 Posted June 26, 2012 Kroppsaset signalera huvudvärk när det var dags för joggingrundan ikväll, så jag jävlades tillbaks och tog 8km rundan istället. Första turen på den och det gick det med och värken är borta, tjockast pannben vinner! 2 Quote
strävhår Posted July 6, 2012 Posted July 6, 2012 Dagens sista goda gärning blev 9km med Celtic vid sidan,snitta 10km/h inget som gör en löpare nöjd men väl en farbror. Så nu känns det ok att sätta sig ner framför televisionsrutan med en påse smågodis i knät. Quote
strävhår Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 http://uk.ufc.com/ Inatt eller om man så vill imorgon bitti smäller det rematch mellan Silva vs Sonnen. Hjärtat säger Sonnen men hjärnan Silva. Blir halvpassiv träning där framför tv:n Quote
MaxW Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 Löpningen ligger nere då det mesta av min tid går att måla och skrapa färg.. :/ Med en hel hoper småbarn så gäller det att jobba på stenhårt när det väl stämmer med väder och att hustrun är hemma. Och andra sidan.. efter 15-18 timmar med arbete så vill man hellre sova än att springa.. :/ Men är ett typiskt dilemma som småbarnsförälder.. Allt hinns nog med.. tids nog.. Quote
strävhår Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 Skrapa färg är typ . Målningen går an. Växte upp med eternitplattor på kåken inte snyggt men jädrigt praktiskt, nu när folket blivit pensionärer klär de om kåken..anser sig ha tid för pensling nu Quote
Recommended Posts