Hoppa till innehåll

Hur jagar man in en tjt


esset

Recommended Posts

träna träna träna! och inte ge sig med träningen när det börjar funka utan köra på konstant med kontakt och inkallning. Är sjukt mycket värt att kunna kalla ut terriern tycker jag. hämta upp dökräk kan man träna i provgryt med skinn och vikter. eller bygga egen tunnel och träna hemma.

mvh

Hur gör man för att få riktig bra inkallning få hunden att ta upp död räv ur gryt??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Som redan sagts... TJT skiljer sig inte från andra hundar, det är mängd av träning som gäller! OK, en del är mer tjockskalliga än andra, det medges men det handlar ju om att vara mer tjockskallig själv. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

träna träna träna! och inte ge sig med träningen när det börjar funka utan köra på konstant med kontakt och inkallning. Är sjukt mycket värt att kunna kalla ut terriern tycker jag. hämta upp dökräk kan man träna i provgryt med skinn och vikter. eller bygga egen tunnel och träna hemma.

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, HUr gör man få en hund rr stövare alltså.Har aldrig uppmuntrat hunden har alltid fyat han samt har jag kopplat han och farit där ifrån lik förbannat kan han inte låta bli dem.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ok, HUr gör man få en hund rr stövare alltså.Har aldrig uppmuntrat hunden har alltid fyat han samt har jag kopplat han och farit där ifrån lik förbannat kan han inte låta bli dem.

samma sak där bara att nöta på hur gammal är hunden ??

en sak som du kan göra är att leta upp några riktigt färska rådjursspår och korsa dom

när hunden blir intresserad så fya hunden och sjunk ihop precis som du stoppar svansen mellan benen och gå därifrån snabbt medans du ynkar dej och är orolig

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

samma sak där bara att nöta på hur gammal är hunden ??

en sak som du kan göra är att leta upp några riktigt färska rådjursspår och korsa dom

när hunden blir intresserad så fya hunden och sjunk ihop precis som du stoppar svansen mellan benen och gå därifrån snabbt medans du ynkar dej och är orolig

Ok

hunden är 3 år finnstövare.Ryssen är lättare han ger sig efter en stund.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack & Bock :)

Chansade i mitt sinne på något terrieraktigt men ville få det bekräftat :)

undra man nått så är det lika bra att fråga annars får man inte veta nått

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hur gör man för att få riktig bra inkallning få hunden att ta upp död räv ur gryt??

Vissa tjt's gör det och andra kan du träna till förbannelse utan att dom någonsin kommer att dra fram en enda räv till dig. Flera av de tyskar jag har haft genom åren har visat väldigt lågt intresse för mickel när han väl är död, andra har legat kvar i grytet och tuggat räv längre än vad som kan anses som kul att vänta. Träna med skinn i lådgryt och sedan gå över till varmt vilt, dvs nyskjuten räv så har du kanske en chans att lyckas. Bygg dig en egen gång med någon vinkel på så kan du ju lättare träna hemma när tillfälle ges.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...