Jack Daniels Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Har bestämt mig för att skaffa mig en stövare som jag tänkt börja jaga in till höst Ska funka till både räv och hare, kanske mest till räv då jag även har en tysk terrier Någon som har nått tips på någon planerad kull med bra linjer runt Norrbotten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
first_clas Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Har bestämt mig för att skaffa mig en stövare som jag tänkt börja jaga in till höst Ska funka till både räv och hare, kanske mest till räv då jag även har en tysk terrier Någon som har nått tips på någon planerad kull med bra linjer runt Norrbotten? Stövar kullar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprängarn Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 SOLKLART............EN FINNE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Det vart en drever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 En hane på 5 månader, fader tuthammarens balo och moder ackers zizzi ska bli roligt å se hur den funkar till hösten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre´ Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 Det vart en drever det är ju ett jättebra val Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Jo och jäklar vilken lugn hund annars ska bara ligga i soffan och bli kliad och han skulle inte bry sig när han möter en annan hund som skäller. lite skillnad från tysk terriern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wajkiii Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 lusänstövare har jag god erfarenhet av, både på räv och hare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 1, 2011 Author Share Posted February 1, 2011 Luzernstövare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davjon Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 Inte för att låta kritisk men jag har svårt att se hur man ska kunna utnyttja en drever till effektiv rävjakt i norrbotten. Det kommer ju snö, som bekant. Varför köpte du en drever när du var ute efter en stövare? När du dessutom har en tjt så vill du ju givetvis använda den på ner drivna rävar men det kan du glömma nu när du köpte en drever.Tyvärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 Jo jag är medveten om att det kommer snö, kommer att skaffa en stövare också här framöver om det dyker upp något som är intressant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
storviltsjägaren Posted February 3, 2011 Share Posted February 3, 2011 finns bara en ras, de är finne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack Daniels Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 Har fasnat lite för luzern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
norrjägaren Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Polaren var nyss över till grannlandet i öst och bokade en finne. Lät som på han att det fanns hur mycket intressanta parningar där som helst. Tjorva inte till det för mycket satsa på ett säkrare kort tycker jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
first_clas Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Polaren var nyss över till grannlandet i öst och bokade en finne. Lät som på han att det fanns hur mycket intressanta parningar där som helst. Tjorva inte till det för mycket satsa på ett säkrare kort tycker jag! Helt riktigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davjon Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Tar man en finne så har man alla förutsättningar för att skjuta räv, antingen på drev eller i gryt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts