Jump to content

Vilken stövare?

Jack Daniels

Recommended Posts

Har bestämt mig för att skaffa mig en stövare som jag tänkt börja jaga in till höst

Ska funka till både räv och hare, kanske mest till räv då jag även har en tysk terrier

Någon som har nått tips på någon planerad kull med bra linjer runt Norrbotten?

Har bestämt mig för att skaffa mig en stövare som jag tänkt börja jaga in till höst

Ska funka till både räv och hare, kanske mest till räv då jag även har en tysk terrier

Någon som har nått tips på någon planerad kull med bra linjer runt Norrbotten?

Stövar kullar

• 2 weeks later...

En hane på 5 månader, fader tuthammarens balo och moder ackers zizzi ska bli roligt å se hur den funkar till hösten.

Jo och jäklar vilken lugn hund annars ska bara ligga i soffan och bli kliad och han skulle inte bry sig när han möter en annan hund som skäller. lite skillnad från tysk terriern.

Inte för att låta kritisk men jag har svårt att se hur man ska kunna utnyttja en drever till effektiv rävjakt i norrbotten. Det kommer ju snö, som bekant. Varför köpte du en drever när du var ute efter en stövare? När du dessutom har en tjt så vill du ju givetvis använda den på ner drivna rävar men det kan du glömma nu när du köpte en drever.Tyvärr

Jo jag är medveten om att det kommer snö, kommer att skaffa en stövare också här framöver om det dyker upp något som är intressant

Polaren var nyss över till grannlandet i öst och bokade en finne. Lät som på han att det fanns hur mycket intressanta parningar där som helst. Tjorva inte till det för mycket satsa på ett säkrare kort tycker jag!

Polaren var nyss över till grannlandet i öst och bokade en finne. Lät som på han att det fanns hur mycket intressanta parningar där som helst. Tjorva inte till det för mycket satsa på ett säkrare kort tycker jag!

Helt riktigt!