Jump to content

Aktivitet

Tikkapower
 Share

Recommended Posts

Hej på er alla.

Jag har varit medlem längre än vad jag har varit aktiv på detta forum. Jag har mestadels skrivit i ett annat forum och fått respons för för det jag har skrivit. (Både bra och dålig)

Jag undrar lite över aktivitetet på detta forum och lite över varför det känns som att det är lite mer "kostym och slips" här än vad jag är van vid? Det är nästan 4000 medlemmar här på jaktsnack och jag måste påstå att jag tycker att aktiviteten och frispråkigheten inte är "på topp".

Finns det någon naturlig förklaring till detta eller är det bara jag som inte är hemmavan ännu?

Se nu inte detta som kritik på något sätt, det är bara det att jag är van vid snabbare respons än vad jag har upplevt det som.

Har du nåt konkret exempel på detta?

Själv upplever jag det på ett annat sätt. Jag får inte 250 svar på mina trådar här, men det är mer kvalitet och kärlek i svaren :wub: . Skriver inte på Rövmjuk längre på förekommen anledning ;)

Hej på er alla.

Jag har varit medlem längre än vad jag har varit aktiv på detta forum. Jag har mestadels skrivit i ett annat forum och fått respons för för det jag har skrivit. (Både bra och dålig)

Jag undrar lite över aktivitetet på detta forum och lite över varför det känns som att det är lite mer "kostym och slips" här än vad jag är van vid? Det är nästan 4000 medlemmar här på jaktsnack och jag måste påstå att jag tycker att aktiviteten och frispråkigheten inte är "på topp".

Finns det någon naturlig förklaring till detta eller är det bara jag som inte är hemmavan ännu?

Se nu inte detta som kritik på något sätt, det är bara det att jag är van vid snabbare respons än vad jag har upplevt det som.

Det är ju SJFs forum på sett och vis, där måste det vara PK. ;)

Det finns både fördelar och nackdelar med det, det är bra att folk tänker lite innan dom hasplar ur sig saker då många ämnen är känslomässigt laddade varför det lätt blir plumt. Tror nästan inga (med nått undantag) känner sig trampade på tårna och alla oavsett erfarenhet kommer till tals utan att bli sågade. Det är i cyberrymden tämligen unikt, framförallt i jaktkretsar. Nackdelen är kanske att vissa känner sig lite tillbakahållna i den sakliga samhällskritiken.

Fördelarna överväger iaf nackdelarna ur min synvinkel.

Hej på er alla.

Det "händer" inte lika mycket här som på RS av vilken anledning vet jag inte. En kan vara att folk här tänker en gång extra innan de skriver men det var bara en tanke.

Jag har lite problem med visa senaste inläggen för det hoppar en del men ett par tre mods kommer snart hit så det får de ju fixa då :P

Eftersom detta forum är lite mer familjärt så kan det nog ta en liten stund innan "skitsnacket" haglar in.

Eftersom jag "känner" dig från over there så kan jag ju kasta skit på dig redan nu om du vill :lol:

//

Kan säga att jag sitter på detta forum tack vare den härliga stämningen och den vettiga feedback man får på sina frågor och inte en massa tjafs som det oftast bli på andra forum. kort och gott Antigen gillar man jaktsidan eller så gör man inte det B)

mvh

Att det inte händer något lika fort här som RS, är inte konstigt. Färre medlemmar och här aktar sig folk för att skriva om meningsskiljaktigheter ( många bokstäver :wacko: ), som kanske inte finns.. :unsure:

För egen del så har jag läst på bägge ställen länge...reggade mig här då jag anser det vara högre i tak.. So far so good :wub:

Ok.

Tacksamt med så många svar....så snabbt.

Ni som känner mig från andra forumet...varför har en del av er andra alias här? Jag tar gärna emot er som jag känner er via pm om ni inte vill avsläöa offentligt vilka ni är. Jag har ju lärt känna er som XXX och har då en viss relation till er och vill gärna hålla kvar vid den relationen, risken att jag skulle ha en dålig relation med er är ganska liten då den jag har sämst relation med kommer från småland...(oooops).

Högt till tak och lite skämtsamma påhopp om olika saker ser jag som positiva, jag tar gärna skit om det är på rätt nivå och jag delar gärna ut en del käftsmällar också. Jag är kanske inte så snäll i alla mina uttalanden, men jag menar oftast inget allvarligt. Om ni undrar varför det inte finns några smilys i mina meddelanden så har jag inte fattat innebörden med dessa konstiga figurer som finns här ännu :ph34r: är detta en icke kristen smiley eller vad? (jag är inte rasist)

Som sagt, skit kan jag ta, och räkna med att ni får tillbaks den, oftast är jag snäll, men jag har mina speciella sidor också (vildsvinsfällor är inte bra)

Jag har inget emot mer familjära forum och hoppas verkligen att vi ska komma bra överrens allihopa. Som sagt (igen) är inte hemmavan ännu.

Ok.

Tacksamt med så många svar....så snabbt.

Ni som känner mig från andra forumet...varför har en del av er andra alias här? Jag tar gärna emot er som jag känner er via pm om ni inte vill avsläöa offentligt vilka ni är. Jag har ju lärt känna er som XXX och har då en viss relation till er och vill gärna hålla kvar vid den relationen, risken att jag skulle ha en dålig relation med er är ganska liten då den jag har sämst relation med kommer från småland...(oooops).

Högt till tak och lite skämtsamma påhopp om olika saker ser jag som positiva, jag tar gärna skit om det är på rätt nivå och jag delar gärna ut en del käftsmällar också. Jag är kanske inte så snäll i alla mina uttalanden, men jag menar oftast inget allvarligt. Om ni undrar varför det inte finns några smilys i mina meddelanden så har jag inte fattat innebörden med dessa konstiga figurer som finns här ännu :ph34r: är detta en icke kristen smiley eller vad? (jag är inte rasist)

Som sagt, skit kan jag ta, och räkna med att ni får tillbaks den, oftast är jag snäll, men jag har mina speciella sidor också (vildsvinsfällor är inte bra)

Jag har inget emot mer familjära forum och hoppas verkligen att vi ska komma bra överrens allihopa. Som sagt (igen) är inte hemmavan ännu.

Tja jag har nästan samma nick här som där, så jag antar att du kan räkna ut vem jag är utan att fundera allt för länge ^_^

Fast o andra sidan så är jag från Småland men jag har ingen Röd Häst bara ett par andra :lol:

//

Det är ju SJFs forum på sett och vis, där måste det vara PK. ;)

Djävlars det har jag missat :o

Nej då Tikkapower. Det ligger lite i vad MKJ skriver. Nu är jag inte reggad på något annat forum så jag har inte riktigt koll hur det är där men här ska det var lite ordning och reda ser du.

Säger jag som kör med långkallingar och ful öl :D

Tja jag har nästan samma nick här som där, så jag antar att du kan räkna ut vem jag är utan att fundera allt för länge ^_^

Fast o andra sidan så är jag från Småland men jag har ingen Röd Häst bara ett par andra :lol:

//

Antar att jag var lite för tydlig i min beskrivning här dåra....

Fasiken...jag kanske inte kan vara med här då...jag är ju riksjägare :unsure:

Fasiken...jag kanske inte kan vara med här då...jag är ju riksjägare :unsure:

Du klarar dig galant, för om du bråkar med sjf-företrädarna så kan de ju inte utesluta dig från organisationen... ;):D

Du klarar dig galant, för om du bråkar med sjf-företrädarna så kan de ju inte utesluta dig från organisationen... ;):D

Tikka verkar redan vara förberedd tydligen! Han är ett forumets vilde, så lyssna inte alltför mycket på honom. ;);)

Tikka verkar redan vara förberedd tydligen! Han är ett forumets vilde, så lyssna inte alltför mycket på honom. ;);)

Tjena kompis.

Och jag kan enbart hålla med Frontier. Förresten, varför detta namn.....låter nästan som en amerikansk "insats" någonstans på jorden...en...blackop :D

Djävlars det har jag missat :o

Säger jag som kör med långkallingar och ful öl :D

Långkallingar har jag också men fulöl!!!!!.

Men du är ändå min kompis vi håller på LEKSAND och att återtåget verkar skita sig i år oxå. :( :(

Lasse

Menar ni på allvar att ni är fullblodsjägare och har ett sportintresse....trodde faktiskt inte att det fanns så konstiga människor :unsure: Men....vi kanske kan ha några åsikter åt samma riktning ändå...

Bollar och liknande är till för hundar och socialt missanpassade individer :excl:

Och nu väntar jag på första smällen....aaaaajjjjjj

Bollar och liknande är till för hundar och socialt missanpassade individer :excl:

+1 o väntar på den andra smällen. :P

bättre stämning behöver inte betyda slips å skjorta. :)

men jag tror alla känner varandra och kan diskutera utan att det blir dagis. flashbackkrig som det blir hela tiden på "rövmjuk" (haha lånar den exaabit) beror på många framförallt unga medlemmar som i sin anonymitet kan hävda sig hit o dit. lekstugan är ett faktum.

mvh familjebrodern

Menar ni på allvar att ni är fullblodsjägare och har ett sportintresse....trodde faktiskt inte att det fanns så konstiga människor :unsure: Men....vi kanske kan ha några åsikter åt samma riktning ändå...

Du glömde barn under 3 år också, dom får faktiskt leka med bollar, själv studerade jag insekter på fotbollsplanen då jag var liten. Det här forumet är lite slött ibland men det är lugnt och trevligt, man blir glad av att gå in och läsa (för det mesta)

bättre stämning behöver inte betyda slips å skjorta. :)

men jag tror alla känner varandra och kan diskutera utan att det blir dagis. flashbackkrig som det blir hela tiden på "rövmjuk" (haha lånar den exaabit) beror på många framförallt unga medlemmar som i sin anonymitet kan hävda sig hit o dit. lekstugan är ett faktum.

mvh familjebrodern

Alla känner varandra... :huh: Och hur många känner mig här efter EXAKT 800 inlägg? :rolleyes: