Jump to content

Recommended Posts

Posted

Idag kom så äntligen pilarna :D ner i källarn och ställa in grejjerna, ut med skjutsäcken i gången hängandes i 2 rep, gå källar gången ner ( dock bara 11m) spänna bågen...fokusera...släpp...MOFF!!! Första pilen nån cm högt och ca 1 dec till vänster. Andra och tredje pilen satt

Tätt bredvid den första. Ställde om hyllan och skjöt igen, nu inom pricken jag målat. Andra pilen ligger nära och tredje pilen skjuter bort nocken på pil nr 1. Dra ända in i morfars heliga läder kalsonger va kul det här är! :) kan knappt bärga mig tills imorrn när man får gå ut och skjuta.

Blev runt 40 pil ikväll och nog känns det att man inte är van ;)

Nu en fråga: pilen som jag sköt bort nocken på verkar det ej vara nå fel på, inga sprickor eller liknande och inte helöer missljud när jag flexar den. Går

Det att använda den om jag sätter på en ny nock eller ska den kasseras?

Posted

Ser du inga sprickor i skaftet vid nocken (efter att ha inspekterat det riktigt noga), så är det bara att sätta dit en ny och köra vidare! :)

Fast om du ställt in hyllan som den ska vara från början, och trimmat in den, så är det ju inte den du ska flytta..

Men det där ser du ju när du kommer ut på lite längre håll, hur pilen går i luften!

Posted

Ser du inga sprickor i skaftet vid nocken (efter att ha inspekterat det riktigt noga), så är det bara att sätta dit en ny och köra vidare! :)

Super :) satt under lampan och gick igenom den och provspände den lite men inga sprickor uppdagades.

Posted

Yepp är sjukt kul att skjuta vänta bara tills du kommer ut i solskenet och skjuter så jävla mycket roligare... Jag o brorsan var ut en sväng och sköt idag vart inte så många pilar då det började blåsa som fan känns meningslöst att träna i hård vind redan nu ;)

Men blir mer imorgon skjuta några pilar grilla lite och några öl på det :)

Posted

okey,ja den enda hjälpen jag hade vid inställningen var datorn med jaktsidan och tuben till hjälp. Då jag saknar det flesta verktyg så fick det bli att syfta med ögat (o en annan som nästan e halvblind) tror jag får mer koll på läget på alla prylar och inställningar på söndag,då bär det av till en skytteklubb utanför avesta som tydligen hade några vänliga compoundskyttar som hjärtligt ville hjälpa till :)

Posted

Yepp är sjukt kul att skjuta vänta bara tills du kommer ut i solskenet och skjuter så jävla mycket roligare... Jag o brorsan var ut en sväng och sköt idag vart inte så många pilar då det började blåsa som fan känns meningslöst att träna i hård vind redan nu ;)

Men blir mer imorgon skjuta några pilar grilla lite och några öl på det :)

Ojoj,det lät inte helt fel ;)

Vafasen gör du så långt upp i landet? Lite långt bort för en "dags" tur :P

Posted

om det är tavelskyttar bör du vara rätt selektiv med råden du får har själv fått en massa råd som visat sig vara åt helvete...

Posted

om det är tavelskyttar bör du vara rätt selektiv med råden du får har själv fått en massa råd som visat sig vara åt helvete...

absolut,var noga att fråga om dom bara höll på med tavla,men det fanns både 3d och bågjägare med i klubben så det låter lovande. Fast iofs så låter alla tips bra för ett päron ;)

Posted

Ok men då är det ju lugnt för din del då bör du få kompetent hjälp :)

Posted

Ojoj,det lät inte helt fel ;)

Vafasen gör du så långt upp i landet? Lite långt bort för en "dags" tur :P

Det är ju här uppe man ska bo vi har ju dom fria vidderna och överdrivet bästa fiskevattnen i Sverige om man nu är ute efter ädelfisk som Öring och Röding :)post-5921-0-88137400-1302950850_thumb.jp

En liten bild som jag tog för några helger sen på en fjälltopp nära stan Kebnemassivet i bakgrunden så utsikten är det inget fel på :)

Posted

Det är ju här uppe man ska bo vi har ju dom fria vidderna och överdrivet bästa fiskevattnen i Sverige om man nu är ute efter ädelfisk som Öring och Röding :)post-5921-0-88137400-1302950850_thumb.jp

En liten bild som jag tog för några helger sen på en fjälltopp nära stan Kebnemassivet i bakgrunden så utsikten är det inget fel på :)

fifan,somliga har det bra....andra bättre!