lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 ska hänga upp andra omgången idag Det låter bra! Något foto är på sin plats också. Quote
laine78 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Hmm, misstänkte de men va tvungen att fråga ändå Nu är lagen kokt och är på kylning, försöker med lite bilder igen då..... Fan är det för fel, filen är på 4,4mb, men det går inte Det står bara att den laddar, laddar, laddar, laddar ocg sen blir det inge mer........... Jaja, nåt snille som vet vad jag gör för fel????? Ps. Blev lite blandat kött som ska torkas, nöt/rådjurs hjärta, älgrulle, liten älg stek, rådjursnacke (urbenat efter kockens order ) och en del av rådjursstek! Önskar lägga ut lite bilder så HJÄLP!!!!!! Mvh Torkgröngölingen Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det låter bra! Något foto är på sin plats också. Aaa ska försöka komma ihåg kameran Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Hmm, misstänkte de men va tvungen att fråga ändå Nu är lagen kokt och är på kylning, försöker med lite bilder igen då..... Fan är det för fel, filen är på 4,4mb, men det går inte Det står bara att den laddar, laddar, laddar, laddar ocg sen blir det inge mer........... Jaja, nåt snille som vet vad jag gör för fel????? Ps. Blev lite blandat kött som ska torkas, nöt/rådjurs hjärta, älgrulle, liten älg stek, rådjursnacke (urbenat efter kockens order ) och en del av rådjursstek! Önskar lägga ut lite bilder så HJÄLP!!!!!! Mvh Torkgröngölingen Ok! 4,4 mb är en stor fil och de tar tid innan den laddas upp. Har du inget förminskningsprogram så kan du skicka de ttill dig själv så brukar det förminskas automatiskt. Det blir säkert bra. Det är bara att prova så får du se hur det blir. Quote
laine78 Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Nu jävlar!!!!!! Upptiningsfasen!!!! Uppdelningsfasen!!!! Uppvisningsfasen!!!! Uppkokningsfasen!!!!! Saltningsfasen!!!!!! Nu kan man hålla er uppdaterade Tack för alla hjälp hitintills!!!! Ps. Det kommer mera om ett par dagar!!!! Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Nu hänger allt uppe bara en massa väntan kvar då Quote
killer_mouse Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Nu hänger allt uppe bara en massa väntan kvar då oj då kanske skulle vara värt att slänga upp ett nät för eventuella skatangrepp Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 oj då kanske skulle vara värt att slänga upp ett nät för eventuella skatangrepp Enligt vår läromästare här skulle de inmte behövas!! De första har hängt uppe i 4 dagar nu utan att några fåglar varit i närheten!! tydligen gillar de inte / skyr salt lukten!! Quote
JägarNNNNNN Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Nu hänger allt uppe bara en massa väntan kvar då Det där ser helt perfekt ut inte ska det behövs nå skatnät där inte !!!!!!!!!! Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Det där ser helt perfekt ut inte ska det behövs nå skatnät där inte !!!!!!!!!! Tror inte de jag heller Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Tror inte de jag heller Nej, det gör det inte! Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Nej, det gör det inte! Min käre far idiotförklarade mej när jag hängde ut kött oskyddat från fåglar fast efter ett par dagar drog han tillbaks de för han hade inte ens sett en fågel luktat efter de ens så han förstod väll att jag hade rätt och de inte behövdes Inte varje dag jag kan knäppa farsan på näsan Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Min käre far idiotförklarade mej när jag hängde ut kött oskyddat från fåglar fast efter ett par dagar drog han tillbaks de för han hade inte ens sett en fågel luktat efter de ens så han förstod väll att jag hade rätt och de inte behövdes Inte varje dag jag kan knäppa farsan på näsan Hahaha! Nu fick du tyst på stabben! Quote
david.petersson Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Min käre far idiotförklarade mej när jag hängde ut kött oskyddat från fåglar fast efter ett par dagar drog han tillbaks de för han hade inte ens sett en fågel luktat efter de ens så han förstod väll att jag hade rätt och de inte behövdes Inte varje dag jag kan knäppa farsan på näsan Låter precis som farsan min... Jag ska hämta kött i slutet på veckan och sen kör jag igång... skulle vara kul och överbevisa en besserwisser till... de tror ju de vet allt och lite till...men vi vet mer... eller!? David Quote
Hjalle-man Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Låter precis som farsan min...Jag ska hämta kött i slutet på veckan och sen kör jag igång... skulle vara kul och överbevisa en besserwisser till... de tror ju de vet allt och lite till...men vi vet mer... eller!? David Underbart Då får du lägga upp lite bilder på hur de ser ut Haha jag de kan ju en del men inte allt Ibland vet vi mer ibland vet de mer de är ju så Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Låter precis som farsan min...Jag ska hämta kött i slutet på veckan och sen kör jag igång... skulle vara kul och överbevisa en besserwisser till... de tror ju de vet allt och lite till...men vi vet mer... eller!? David Du kan ju hämta nu när du bor så långt söder ut och köra igång processen. Glöm inte att vända på köttet så att det vänds runt ordentligt. Quote
david.petersson Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Du kan ju hämta nu när du bor så långt söder ut och köra igång processen. Glöm inte att vända på köttet så att det vänds runt ordentligt. just nu så snöar det som f*n så att ge sig ut nu är som att be om problem... men under helgen blir det... bara de skottar vägen imon...bor rätt öde och öppet så det är långt till grannarna och snön blåser ihop i drivor på vägen, ca 60-70 cm djupa... där har varken V70:n eller 240:n någon chans... Ska se nu om jag kommer ihåg rätt... Saltlag enl recept på sida 1, låt ligga svalt i tre dygn men ej mer, häng upp i köttsnöre i skuggan i ca tre veckor eller i taket på vedbon... men det kan hänga ut även i några plusgrader eller? David Quote
david.petersson Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 Underbart Då får du lägga upp lite bilder på hur de ser ut Haha jag de kan ju en del men inte allt Ibland vet vi mer ibland vet de mer de är ju så Bilder kommer... så småningom... Nej den kunskapen de "äldre" bär på ska man inte förringa, men en del saker ändrar ju sig lite fortare än vad de lär sig... men men, så blir det nog när en annan blir gammal och grå också... nånstans blir man ifrånsprungen... David Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 just nu så snöar det som f*n så att ge sig ut nu är som att be om problem... men under helgen blir det... bara de skottar vägen imon...bor rätt öde och öppet så det är långt till grannarna och snön blåser ihop i drivor på vägen, ca 60-70 cm djupa... där har varken V70:n eller 240:n någon chans...Ska se nu om jag kommer ihåg rätt... Saltlag enl recept på sida 1, låt ligga svalt i tre dygn men ej mer, häng upp i köttsnöre i skuggan i ca tre veckor eller i taket på vedbon... men det kan hänga ut även i några plusgrader eller? David Usch! Jag hoppas att det går bra med skottningen. Inget kött i vedboden för där blir det varmt när solen ligger på men inte på norrsidan av vedboden. Ja, det går bra med +-grader! Quote
lsjonsson Posted February 19, 2010 Author Posted February 19, 2010 Bilder kommer... så småningom... Nej den kunskapen de "äldre" bär på ska man inte förringa David Helt rätt! Det är väl samerna och gamla människor från stenåldern har kommit med och kanske längre tillbaks ändå, men det fungerar än idag. Quote
killer_mouse Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Enligt vår läromästare här skulle de inmte behövas!! De första har hängt uppe i 4 dagar nu utan att några fåglar varit i närheten!! tydligen gillar de inte / skyr salt lukten!! åfan annars brukar dom ju stjäla allt som inte är inlåst bra å veta Quote
lsjonsson Posted February 20, 2010 Author Posted February 20, 2010 åfan annars brukar dom ju stjäla allt som inte är inlåst bra å veta Menar du skator med vingar el. med 2 ben och går? Quote
killer_mouse Posted February 20, 2010 Posted February 20, 2010 Menar du skator med vingar el. med 2 ben och går? bägge delarna Quote
laine78 Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 Hehe, skator ska man akta sig för både vingbeklädda eller två benta.... Men en sak har dem gemensamt, de är nästan lika skönt att lägga ner dem bägge två! Nu så hänger godbitarna under det nybyggda garagetaket, kom på att jag hade lite rostfri tigsvetstråd liggandes, tillverkade "krokar" av dem som jag hängde mumman på Krokarna "monterade"! ÄNTLIGEN!!!! Som han sa Fylking! Nu får man lägga sig på sofflocket igen och vänta i tre-fyra veckor, suuuuuuck......... Ps. Hjalmarsson, hur kallt har ni det och hur går det med ditt kött?? Här i Sunne har vi runt 17 grader....... Näe, dax att krypa ner i tvättstugan. skatan ropar där nerifrån.... // Tommy Quote
Recommended Posts