frei Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Hej ! Första skjutningen med 300WSM gjord !! Införskaffade en R8 i 300WSM i februari men har inte lyckats finna tillfälle för skytte förrän nu i helgen !!! :ph34r: Faktastisk upplevelse ! Känns som en väldigt kompetent allround kaliber. R8:ans känsla är helt annorlunda mot min gamla R93 Pro....bättre kolv och ett helt klart bättre trycke enl. mig. Köpte på mig ngr askar med fabr.laddade ORYX samt Jaktmatch då jag måste bunkra upp med hylsor inför första laddningen. Återstår gör bara lite verktyg till den nämnda kalibern. Är det ngn som har tips på bra laddningar får ni gärna dela med er av era erfarenheter ! Höres !!! /Fredric Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starr Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Kul att du lyckats få tid lufta nyförvärvet.. Kände du nån skillnad från 270in? /Petter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frei Posted June 19, 2011 Author Share Posted June 19, 2011 Jo det var skillnad mot 270WSM. Lite mer "punch" men ändå mjuk och fin att skjuta med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Starr Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Skönt, blir det en "keeper" kanske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kloma Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 blir lite avis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frei Posted June 20, 2011 Author Share Posted June 20, 2011 Ja denna blir nog en trogen vän för ngr år framåtî• Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxen Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Hej ! Första skjutningen med 300WSM gjord !! Införskaffade en R8 i 300WSM i februari men har inte lyckats finna tillfälle för skytte förrän nu i helgen !!! :ph34r: Faktastisk upplevelse ! Känns som en väldigt kompetent allround kaliber. R8:ans känsla är helt annorlunda mot min gamla R93 Pro....bättre kolv och ett helt klart bättre trycke enl. mig. Köpte på mig ngr askar med fabr.laddade ORYX samt Jaktmatch då jag måste bunkra upp med hylsor inför första laddningen. Återstår gör bara lite verktyg till den nämnda kalibern. Är det ngn som har tips på bra laddningar får ni gärna dela med er av era erfarenheter ! Höres !!! /Fredric Jag funderar själv på en blaser i 300 wsm, vart köpte du din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
öberg Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 Håller helt med dig! 300Wsm är en mycket trevlig upplevelse. Gillar den skarpt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frei Posted September 12, 2011 Author Share Posted September 12, 2011 Tja, Jag köpte R8:an av Lasse på Jakt & Fritid i Kristianstad. Han kunde leverera 4 månader snabbare än ex. Torsbo och Walterborg. / Fredric Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts