J,Bengts Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Hej hej! Jag är ute efter en kombibössa och har sett en tikka m70 hos en handlare i kaliber 12/222rem. Jag skulle vilja höra era åsikter om den här bössan, fördelar, nackdelar och annat man bör tänka på. Jag skulle också vilja veta hur inskjutning och skytte fungerar med öppna riktmedel. Hoppas ni kan hjälpa mig //joel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asm Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Kulpipan skjuter oftast snuskigt bra. nackdelen är väl att det kan bli trångt mellan hanen och eventuellt kikarsikte, men det går att lösa Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J,Bengts Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 Okej.. Kikare sitter på den redan men i och med att man skjuter hagel med den också så tänkte jag att jag skulle använda öppna riktmedel för kulskyttet.. Men det går kanske att lära sig skjuta hagel med kikare ist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asm Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 Jag satte lingonlyse(aimpoint) på min Andreas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J,Bengts Posted August 11, 2011 Author Share Posted August 11, 2011 Ja det är ju också ett alternativ. Tåls att tänka på.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter24 Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 är inne på min andra tikka m7012/222rem är grymt nöjd sitter kikarsikte visst det är lite trångt mellan hanen o kikarsikte men det fukar.. sen kan du fälla upp hanen ljudlöst inget klickande! som sagt riktigt nöjd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killer_mouse Posted August 11, 2011 Share Posted August 11, 2011 jag har tikkas "orginal vikmontage# på min så ska jag skjuta hagel så är det bara att vika undan kikarn å skjuta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laine78 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Kolla på denna länk, kan bli billigare.... http://www.ps.nu/auktion/objekt/?oid=41625 Mvh Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J,Bengts Posted August 12, 2011 Author Share Posted August 12, 2011 Vad brukar dom vara värda ungefär? Den jag sett ligger runt 2000:- tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laine78 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 Den på PS hade ett marknadsvärde på 1500:-/ex moms.. Säkert nån som vet bättre.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter24 Posted August 12, 2011 Share Posted August 12, 2011 en beg i fint skick! 3000 kr så dom ligger bra i pris, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J,Bengts Posted August 13, 2011 Author Share Posted August 13, 2011 Okej men då är det ett ganska bra pris då ska åka och titta på måndag, hoppas den är kvar då.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hs_merkel Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Far min ringde och berätta att han skulle iväg och titta på en Tikka kombi. Skall tydligen ha 2 st hanar? Vilken modell kan de vara? Kaliber var 12/70 222rem. Var tydligen choker med? Och montage med kikare som går att fälla? 1500:- skulle han ha. S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sidelock Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Låter som en m70 utöver att den har en hane, en avtryckare samt pipväljare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts