KeYbonE Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 Hejsan! Jag och min östsibiriska laika Tyson ställer gärna upp om ni har marker med gott om grävling och vill testa på att jaga dom med ställande hund nattetid. Jag bor strax utanför Falköping och kör väl 8-10 mil utan större problem om ni har bra marker (läs gott om grävling). Tveka inte på att skicka iväg ett PM om ni är intresserade! Mvh Rasmus Quote
peter24 Posted August 13, 2011 Posted August 13, 2011 hade du bott i närheten mina jaktmarker så hade jag ringt dig direkt! skulle vara jättekul med lite grävlingsjakt,, Quote
KeYbonE Posted August 14, 2011 Author Posted August 14, 2011 hade du bott i närheten mina jaktmarker så hade jag ringt dig direkt! skulle vara jättekul med lite grävlingsjakt,, Skaffar du marker söderut på rätt sida Vättern är det bara att du hör av dig! Quote
peter24 Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Skall göra det när jag vinner på lotto synd att jag inte känner nån med grävlingshund här.. skulle vara kul o- Få jaga grävling med hund Quote
Tarzan Posted August 14, 2011 Posted August 14, 2011 Jag vill ju bara ha räv i mina gryt, så har du vägarna förbi Sunne är det bara att hör av sig. Dock lite länge än 6-7 mil Quote
KeYbonE Posted August 15, 2011 Author Posted August 15, 2011 Jag vill ju bara ha räv i mina gryt, så har du vägarna förbi Sunne är det bara att hör av sig. Dock lite länge än 6-7 mil Har du gott om grävling? Inte helt omöjligt att jag har vägarna förbi Sunne. Tjejen kommer därifrån även om hon har flyttat söderut men risken finns ju att man besöker trakten någon gång i höst o då vore det alltid trevligt att försöka göra livet surt för någon värmländsk grävling Quote
Tarzan Posted August 15, 2011 Posted August 15, 2011 Gött mos. Jo, grävling finns det i överflöd känns det som. Bara jag som tar ett par i fälla varje år så man kan väl säga att det är näst intill ojagat. Quote
KeYbonE Posted August 15, 2011 Author Posted August 15, 2011 Gött mos. Jo, grävling finns det i överflöd känns det som. Bara jag som tar ett par i fälla varje år så man kan väl säga att det är näst intill ojagat. Låter kanon ju! Jag hör av mig om jag har vägarna förbi Sunne i höst Quote
KeYbonE Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Någon mer än jag o Tyson som är sugen på o jaga grävling i höst? Quote
Musköt Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Någon mer än jag o Tyson som är sugen på o jaga grävling i höst? Ute i god tid. Quote
KeYbonE Posted May 11, 2012 Author Posted May 11, 2012 Ute i god tid. Då jaktabstinensen snart kokar över blev jag illa tvungen Quote
ruger1 Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Även jag har jaktabstinens! Finns tillgänglig för eftersök samt även för inom en 5-6mil från Stockholm! Quote
Einar Posted May 14, 2012 Posted May 14, 2012 Någon mer än jag o Tyson som är sugen på o jaga grävling i höst? Om du vill ta en tur till Borås i augusti så är du välkommen. Mvh Einar Quote
KeYbonE Posted May 15, 2012 Author Posted May 15, 2012 Om du vill ta en tur till Borås i augusti så är du välkommen. Mvh Einar Det ligger ju helt klart inom godkänt bilavstånd! Har ni gott om grävling? Isåfall kommer vi mer än gärna! Quote
Einar Posted May 15, 2012 Posted May 15, 2012 Eftersom det knappt har jagats grävling aktivt på marken på många år och det finns en del aktiva gryt så ska vi säkert hitta en och annan grävling. Mvh Einar Quote
KeYbonE Posted May 15, 2012 Author Posted May 15, 2012 Eftersom det knappt har jagats grävling aktivt på marken på många år och det finns en del aktiva gryt så ska vi säkert hitta en och annan grävling. Mvh Einar Låter bra det. Vi får höras närmare premiären! Quote
KeYbonE Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Någon mer i närområdet som är intresserad av att testa på grävlingsjakt med ställande hund? 1 Quote
KeYbonE Posted July 1, 2012 Author Posted July 1, 2012 ja det vore kul..... Klart vi kommer! Dig hade jag och Tyson räknat med i vanlig ordning! Quote
wille Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Gotta, dock i Oktober skall vi lägga både grävling, älg, gris och ölburkar på paraden, blir intensivt! Quote
KeYbonE Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 11 st hittills denna säsongen, men mer ska det väl förhoppningsvis bli. Är dock ganska bokad närmsta veckorna, men säsongen är lång, och i slutet på augusti och september är ju i regel bara bättre med svalare nätter. Quote
Recommended Posts