Musköt Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Är det någon som har problem med grisar i spannmålen så får ni gärna höra av er. Som vanligt vid den här tiden så är mina grisar som bortblåsta och jag behöver ha igång hundarna på gris innan den 3/9. Quote
MaxW Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Är det någon som har problem med grisar i spannmålen så får ni gärna höra av er. Som vanligt vid den här tiden så är mina grisar som bortblåsta och jag behöver ha igång hundarna på gris innan den 3/9. Har varken gris eller spannmål faktiskt.. :/ Quote
Musköt Posted August 22, 2011 Author Posted August 22, 2011 Har varken gris eller spannmål faktiskt.. :/ Det vet jag väl... Annars hade jag ju bara åkt och släppt... Quote
MaxW Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Det vet jag väl... Annars hade jag ju bara åkt och släppt... Vet jag väl, men jag tänkte jag talar om så slipper du fundera.. Quote
Ausch Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Ska jag ringa storbonden o höra om han har problem någonstans? Ska bara försäkra mig om att han har jakten där i så fall..... // Quote
Musköt Posted August 22, 2011 Author Posted August 22, 2011 Ska jag ringa storbonden o höra om han har problem någonstans? Ska bara försäkra mig om att han har jakten där i så fall..... // Gör det. Quote
MaxW Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Ska jag ringa storbonden o höra om han har problem någonstans? Ska bara försäkra mig om att han har jakten där i så fall..... // Haha.. har han grisar i en åker så kommer han inte säga annat än att nu får jaga där! Quote
Ausch Posted August 22, 2011 Posted August 22, 2011 Klart för släpp jag ska bara kolla med en kille som bor vid åkrarna där om det har varit gris de närmaste dagarna. För ett par dagar sedan var det gris bakom ett av husen. Där mellan där vi stod när Lina drog iväg ner på "byn" ska det vara. Sen är det ett par åkrar till som ligger där borta som ev har haft besök. jag kollar upp närmare och återkommer. // Quote
Musköt Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 Hundarna har fortfarande inte sett en gris den här hösten. Quote
MrBrowning Posted August 29, 2011 Posted August 29, 2011 Hundarna har fortfarande inte sett en gris den här hösten. Har ni stor nedgång i stammen hos er? Tyvärr har mina misstankar varit rätt, inte ens sena kullar är stora här och kommer det en killervinter till så lär det vara tunnt med dem. Drömmer mig tillbaka 2,5 år tillbax Quote
Musköt Posted August 29, 2011 Author Posted August 29, 2011 Har ni stor nedgång i stammen hos er? Tyvärr har mina misstankar varit rätt, inte ens sena kullar är stora här och kommer det en killervinter till så lär det vara tunnt med dem. Drömmer mig tillbaka 2,5 år tillbax Ja på de flesta marker är det klart sämre. Men jag hade ju rätt skapligt till för en månad sen, då de flyttade till marker med spannmål. Quote
Frontier Posted September 9, 2011 Posted September 9, 2011 Och inte lär det bli bättre när de säger att även denna vintern skall bli hård! Quote
Musköt Posted August 5, 2012 Author Posted August 5, 2012 Söker spannmålsjakt för hundarna även i år. Quote
Recommended Posts