Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tiden går, ett år sedan sist men idag är det iaf dax igen. Synd på vädret bara, får nog bli regnställ :angry:

Fattar varför jag är uppe så tidigt idag :lol:

Posted

Jag och Eas i Lödde skall dit med lite kids i morgon förmiddag och botanisera utbudet!

Alla medlemmar som kan identifiera oss får en gratis Jaktsidan keps på plats!

(så länge det medhavda lagret räcker)

Posted

Jag och Eas i Lödde skall dit med lite kids i morgon förmiddag och botanisera utbudet!

Alla medlemmar som kan identifiera oss får en gratis Jaktsidan keps på plats!

(så länge det medhavda lagret räcker)

OK du lär ju inte vara svår att få en positiv id på :D

Posted

OK du lär ju inte vara svår att få en positiv id på :D

Säg inte det... Har kapat nästan allt skägg häromdagen ;)

Posted

Nu har jag packat en ryggsäck full med kepsar så jag hoppas att några tappra själar besöker mässan så jag inte behöver släpa hem dem också ;)

Posted

Nu har jag packat en ryggsäck full med kepsar så jag hoppas att några tappra själar besöker mässan så jag inte behöver släpa hem dem också ;)

Spara en till mig! :rolleyes: Kommer dit i morgon... Var finns de? (Så jag slipper leta... :blush: )

Posted

Spara en till mig! :rolleyes: Kommer dit i morgon... Var finns de? (Så jag slipper leta... :blush: )

Vi är nog där mellan 10:00 - 13:00 eller något i den stilen och vi kommer att ha jaktsidan kepsar på oss.

Jag har under större delen av vistelsen en stor grön ryggsäck på mig också.

Annars får du väl fråga alla du ser med en orange keps om de kommer från forumet :lol:

photo-2639.jpg

Posted

En heldag med Räfflan och hans hundar. Handlade en jävla massa prylar för en massa stålar, en massa grejor som jag förmodligen hade klarat mig utan. Men en förbannat fin kniv från Anders Holstein ( mäss generalen) som klart gjorde min dag. Sen en bonke 168gr BarnauL som jag för skojs skull skall banka av en del i morgon efter tävlingen. Finns ju delade meningar om den ryska amunitionen, nu skall den testas, 185 kr för 20 st låter ju som ett skämt men funkar dom så finns ju pengar att tjäna, typ 700 kr billigare än en ask Norma.

post-4059-0-78437500-1314479115_thumb.jp

Posted

Vi är nog där mellan 10:00 - 13:00 eller något i den stilen och vi kommer att ha jaktsidan kepsar på oss.

Annars får du väl fråga alla du ser med en orange keps om de kommer från forumet :lol:

photo-2639.jpg

Är de oranga? :angry:

Posted

Är de oranga? :angry:

Jag har orange på mig men jag har svarta i ryggan.
Posted

photo-2639.jpg

Tveksamt om jag hinner dit innan kl 13. Vi får se. Kanske tar dig på parkeringen :D

Posted

Har födelsedagskalas hela helgen, så sonen o jag kommer inte iväg... :/

Posted

Åkte inte iväg... Det kom annat emellan och dessutom ösregnade det här i morse. :mellow:

Posted

Fridellskan är nu lycklig ägare av en svart keps. ^_^

Sen tog regnet över och lervällingen samt oimponerade barn gjorde att vi retirerade klockan 13:00

Många och trevliga knivmänniskor var dock på plats i år!

/Eas & Wizard - over and out!

Posted

Fridellskan är nu lycklig ägare av en svart keps. ^_^

Sen tog regnet över och lervällingen samt oimponerade barn gjorde att vi retirerade klockan 13:00

Många och trevliga knivmänniskor var dock på plats i år!

/Eas & Wizard - over and out!

Vi ankom kl 13.02 mitt i värsta regnskuren. Roligt att se när vi skulle hem var alla stadsjeepar som behövde traktor hjälp för att komma ifrån lervällingen :D:D:D

Posted

Vi ankom kl 13.02 mitt i värsta regnskuren. Roligt att se när vi skulle hem var alla stadsjeepar som behövde traktor hjälp för att komma ifrån lervällingen :D:D:D

HAHAHAHA!!!

Jo, jag klev in i bilen 13:10 och det gick inte fort att ta sig ut därifrån...

...att folk inte fattar att man INTE skall gasa allt som går när det börjar bli lerigt... <_<

Posted

Besökte mässan under lördagen. Lika trevligt som det brukar vara. Upplevde att det var aningen färre besökare än normalt samt att antalet utställare verkade färre. Men det gjorde mig inte så mycket, man slapp trängas och kunde studera utbudet bättre.

Mycket fina knivar, ångrar att jag inte köpte ett blad från Poul Strande, hoppas han dyker upp även nästa år. Hade även ett bra samtal med Rovdjursföreningen, skönt att se att inte alla av deras medlemmar är rabiata jaktmotståndare utan faktiskt människor som det går att föra ett vettigt samtal med. Fick dock även bevittna en minst sagt rabiat vargmotståndare i aktion, kan säga att dennes agerande jämt emot Rovdjursföreningens representanter inte direkt gynnade oss jägare..

Posted

Jag var där på lördagen, vädret var kanon. Strosade om kring med sambon och vår boxer handlade och kikade på alla möjliga prylar, nu är man mer kittade än på länge för lite jakt!! Största behållningen var nog rabatten på mitt nya Nor-Lyx skåp, kände 1500:- jämfört med och beställa det på deras sida! :D

Posted

HAHAHAHA!!!

Jo, jag klev in i bilen 13:10 och det gick inte fort att ta sig ut därifrån...

...att folk inte fattar att man INTE skall gasa allt som går när det börjar bli lerigt... <_<

Nja, i lera KAN det vara bra att rensa däcksmönstret via kraftiga gaspådrag. Ett igensatt däck drar dåligt i lera.

Posted

Nja, i lera KAN det vara bra att rensa däcksmönstret via kraftiga gaspådrag. Ett igensatt däck drar dåligt i lera.

Jo men bilen framför mig var en BMW med lågprofildäck och anledningen till att han gasade var inte för att rengöra däcken om man säger så ;)

Lera är kul att köra i om man har riktig bil :wub:

Posted

Jo men bilen framför mig var en BMW med lågprofildäck och anledningen till att han gasade var inte för att rengöra däcken om man säger så ;)

Lera är kul att köra i om man har riktig bil :wub:

Han ville väl köra lite rally o enda sättet att få loss bakdäcken på blattevagnen var väl i leran... :lol:

Satte mig i ett surhål en gång med en Feroza med ej självrensande däck och kom bara loss med hjälp av kraftigt spinnande däck och leran sprutande åt alla håll från alla 4 hjulen, mest på min egen bil dock så t o m jag tyckte att bilen var för skitig... :blush:

Posted

Stod i monter i lördags. Riktigt trevligt och jag han även göra diverse inköp tex ett par formgjutna hörselskydd.

Synd att det inte var lerigt på parkeringen i lördags. Alltid lika kul att köra ner subarun i värsta lerhålet och stanna till bara för att visa hur lätt det går att komma igång igen med riktig fyrhjulsdrift. :rolleyes::lol:

Posted

Rent generellt kan jag väl efter snart 30 år i en lastbil säga så här ; vid halt/slirigt underlag gäller iaf för mig så hög växel o så lågt varv på motorn som det ö-h är möjligt

Posted

Besökte mässan under lördagen. Lika trevligt som det brukar vara. Upplevde att det var aningen färre besökare än normalt samt att antalet utställare verkade färre. Men det gjorde mig inte så mycket, man slapp trängas och kunde studera utbudet bättre.

Mycket fina knivar, ångrar att jag inte köpte ett blad från Poul Strande, hoppas han dyker upp även nästa år. Hade även ett bra samtal med Rovdjursföreningen, skönt att se att inte alla av deras medlemmar är rabiata jaktmotståndare utan faktiskt människor som det går att föra ett vettigt samtal med. Fick dock även bevittna en minst sagt rabiat vargmotståndare i aktion, kan säga att dennes agerande jämt emot Rovdjursföreningens representanter inte direkt gynnade oss jägare..

Hade oxå ett mkt långt samtal med denna förening. Blev väl inte direkt impad av dom. En av damerna jämförde mitt försvar av hund genom att skjuta en varg med följande ; Om din fru blir attackerad skjuter du då den personen ? Mitt svar är för mig väldigt självklart. Ja det gör jag om det är nödvändigt. Herregud vad hon blev skrynklig i ansiktet. :o Ganska basic för mig iaf. Jag försvarar de mina med alla till bud stående medel

Posted

Hade oxå ett mkt långt samtal med denna förening. Blev väl inte direkt impad av dom. En av damerna jämförde mitt försvar av hund genom att skjuta en varg med följande ; Om din fru blir attackerad skjuter du då den personen ? Mitt svar är för mig väldigt självklart. Ja det gör jag om det är nödvändigt. Herregud vad hon blev skrynklig i ansiktet. :o Ganska basic för mig iaf. Jag försvarar de mina med alla till bud stående medel

Jag är rätt säker på att jag vet vilken av damerna du menar..Jo hon var..ska vi kalla det enkelspårig? De övriga gick dock faktiskt att föra ett vettigt samtal med. Men att, likt en av vargmotståndarna, stå och gorma, spotta och fräsa likt en rabiessmittad grävling..Det tror jag faktiskt bara är skadligt för jägarna.