Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pojken 7 år, blir 8 i Feb, sa ikväll att han vill skjuta pilbåge :wub: Vad ska man köpa åt en sån egentligen. Gissar nån enkel sak. Man börjar väl inte fläska på med en compoundare direkt. Blir till sommmaren i så fall.

Posted

använd något riktigt billigt först och vill han sen forsätta kan du köpa något i den här stilen. http://www.wulfoutdoorsports.com/shop/products/Bear-Archery%C2%AE-Odyssey-II-Youth-Kit-Right-Hand.html

Jag köpte en begagnad Odessy II på ebay för 100 dollar och den funkar skitbra åt min son plus att man kan växa i den tills man kan köpa en vuxen båge. Oskar var 7 år när han började skjuta med den riktiga compound bågen.

Posted

använd något riktigt billigt först och vill han sen forsätta kan du köpa något i den här stilen. http://www.wulfoutdoorsports.com/shop/products/Bear-Archery%C2%AE-Odyssey-II-Youth-Kit-Right-Hand.html

Jag köpte en begagnad Odessy II på ebay för 100 dollar och den funkar skitbra åt min son plus att man kan växa i den tills man kan köpa en vuxen båge. Oskar var 7 år när han började skjuta med den riktiga compound bågen.

Får bli nåt sånt alternativ till att börja med. Är ju i den åldern då intresset svänger rätt fort.

Posted

Tänk dock på barnens benstomme fortfarande växer fram till ca. 16år

Innan dessa ska dom inte styrketräna, stretcha eller skjuta för starka bågar.

Min 14 åring får harva något år till med sina 22# recurvlemmar så han slipper framtida men...

Posted

Ingen risk man köper nån superbåge som är tungdragen. Det ska ju va kul och inte jobbigt att skjuta.