Johan H Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Jag behöver en fjädringsjig men är osäker på vad jag ska köpa. Pilarna jag skjuter i dag är Gold Tip Warrior 340 med fenor förlimmade från fabrik. Nu behöver jag byta fenor på iaf en pil och fler lär det bli så att skaffa en egen jig känns bäst. Fenorna som är mest lika GT är Duravane. I framtiden blir det andra pilar och Blazer fenor verkar intressanta, vet inte om det finns någon jig som klarar både längre och kortare fenor bra? Frågan är nu vilken jig jag ska kika på och hur vridningen ska vara, vill givetvis att de pilar jag servar ska vara så lika original fjädringen som möjligt vad gäller vridning osv. Det finns ju rak, vänster Helical och Höger Helical av de flesta, hur vet jag vad mina pilar har? Rak gissar jag ju på är just rak, dvs utan att den vinklar över skaftet, vänster/höger, tittar man bakifrån nocken och ser vart fenan styr över åt för håll för att avgöra eller är det framifrån? Vill inte lägga jättemycket pengar på den men den ska vara enkel och prisvärd. Några rekommendationer? Quote
G5 bowhunter Posted December 3, 2011 Posted December 3, 2011 Jag behöver en fjädringsjig men är osäker på vad jag ska köpa. Pilarna jag skjuter i dag är Gold Tip Warrior 340 med fenor förlimmade från fabrik. Nu behöver jag byta fenor på iaf en pil och fler lär det bli så att skaffa en egen jig känns bäst. Fenorna som är mest lika GT är Duravane. I framtiden blir det andra pilar och Blazer fenor verkar intressanta, vet inte om det finns någon jig som klarar både längre och kortare fenor bra? Frågan är nu vilken jig jag ska kika på och hur vridningen ska vara, vill givetvis att de pilar jag servar ska vara så lika original fjädringen som möjligt vad gäller vridning osv. Det finns ju rak, vänster Helical och Höger Helical av de flesta, hur vet jag vad mina pilar har? Rak gissar jag ju på är just rak, dvs utan att den vinklar över skaftet, vänster/höger, tittar man bakifrån nocken och ser vart fenan styr över åt för håll för att avgöra eller är det framifrån? Vill inte lägga jättemycket pengar på den men den ska vara enkel och prisvärd. Några rekommendationer? BOHNING HELIX TOWER den ända rätta för blazer fenor Quote
Johan H Posted December 3, 2011 Author Posted December 3, 2011 Blazer fenor blir senare, just nu lutar det mot en Bohning Pro-Class. Är det något att ha? Quote
Recommended Posts